Centrale vergrendeling 'flipt'

Forumindex Forums Modellen Astra Centrale vergrendeling 'flipt'

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    robertzone

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaartje een Astra F uit 97, en kort na de aanschaf een afstandsbediening op de centrale deurvergrendeling gebouwd. Een jaar lang heeft dit goed gewerkt tot vandaag..
      Ik haal mijn sleutels uit het contact en ineens gaat de auto op slot en weer van slot.
      Nu is het elke keer als ik de sleutel in stand ‘2’ zet en terug naar 1 ga het geval dat de deuren van en op slot gaan.

Het is zowel met als zonder de externe module voor de afstandsbediening eraan gekoppeld, deze is gewoon ‘parallel’ op het huidige systeem gezet.

Iemand enig idee?
      Ik heb ookal de ‘spanning’ eraf gehad, de zekering vervangen.. enige wat mij nu te binnen schiet is dat de kiekert module overleden is?

alvast bedankt,

groeten,

Robert

Fearless
      Deelnemer

Hoe heb je de bedrading aangesloten?

Altijd netjes solderen, knijpstekkers (scotsh blokjes) en en universele stekkertjes willen later problemen geven. Gaat los laten.
        Tenzij je een amp stekkertang gebruikt.

Dat is meestal het probleem bij zelf ingebouwde aftermarktet meuk, maar het kan ook zijn dat de ontvanger van binnen niet goed meer is.

Ik heb zelf een 4 deurs set gekocht voor 30 euro, met klapsleutels.
        Deze doet het nog steeds, en nog altijd perfect zoals het hoort.
        Heb hierbij alles gesoldeerd. Net zoals alle andere bedrading wat er extra ingekomen is….
        Puur om later een hoop zoekwerk te voorkomen.

robertzone

Ik heb ook alles overzichtelijk, met goede stekkertjes.
          Bij mij zit de originele kiekert module er nog in van opel voor de vergrendeling zelf. Hier zit het probleem ook in volgens mij, aangezien ik bij het loskoppelen van de module die alleen maar de afstandsbediening ontvangt en doorgeeft het probleem zich nog steeds voor doet.

Fearless
          Deelnemer

Oh je hebt zon setje…voor met bestaande module.

Trek je kiekert eens los, heb ze gezien die van binnen compleet verroest waren door water (vanaf de parafan)

robertzone

Hmm, mijn astra was tot nog toe altijd nog flink droog.. maar ga morgen de boel maar eens lostrekken inderdaad :)

Fearless
              Deelnemer

T kastje kan je uitelkaar halen iig, eventueel een ander kastje proberen. Op de sloop zijn er genoeg ;)

robertzone

Kastje eruit gehaald, kurkdroog wel wat ‘lichte’ corrosie op de contactpunten van de stekker, maar niet schrikbarend. Dus die lijkt me in orde, ook de andere module is goed.. de bedrading heb ik opnieuw gesoldeerd.. dus ook in orde.

Wat mij meer opvalt is dat hij dus automatisch gaat icm het contactslot, zit deze via de computer gelinkt? Of een manier waarop het zo kan zijn dat de vergrendeling reageert op de verschillende standen van het contactslot?

Anders kijk ik ff voor een andere module, is dit een duur grapje bij de dealer?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.