Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Champagne Calibra
- Dit onderwerp bevat 93 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 december 2017om 19:48 door Pjerr.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2012 om 20:54 #18086118
Ik heb besloten de remklauwen niet rood te maken ook vanwege jullie meningen laat ze nu mooi zoals het is.
Heb vorige week originele einddemper gekocht en eronder gehangen. Ook heb ik een origineel luchtfilter aangeschaft. En ik het originele achterslot weer kunnen krijgen. Van waar ik de auto ook gekocht had. Deze gemonteerd en nu werkt de centrale deurvergrendeling ook weer op de achterklep, en hoef ik dus niet te prutsen met een andere sleutel king: .30 december 2012 om 20:59 #18086119Ik kan m wel testen voor je.
Maar als t goed is slaat de meter volledig uit bij weinig/geen weerstand. Dat zou duiden op een kortgesloten sensor.Als het inderdaad aan de sensor ligt, en mijn vermoeden correct is dat het binnenwerk gemaakt is door VDO, heb ik zelfs nog wel een sensor liggen (van VDO ofcourse, die hebben andere waardes dan de meeste aftermarket merken).
@CalibraOverijsel wrote:Dank jullie wel voor de positieve reacties!
Origineel is idd mooie mooi dat jullie dat ook vinden.De remklauwen zijn niet verroest maar gespoten in antraciet.
Ik vond ze zelf nu te weinig opvallen, maar inderdaad is mischien rood wel te heftig..?
Graag wat meningen hierover.
Bedankt voor je idee! Inderdaad ik vroeg er zelf om en ideeën zijn altijd welkomDaar zijn natuurlijk zat andere kleurtjes voor te krijgen ;) Zwart is een optie, of zilvergrijs.
En sja, een heftig kleurtje kan ook, maar daar moet je maar net van houden. OPC Blauw misschien?Edit:
Oh, en natuurlijk een fototje van deze Calibra, gebroederlijk geparkeerd naast die van mij :)
[/quote]Ik weet niet of het moeilijk is om zoiets te testen, anders als je dit zou willen en er de tijd voor hebt mag je dat beat een keer doen. Kan zo een keer langs komen. Kijk heb je all onderdelen reserve liggen ofzo haha? Nogmaals bedankt voor de foto! Ik heb gekozen om de remklauwen lekker antraciet te laten ;).
24 januari 2013 om 21:01 #18086120Mooie Calibra!!
27 januari 2013 om 08:34 #18086121Feli met de Calibra !
Ik vind een Calibra een werkelijk héél mooi getekende auto ! schitterend die lijnen :wub geweldig hoe je steeds bij beetje meer richting de originele staat wil gaan ! de Calibra is zo ontzettend ‘versjoniet’ in de loop der tijd.. erg zonde ! leuke foto’s bij die laad slurf voor de vrachtwagens ! gewoon een Calibra zoals Opel het destijds bedoelt heeft :thumb
Koplampen zou ik persoonlijk ook origineel laten ! alleen wellicht de losse lens vervangen voor een van set Morimoto’s, op onderstaand link kun je losse lenzen (al dan wel of niet met Bi_Xenon functie verkrijgen) dan heb je gewoon een origineel aanzicht met een bak licht van hedendaagse auto’s
http://www.theretrofitsource.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes verder en wees lief voor haar ;)
Groetkes,
Sjors27 januari 2013 om 08:45 #18086122Mooie Calibra, Kleur (L/Z146) staat m werkelijk fantastisch zo.
Hou m netjes, versjonnie m niet, dat zou echt zonde zijn.
@ Sjors: Laadslurf: dat noemen ze een Dockshelter
Willem
27 januari 2013 om 08:52 #18086123Mooie calibra, houden zo. ;)
27 januari 2013 om 09:31 #18086124@wim-v6 wrote:
Mooie Calibra, Kleur (L/Z146) staat m werkelijk fantastisch zo.
Hou m netjes, versjonnie m niet, dat zou echt zonde zijn.
@ Sjors: Laadslurf: dat noemen ze een Dockshelter
Willem
Ben toch ook geen vrachtwagen chauffeur Willem :jerry je snapt i.i.g. wat ik bedoel ! en thanks :thumb
27 januari 2013 om 11:01 #18086125-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
Daarom wees ik U even op de officiele benaming van de hierboven beschreven standplaats van de fotoshoot van de Opel..
Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
met Vriendelijk groet,
Wim V6
27 januari 2013 om 14:54 #18086126Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar kom geen Calibra versie tegen, welke set zou je moeten hebben om in de bestaande behuizing in te bouwen?
@Sjors-V6 wrote:
Koplampen zou ik persoonlijk ook origineel laten ! alleen wellicht de losse lens vervangen voor een van set Morimoto’s, op onderstaand link kun je losse lenzen (al dan wel of niet met Bi_Xenon functie verkrijgen) dan heb je gewoon een origineel aanzicht met een bak licht van hedendaagse auto’s
http://www.theretrofitsource.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes verder en wees lief voor haar ;)
Groetkes,
Sjors10 februari 2013 om 13:23 #18086127als je hem verkoopt over 3 jaar (dan ben ik 18), laat het me weten!
groeten Branco Foks
20 maart 2013 om 16:00 #18086128Ondertussen weer wat kleine dingetjes aan de calibra gedaan.
* origineel luchtfilter gemonteerd
* originele einddemper gemonteerd
* 2 nieuwe voorbanden, maxxis pro r1
* remvloeistof ververst
* 4x bougies origineel GMEn helaas een tijdje paar weken geleden een fietser voor de auto gehad, ging gelukkig niet hard en de fietser viel zelfs niet eens. Was de fietser zijn fout, dus nog 100euro kunnen vangen.
Schade is heel minimaal en alleen op de voorbumper gelukkig. Wel te verstaan 2 haarfijne krasjes welke nog geen cm groot zijn. Kentekenplaat en houder hebben grootste gedeelte van de impact opgevangen maar toch zonde ookal zie je er bijna niks van :???:Heb trouwens ook nog een tellerunit met vdo tellers uiterraard op de kop getikt maar hier lag helaas niet het probleem. Zal dus toch de sensor zijn die is gesneuveld. Dus eerdaags een sensor halen.
En ik ben aan het kijken voor een ander setje velgen en dan een breedset of igg een met een brede rand.
Zat zelf te kijken voor BBS RS, BBS BSX, en had nog een setje DZ exlusive gezien op marktplaats alleen twijfel of dat gaat passen.
maten zijn namelijk 17inch, 8,5j breed, et35 met 205-40-17 banden.
Met de bbs setjes zat ik te kijken voor 7,5j et30 of 35 voor en 8,5j et30 of 35 achter.. ook met 205-40-17 banden, Dit moet ik wel kwijt kunnen in mijn wielkasten toch?Iemand anders nog suggesties voor leuke velgen?
20 maart 2013 om 16:04 #18086129@foksie97 wrote:
als je hem verkoopt over 3 jaar (dan ben ik 18), laat het me weten!
groeten Branco Foks
Hoop dat ik hem dan nog steeds zelf met veel plezier rij :wub
20 maart 2013 om 16:10 #18086130Ik versjonnie hem zeker niet. Vind het zelf echt zonde als ik een calibra zie en er dikke lompe bumpers en spoilers op zitten.
Ben al heel lang gek van calibra’s maar dan wel in een vrijwel originele staat. Wel gaat mijn voorkeur dan uit naar een mooie verlaging en leuke velgen. Vele andere jongelui denken daar helaas niet zo over en laat ik het netjes houden verbeunen :swear een calibra of wat voor auto dan ook…Ik probeer hem zo netjes mogelijk te houden en te onderhouden en hopelijk gaat hij dan nog jaren mee :wub
20 maart 2013 om 18:28 #18086131@CalibraOverijsel wrote:
Ik versjonnie hem zeker niet. Vind het zelf echt zonde als ik een calibra zie en er dikke lompe bumpers en spoilers op zitten.
Ben al heel lang gek van calibra’s maar dan wel in een vrijwel originele staat. Wel gaat mijn voorkeur dan uit naar een mooie verlaging en leuke velgen. Vele andere jongelui denken daar helaas niet zo over en laat ik het netjes houden verbeunen :swear een calibra of wat voor auto dan ook…Ik probeer hem zo netjes mogelijk te houden en te onderhouden en hopelijk gaat hij dan nog jaren mee :wub
met zulk onderhoud gaat hij zeker nog jaren mee :thumb
20 maart 2013 om 20:16 #18086132Goed bezig met de Calibra, heb je ook een keer een foto zoals de achterkant nu is met de originele demper en achterlichten?
21 maart 2013 om 10:04 #18086133nette calibra, was jij toen niet ook mee met CTN in sevenum? Hij komt me namelijk bekend voor haha
Over de remklauwen, ik heb ze zwart en vind dat juist vet staan, heb er wel antraciet velgen voor hangen. Kan eventueel wel foto’tje maken als het je wat lijkt
21 maart 2013 om 11:52 #18086134@CalibraOverijsel wrote:
Ik versjonnie hem zeker niet. Vind het zelf echt zonde als ik een calibra zie en er dikke lompe bumpers en spoilers op zitten.
Wat is er mis met een riegerpakketje en een originele turbo-spoiler :jerry
Hopelijk kun je nog lang genieten van je Calibra!
Gr.
Pastra21 maart 2013 om 13:13 #18086135@Pastra wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
Gr.
PastraNiks, maar denk dat die meer doelt op taartscheppen en winkelkarspoilers (:
21 maart 2013 om 13:31 #18086136@CalibraOverijsel wrote:
Ik deel deze mening compleet met je, gewoon nette wagen zo, geen gekke dikke uitlaten onder de auto, geen gekke bumpers enzo, gewoon de standaard spoilers/bumpers, staan vaak het mooist.
Useless wings are for penguïns hé :jerry
21 maart 2013 om 17:03 #18086137@Davebatenburg wrote:
@Pastra wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
Gr.
PastraNiks, maar denk dat die meer doelt op taartscheppen en winkelkarspoilers (:
Bedoel inderdaad van die winkelkarspoilers enzo ;)
21 maart 2013 om 17:05 #18086138@Davebatenburg wrote:
nette calibra, was jij toen niet ook mee met CTN in sevenum? Hij komt me namelijk bekend voor haha
Over de remklauwen, ik heb ze zwart en vind dat juist vet staan, heb er wel antraciet velgen voor hangen. Kan eventueel wel foto’tje maken als het je wat lijkt
nee ben ik niet geweest, heb de calibra nog maar een paar maandjes moet dan denk ik de vorige eigenaar zijn geweest..?
Bedankt voor het aanbod :thumb maar ik laat ze mooi zo als ze zijn, als ze lelijk worden spuit ik ze wel een keer weer over.21 maart 2013 om 17:10 #18086139Wat denken jullie van BBS BSX velgen onder een calibra? Voor 7,5j et35 achter 8,5 et30 17inch
Kon nergens foto’s vinden van een calibra met deze velgen… Mischien iemand die goed is in foto shoppen en een voorbeeld voor me kan maken :$?
wel een voorbeeld van een audi tt met deze velgen, vind ze zelf wel heel bruut staan king:
21 maart 2013 om 17:11 #18086140@midnight black wrote:
Goed bezig met de Calibra, heb je ook een keer een foto zoals de achterkant nu is met de originele demper en achterlichten?
Als het weer wat mooier weer is zal ik een een paar foto’s schieten!
21 maart 2013 om 17:13 #18086141Ik deel deze mening compleet met je, gewoon nette wagen zo, geen gekke dikke uitlaten onder de auto, geen gekke bumpers enzo, gewoon de standaard spoilers/bumpers, staan vaak het mooist.
Useless wings are for penguïns hé :jerry
Haha mooi met jou kan ik praten :thumb .
23 maart 2013 om 17:06 #18086142Velgen zijn zeker mooi. wat ik altijd een afknapper vind bij de calibra,s dat de velgen voor veel meer uitsteken dan de achterzijde !
vind het er niet uitzien.hier voorbeeld van hoe ik het had
velgen lopen met de lijnen van de auto mee,. dit was voor 7j et35 achter 9j et25 :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.