Centrale deurvergrendeling ‘omgekeerd’

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale deurvergrendeling ‘omgekeerd’

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    chunx102

Hallo allemaal, ik ben nieuw deze forum en ik zag dat het erg handig kan zijn, nu dat ik een probleem heb…

Het gaat om een corsa B, 3deurs, 1.2 ECO 16V uit 2000.
      Ik heb sinds meer dan een jaar geleden een centrale vergrendeling met afstand bediening ingebouwd. Hij heeft altijd z”n werk gedaan, nooit problemen gehad. Na de extreme koude weer (ergens in januari toen het -15 werd) deed hij in de volgende ochtend het opeens niet meer. Ook met sleutel van bestuurder portier niet. De motorjes gaan niet meer mee. Ik heb zelf auto-techniek gestudeerd en ik heb het zelf ook ingebouwd. Het is zo raar dat ik niet kan verklaren met de kennis die ik heb, gewoon een mysterie huh… :hmmz Toen even langs de garage, hij zei dat het door het weer zou kunnen zijn, en adviseerde me om even te wachten tot de temperatuur weer boven de 0 is en daarna verder te kijken. Maar nee, nog steeds niet.

Dus:
      -De kastje krijg wel signaal (tikkende geluiden) via me afstandbediening, knipperlichten doen het gewoon
      -De motortjes van de deuren gaan alleen mee als de contact of motor aan staat.
      -Bij uitzetten van contact of motor gaan ze automatisch weer op slot

Vandaag weer even langs de garage gegaan, alles even door gemeten en volgens hem is dat kastje (zelf ingebouwde) kapot. Kastje krijg wel signaal maar geeft geen signaal terug naar de motortjes. En volgens hem zou het weer origineel werken als dat kastje eruit ligt. Toen heb ik even snel dat kastje overal ontkoppeld, maar nog steeds de probleem; motortjes gaan niet mee via bestuurder slot, automatisch vergrendeld bij uitzetten van motor.

Heeft iemand enige idee waar dit zou aan kunnen liggen?

chunx102