Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › centreerringen nodig?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2012 om 22:06 #17242820
hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb onder mn corsa gsi al een tijdje andere velgen zitten.Maar nu hobbelt ie een klein beetje, maar ik dacht dat dit aan de goedkope banden lag.
Maar nu zat ik eens na te denken en ik heb er eigenlijk helemaal geen centreerringen tussen gedaan. Ik heb ze wel maar die zijn van een andere auto dus dan heb ik alsnog wat speling. dus ik had ze er maar gewoon tussen uit gelaten.
Maar veroorzaakt dit nou het hobbelen of niet??
Groeten
14 maart 2012 om 22:47 #17934833ja, hobbelen en trillen onstaat daardoor
maar centreerringen zijn er in vrijwel iedere maat te krijgen15 maart 2012 om 05:15 #17934832Wel de goeie banden aan de juiste kant gedaan ivm het uitbalanceren?
Zelf heb ik er op dit moment geen centreerringen er tussen zitten en heb 3mm speling op de naaf. Het is bij mij alleen merkbaar als ik als een lompe idioot bochten ga nemen of met 160 over een recht stuk heen baan.
Begrijp me niet verkeer ze komen er bij mij ook nog onder en ik ga ze hier bestellen:
(De link begint al bij naaf 56,6, even op de gok genomen dat jij ook die naaf op je auto hebt)
Hier Dus17 maart 2012 om 18:59 #17934834Velgen zouden ook goed moeten centreren op je wielbouten. Centreerringen zijn in principe niet nodig, het is misschien alleen wat makkelijker bij de montage.
18 maart 2012 om 09:33 #17934835ja de banden zitten er gewoon geod op!
Voor de prijs hoef ik het niet te laten eigenlijk. Maar ik heb die velgen toen bij mn vader even snel eronder gezet om te passen. En ze stonden eigenlijk wel goed. Maar ik had toen geen centreerringen gekocht, en alles lekker laten zitten.
En ik heb inderdaad al vaker gelezen dat die ringen alleen maar zijn voor de montage.Maar hij hobbelt echt tot de 50 ongeveer. daarboven helemaal niks, ook niet bij 180. Maar zou dat dan kunnen komen door die chinese banden? want er zitten volgens mij echt de goedkoopste banden onder. Ik was een keer bij een driftwedstrijd en daar reden ze met de zelfde banden. Oftewel die banden zijn knalhard en de grip is ook duidelijk slecht. vooral in de regen.
19 maart 2012 om 14:55 #17934836Dat durf ik niet te zeggen.
Zo ver ik weet:
Centreerringen zorgen ervoor dat je velg niet alleen rust op je bouten maar ook op de naaf. (wat ook de bedoeling is) zonder de centreerringen is de kans dat er een bout af knapt of rubbers verslijten groter. Wat het dus kan zijn is dat er een bout kapot aan het gaan is oid. Dit kan komen door noodstoppen, scherp sturen oid. Ik weet wel bijna zeker dat het hobbelen van de voorkant komt. Als je harder als 50 gaat rijden word de weerstand minder omdat de auto “de lucht” word ingetrokken door de snelheid.
Dat zou voor mij een logische verklaring zijn maar of ik gelijk heb weet ik niet zeker.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.