Centrale vergrendeling van achterklep werkt niet goed

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale vergrendeling van achterklep werkt niet goed

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    CorsaB5D97
    Deelnemer

Bij mijn 3-deurs Corsa B (bouwjaar 2000) met centrale vergrendeling (zonder afstandsbediening) wordt de achterklep niet altijd ontgrendeld.

Wat is de oorzaak van deze klacht?
      Hoe is dit euvel te verhelpen?

wim-v6
      Deelnemer

Meestal kabelbreuk in de rubber thule welke van de carroserie naar de kofferklep gaat.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

CorsaB5D97
        Deelnemer

Indien de kabel is gebroken werkt de ontgrendeling waarschijnlijk nooit. Dat is (nog) niet het geval. Af en toe hapert de ontgrendeling.

Is de kofferklep van buitenaf wel te openen indien de kabel gebroken is?
          Is deze kabel makkelijk te vervangen/repareren?

tamiya
          Deelnemer

Wil de klep dan helemaal niet meer open of blijft ie hangen? Dus dat ie wel van het slot af is, maar niet open wil?

CorsaB5D97
            Deelnemer

De achterklep blijft hangen en gaat dus wel een stukje open, maar niet van het slot.

tamiya
              Deelnemer

Ik heb dit ook gehad. Als je de bekleding aan de binnenkant van de achterklep er af haalt, zie je het slotmechanisme zitten. Ter beveiliging zit er origineel een kunststof L-vormig beugeltje + veer aan het slotmechanisme vast. Deze heb ik er af gehaald(2 jaar terug) en sindsdien werkt mijn slot weer perfect.

Ik heb dit ontdekt door de achterbank plat te leggen en in de kofferbak te gaan zitten en iemand anders de kofferdeksel dicht te laten doen. Ik ben toen net zo lang aan het proberen geweest totdat alles weer goed werkte ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.