Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Centrale deurvergrendeling werkt niet (afstandbedieningen)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2014 om 20:24 #17266001
Ik heb vandaag een leuke Astra G 1.6 16V sport gekocht (foto’s en voorstellen volgen nog)
Ik heb alleen een probleem met de CV met de sleutel in de deur werkt hij wel
maar beide sleutels werken niet op afstand.beide sleutels branden wel een rood lampje als ik op de knopjes druk.
1 sleutel even opengemaakt en 1 heeft het bekende probleem dat de soldeerpuntjes los zijn.
maar als hij in elkaar zit brand het lampje wel dus ik ga er dan vanuit dat hij wel werkt. Ik heb er ook een nieuw batterijtje in gedaan maar dat hielp ook niet.Waar zit de ontvanger van de CV ?
en hoe kan ik checken wat er mis is?Ik heb wel naar een zekering gekeken voor het Central Door Locking System zit bij mij een 15A blauwe zekering in (op de zekeringkast ook een blauw randje er omheen)
Klopt dit plaatje? Hier staat dat er een 20A zekering in zou moeten.
Anyway die zekering was goed, maar uit voorbaat vervangen. Maar via de deur werkt het ook wel goed, alleen op afstand niet dus.
21 mei 2014 om 20:27 #18235229Deur open zetten, auto op contact en dan knopje voor sluiten op de afstandsbediening indrukken. Nu gaan de deuren dicht en weer open en werkt het weer
21 mei 2014 om 20:34 #18235230@Nick-GSI wrote:
Deur open zetten, auto op contact en dan knopje voor sluiten op de afstandsbediening indrukken. Nu gaan de deuren dicht en weer open en werkt het weer
Hehe ja na het schrijven vond ik net de oplossing ergens anders op dit forum. Het werkt idd weer.
Ik had de deuren gewoon dicht, dat werkt ook.Bedankt in ieder geval!
Wat kan de reden zijn dat hij de verbinding tussen sleutel en auto verloor?
21 mei 2014 om 21:52 #18235231Vreemd ik kom later weer bij mijn auto werkt de sleutel weer niet.
Kan het zijn dat ik de INSP melding heb gereset dat hij de sleutel dat ook weer reset? dat ik het weer opnieuw moet doen?22 mei 2014 om 07:18 #18235232Nee dat zou niet uit mogen maken. Die insp is de onderhoud indicatie.
Verstuurd van mijn galaxy S4
22 mei 2014 om 08:16 #18235233Dat zal je batterij mogelijk te leeg zijn. Als de sleutel na een tijdje weer niet de deuren kan openen of sluiten. Nieuw batterij halen opnieuw resetten en klaar bent je.
(Resetten is zoals hierboven verteld. sleutel op contact zetten en op de knop sluiten drukken. Dan gaan de deuren dicht en daarna weer open).Succes ermee.
22 mei 2014 om 17:24 #18235234Of de afstandsbediening is gewoon stuk
23 mei 2014 om 08:36 #18235235Nee je moet een stukje karton of papier op de batterij in de afstandsbediening doen. Dan werkt hij weer perfect.
Op het forum staat een how to
23 mei 2014 om 17:17 #18235236@black_astra wrote:
Nee je moet een stukje karton of papier op de batterij in de afstandsbediening doen. Dan werkt hij weer perfect.
Op het forum staat een how to
Dit dus!
Wacht even met het kopen van nieuwe batterijen of zelfs een nieuwe afstandsbediening totdat je dit geprobeerd hebt en het niet werk.
26 mei 2014 om 15:53 #18235237@Dolby wrote:
Dat zal je batterij mogelijk te leeg zijn. Als de sleutel na een tijdje weer niet de deuren kan openen of sluiten. Nieuw batterij halen opnieuw resetten en klaar bent je.
(Resetten is zoals hierboven verteld. sleutel op contact zetten en op de knop sluiten drukken. Dan gaan de deuren dicht en daarna weer open).Succes ermee.
Het batterijtje was inderdaad leeg.
Nieuwe er in en even opnieuw instellen en hij doet het alweer een paar dagen.Wat is bij jullie de gemiddelde afstand tot waar je afstandsbediening werkt? Ik ben alarmsystemen van Spy gewend en die hadden meestal een vrij grote afstand.
Trouwens je kan bij de Action nieuwe batterijen kopen voor deze zender die kosten 1,50 voor 6 stuks ofzo.
26 mei 2014 om 18:50 #18235238de afstand is geheel afhankelijk aan wat er nog meer aan staat op de LPD band, op dezelfde band werkt van alles als alarmsystemen, hoofdtelefoons, weestations enz, en gelicentieerde radiozendamateur hebben er het primaire recht dus als er iemand in de buurt met Amateur televisie bezig is dan heb je zelfs kans dat je hem op 30cm afstand niet eens open krijgt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.