Centrale deurvergrendeling werkt niet (afstandbedieningen)

Forumindex Forums Modellen Astra Centrale deurvergrendeling werkt niet (afstandbedieningen)

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kaasaanfiets
    Deelnemer

Ik heb vandaag een leuke Astra G 1.6 16V sport gekocht (foto’s en voorstellen volgen nog)

Ik heb alleen een probleem met de CV met de sleutel in de deur werkt hij wel
      maar beide sleutels werken niet op afstand.

beide sleutels branden wel een rood lampje als ik op de knopjes druk.
      1 sleutel even opengemaakt en 1 heeft het bekende probleem dat de soldeerpuntjes los zijn.
      maar als hij in elkaar zit brand het lampje wel dus ik ga er dan vanuit dat hij wel werkt. Ik heb er ook een nieuw batterijtje in gedaan maar dat hielp ook niet.

Waar zit de ontvanger van de CV ?
      en hoe kan ik checken wat er mis is?

Ik heb wel naar een zekering gekeken voor het Central Door Locking System zit bij mij een 15A blauwe zekering in (op de zekeringkast ook een blauw randje er omheen)
      Klopt dit plaatje? Hier staat dat er een 20A zekering in zou moeten.

Anyway die zekering was goed, maar uit voorbaat vervangen. Maar via de deur werkt het ook wel goed, alleen op afstand niet dus.

Nick-GSI
      Deelnemer

Deur open zetten, auto op contact en dan knopje voor sluiten op de afstandsbediening indrukken. Nu gaan de deuren dicht en weer open en werkt het weer

kaasaanfiets
        Deelnemer

@Nick-GSI wrote:

Deur open zetten, auto op contact en dan knopje voor sluiten op de afstandsbediening indrukken. Nu gaan de deuren dicht en weer open en werkt het weer

Hehe ja na het schrijven vond ik net de oplossing ergens anders op dit forum. Het werkt idd weer.
          Ik had de deuren gewoon dicht, dat werkt ook.

Bedankt in ieder geval!

Wat kan de reden zijn dat hij de verbinding tussen sleutel en auto verloor?

kaasaanfiets
          Deelnemer

Vreemd ik kom later weer bij mijn auto werkt de sleutel weer niet.
            Kan het zijn dat ik de INSP melding heb gereset dat hij de sleutel dat ook weer reset? dat ik het weer opnieuw moet doen?

thereaper
            Deelnemer

Nee dat zou niet uit mogen maken. Die insp is de onderhoud indicatie.

Verstuurd van mijn galaxy S4

Dolby
              Deelnemer

Dat zal je batterij mogelijk te leeg zijn. Als de sleutel na een tijdje weer niet de deuren kan openen of sluiten. Nieuw batterij halen opnieuw resetten en klaar bent je.
                (Resetten is zoals hierboven verteld. sleutel op contact zetten en op de knop sluiten drukken. Dan gaan de deuren dicht en daarna weer open).

Succes ermee.

Nick-GSI
                Deelnemer

Of de afstandsbediening is gewoon stuk

black_astra

Nee je moet een stukje karton of papier op de batterij in de afstandsbediening doen. Dan werkt hij weer perfect.

Op het forum staat een how to

michield

@black_astra wrote:

Nee je moet een stukje karton of papier op de batterij in de afstandsbediening doen. Dan werkt hij weer perfect.

Op het forum staat een how to

Dit dus!

Wacht even met het kopen van nieuwe batterijen of zelfs een nieuwe afstandsbediening totdat je dit geprobeerd hebt en het niet werk.

kaasaanfiets
                      Deelnemer

@Dolby wrote:

Dat zal je batterij mogelijk te leeg zijn. Als de sleutel na een tijdje weer niet de deuren kan openen of sluiten. Nieuw batterij halen opnieuw resetten en klaar bent je.
                        (Resetten is zoals hierboven verteld. sleutel op contact zetten en op de knop sluiten drukken. Dan gaan de deuren dicht en daarna weer open).

Succes ermee.

Het batterijtje was inderdaad leeg.
                        Nieuwe er in en even opnieuw instellen en hij doet het alweer een paar dagen.

Wat is bij jullie de gemiddelde afstand tot waar je afstandsbediening werkt? Ik ben alarmsystemen van Spy gewend en die hadden meestal een vrij grote afstand.

Trouwens je kan bij de Action nieuwe batterijen kopen voor deze zender die kosten 1,50 voor 6 stuks ofzo.

opel-mark
                        Deelnemer

de afstand is geheel afhankelijk aan wat er nog meer aan staat op de LPD band, op dezelfde band werkt van alles als alarmsystemen, hoofdtelefoons, weestations enz, en gelicentieerde radiozendamateur hebben er het primaire recht dus als er iemand in de buurt met Amateur televisie bezig is dan heb je zelfs kans dat je hem op 30cm afstand niet eens open krijgt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.