Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Champagne Calibra
- Dit onderwerp bevat 93 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 december 2017om 19:48 door Pjerr.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2012 om 23:53 #17253739
Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Jory ben 19 jaar en woon in Wijhe.
Ik ben al vanaf jonge leeftijd helemaal gek van de calibra. Nu heb ik een aantal maanden geleden een hele leuke calibra op de kop getikt. Het is een 2.0 8v met een automaat vanwege stijve knie verplicht tot automaat. De calibra heeft een kilometerstand van ongeveer 143.000 bij aankoop met nationale autopas. Dit is mijn 3 de auto tot nu toe, ik zal van de eerste 2 ook even wat foto’s neerzetten.Mijn eerste auto was een golf 1 uit 1982 met een 1.5 waar ik zeer veel plezier mee heb gehad! En even wat foto’s natuurlijk:
Hierna heb ik even een opel astra coupe bertone gehad met een 2.2 16v. Helaas was deze niet goed en naar zogenaamd 2 keer gemaakt te wezen was ik het beu. en heb ik hem naar veel gezeur en gedoe gelukkig terug kunnen ruilen inclusief geld terug voor mijn golf 1. Het was bij een dealer en gelukkig was de golf nog niet opnieuw verkocht!
Ook even een fototje,En nu dan de Calibra! Ik heb hem gekocht op 23 oktober 2012. Waarna ik er het een en ander aan heb gedaan.
Hieronder het verhaal + uiteraard foto’s:Natuurlijk meteen toen ik hem had met kameraden naar de MAC
Erna ben ik eens begonnen met het poetsen van de auto en natuurlijk ook onder de motorkap, oude powerfilter vervangen door een nieuwe.
Dagje duitsland en hotelletje gepakt in nederland. De achterlichten stonden me niet echt aan die erin zaten. Daarom toen ik terug kwam opzoek gegaan naar originele achterlichten, zie het resultaat…
Nog even wat foto’s van het wassen en meteen een betere indruk van de originele achterlichten.
Zoals jullie mischien zien zitten er stickers op het raam van calibra team nederland zowel voorop als achterop en aan de zijkant. Deze heb ik verwijderd aangezien ik dit een beetje sjonny achtig vond staan. Ook zat er een grote daf sticker op het achterraam welke ik heb verwijderd.Toen de auto uit laten lezen om te controleren op storingen, niks gevonden maar wel meteen de bougies vervangen.
Zoals jullie zien niet meer in al te beste staat, ook de bijrijdersstoel was niet wauw meer
Dus wat doe je dan? Inderdaad een ander setje zoeken om het interieur weer strak te maken.
Toen werd het tijd om de auto naar lang twijfelen te verlagen doormiddel van veren. Ik zat hier al een poos over te twijfelen maar wist niet wat nou netjes zou staan kwa verlaging. Uiteindelijk gekozen voor een verlaging van supersport welke 50/45 is. Ik wou niet te laag aangezien ik iedere dag over een pont moet en hier ontiegelijk veel drempels liggen :puke
Ook toen meteen oliefilter vervangen en olie ververst aangezien ik niet wist wanneer dit gedaan was voor het laatst en kan nooit kwaad.Met Sinterklaas van mijn vriendin een mooie kentekenplaat gekregen. She knows what a boy wants :wub . Natuurlijk meteen even met de camera op pad gegaan ook om de verlaging eens vast te leggen, welke ik zelf zeer fraai vind.
Ik ben uiteraard nog het een en ander van plan om aan de calibra te doen. Dus ik zou zeggen blijf hem volgen.
19 december 2012 om 00:50 #18086094Vrijdag 21 december komt er een originele uitlaat demper onder. Ik vind deze DTM pijp persoonlijk veelte lomp. Waarschijnlijk heeft hij ook nog een origineel luchtfilter waarna ik ook nog opzoek ben. So lets hope so! En nog even neuzen tussen wat hij nog meer heeft dus wie weet kom ik met nog meer leuks terug
19 december 2012 om 00:52 #18086095Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
19 december 2012 om 08:43 #18086096mooie bak…
alleen als je voor de auto staat lijkt de rechter lens van je koplamp wel lager te liggen dan de linker…. de lens blijft beetje hangen achter de bumper..
ik had ook angel eyes in mn cali en kan me niet heugen dat die zo diep wegvielen..
verder mooie bak en nice km stand.
19 december 2012 om 09:26 #18086097Welkom, mooie Cali!
die originele achterlichten staan m idd beter :thumb19 december 2012 om 11:44 #18086098@CalibraOverijsel wrote:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
Kan ook de sensor hiervan wezen…
19 december 2012 om 13:02 #18086099Prachtig ding! Precies zoals een Cali moet wezen. Andere velgen en verlagen,meer moet je er ook niet aan veranderen,knapt ie niet van op.
Zo zou ie zo bij mij voor de deur mogen staan! :wub19 december 2012 om 13:45 #18086100nette calibra :thumbup
19 december 2012 om 14:58 #18086101@opelkadetje wrote:
mooie bak…
alleen als je voor de auto staat lijkt de rechter lens van je koplamp wel lager te liggen dan de linker…. de lens blijft beetje hangen achter de bumper..
ik had ook angel eyes in mn cali en kan me niet heugen dat die zo diep wegvielen..
verder mooie bak en nice km stand.
Dankjee!!
Is mij zelf nog niet opgevallen maar mischien heb je wel een oog ervoor! Ik zal straks eens even bekijken of ik er wat aan kan zien :thumbup
19 december 2012 om 15:00 #18086102@DMLB ceo wrote:
Welkom, mooie Cali!
die originele achterlichten staan m idd beter :thumbThanxx!
Dit vond ik ook, vandaar dat ik ze meteen maar even op de kop had getikt.
Moet niet zo’n pauper wagen zijn. Origineel met kleine aanpassingen vind ik hem het mooist en zo wil ik hem ook hebben/maken.19 december 2012 om 15:05 #18086103@2slow wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
Kan ook de sensor hiervan wezen…
Oke, maar hoe kan ik zien of het de sensor is of het tellertje zelf?
Mijn teller slaat meteen helemaal rechts in de hoek als de auto op contact word gezet en komt hier pas weer vandaag als ik hem weer uit zet. Ik moet bekennen dat ik er zelf mee heb zitten prutsen omdat het lampje kapot was. Toen heb ik het stekkertje eerst verkeerd om erin geklikt. Toen deed die dus helemaal niks. Hierna het stekkertje er weer andersom ingeklikt en werkte mijn oliedrukmeter dus zoals ik hierboven beschreef :swear19 december 2012 om 15:11 #18086104@asconahobbyist wrote:
Prachtig ding! Precies zoals een Cali moet wezen. Andere velgen en verlagen,meer moet je er ook niet aan veranderen,knapt ie niet van op.
Zo zou ie zo bij mij voor de deur mogen staan! :wubMooi dat hij goed in de smaak valt!
Ikzelf vind deze manier van “tuning” vaak ook het mooist. Al die bumpers en spoilers maken een auto inderdaad vaak alleen maar minder mooi.
Als je genoeg geld bied mag die bij jou voor de deur staan :angel .Wat ik zelf nog wel mooi vind om aan te pakken en wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren is, De remklauwen rood spuiten, De achterbumper spuiten vanwege een aantal krasjes en dan meteen alle zwarte kunstof delen in de kleur van de auto te laten spuiten.
En dan een originele einddemper die vrijdag komt in combinatie met een leuk sierstukje.
19 december 2012 om 15:13 #1808610519 december 2012 om 15:14 #18086106Tips om iets aan te pakken/veranderen zijn natuurlijk altijd welkom!!
19 december 2012 om 19:46 #18086107nette wagen hoor :thumbup
19 december 2012 om 19:51 #18086108Hele mooie verschijning :D en ja de originele lichten staan hem zeker goed.
19 december 2012 om 19:58 #18086109Mooie Calibra :thumbup ,goed dat je die DTM stortkoker eraf gaat halen :puke ,alleen lees ik dat je je remklauwen rood wil gaan maken,worden ze dan niet net TE ?
Misschien is bijv. zwart,antraciet of de kleur van je Calibra zeker zo chique,evengoed ben je dan toch die verroeste klauwen kwijt.
ps; tis maar een idee en daar vroeg je tenslotte zelf om ;)19 december 2012 om 20:04 #18086110Nieuwe deurvangers gekocht en gemonteerd vandaag. En gelukkig is het knakken van de deuren weg king:
19 december 2012 om 20:13 #18086111Mooi Calibra :thumb
19 december 2012 om 20:24 #18086112Dank jullie wel voor de positieve reacties!
Origineel is idd mooie mooi dat jullie dat ook vinden.De remklauwen zijn niet verroest maar gespoten in antraciet.
Ik vond ze zelf nu te weinig opvallen, maar inderdaad is mischien rood wel te heftig..?
Graag wat meningen hierover.
Bedankt voor je idee! Inderdaad ik vroeg er zelf om en ideeën zijn altijd welkom19 december 2012 om 21:24 #18086113juist dat rood zal een beetje te veel knallen,het maakt het van een sjieke verschijning toch een beetje sjonnie (in mijn ogen dan he,geen kritiek hoor,tis jouw auto)
Bij een rode auto kan t wel leuk zijn,anderzijds,je hebt vrij grote velgen en dan zullen de klauwen ook wat klein ogen,zeker achter. Denk dat antraciet juist de mooiste keuze is.19 december 2012 om 21:57 #18086114Goed bezig met die Calibra :thumb
En ik zie investeringen in de auto zelf met originele onderdelen! :thumbup20 december 2012 om 12:30 #18086115mooi man ;) ik denk er net hetzelfde over, een calibra is het mooist
origineel, wat verlagen en mooie velgjes….meer niet.
je remklauwen zou ik zo laten, je wagen is toppie zo :thumbup
20 december 2012 om 21:48 #18086116@CalibraOverijsel wrote:
@2slow wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een origineel werkende oliedrukmeter aangezien mijne de geest heeft gegeven helaas. Laat me maar weten als je wat hebt.
Kan ook de sensor hiervan wezen…
Oke, maar hoe kan ik zien of het de sensor is of het tellertje zelf?
Mijn teller slaat meteen helemaal rechts in de hoek als de auto op contact word gezet en komt hier pas weer vandaag als ik hem weer uit zet. Ik moet bekennen dat ik er zelf mee heb zitten prutsen omdat het lampje kapot was. Toen heb ik het stekkertje eerst verkeerd om erin geklikt. Toen deed die dus helemaal niks. Hierna het stekkertje er weer andersom ingeklikt en werkte mijn oliedrukmeter dus zoals ik hierboven beschreef :swearIk kan m wel testen voor je.
Maar als t goed is slaat de meter volledig uit bij weinig/geen weerstand. Dat zou duiden op een kortgesloten sensor.Als het inderdaad aan de sensor ligt, en mijn vermoeden correct is dat het binnenwerk gemaakt is door VDO, heb ik zelfs nog wel een sensor liggen (van VDO ofcourse, die hebben andere waardes dan de meeste aftermarket merken).
@CalibraOverijsel wrote:Dank jullie wel voor de positieve reacties!
Origineel is idd mooie mooi dat jullie dat ook vinden.De remklauwen zijn niet verroest maar gespoten in antraciet.
Ik vond ze zelf nu te weinig opvallen, maar inderdaad is mischien rood wel te heftig..?
Graag wat meningen hierover.
Bedankt voor je idee! Inderdaad ik vroeg er zelf om en ideeën zijn altijd welkomDaar zijn natuurlijk zat andere kleurtjes voor te krijgen ;) Zwart is een optie, of zilvergrijs.
En sja, een heftig kleurtje kan ook, maar daar moet je maar net van houden. OPC Blauw misschien?Edit:
Oh, en natuurlijk een fototje van deze Calibra, gebroederlijk geparkeerd naast die van mij :)
30 december 2012 om 20:46 #18086117@opelkadetje wrote:
mooie bak…
alleen als je voor de auto staat lijkt de rechter lens van je koplamp wel lager te liggen dan de linker…. de lens blijft beetje hangen achter de bumper..
ik had ook angel eyes in mn cali en kan me niet heugen dat die zo diep wegvielen..
verder mooie bak en nice km stand.
Ik heb eens even gekeken maar je hebt wel gelijk de rechter hangt er inderdaad wat anders in. Maar eens even kijken of ik er wat aan kan veranderen. Scherpe ogen jij ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.