Centrale deurvergrendeling ‘omgekeerd’

Forumindex Forums Modellen Corsa Centrale deurvergrendeling ‘omgekeerd’

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    chunx102

Hallo allemaal, ik ben nieuw deze forum en ik zag dat het erg handig kan zijn, nu dat ik een probleem heb…

Het gaat om een corsa B, 3deurs, 1.2 ECO 16V uit 2000.
      Ik heb sinds meer dan een jaar geleden een centrale vergrendeling met afstand bediening ingebouwd. Hij heeft altijd z”n werk gedaan, nooit problemen gehad. Na de extreme koude weer (ergens in januari toen het -15 werd) deed hij in de volgende ochtend het opeens niet meer. Ook met sleutel van bestuurder portier niet. De motorjes gaan niet meer mee. Ik heb zelf auto-techniek gestudeerd en ik heb het zelf ook ingebouwd. Het is zo raar dat ik niet kan verklaren met de kennis die ik heb, gewoon een mysterie huh… :hmmz Toen even langs de garage, hij zei dat het door het weer zou kunnen zijn, en adviseerde me om even te wachten tot de temperatuur weer boven de 0 is en daarna verder te kijken. Maar nee, nog steeds niet.

Dus:
      -De kastje krijg wel signaal (tikkende geluiden) via me afstandbediening, knipperlichten doen het gewoon
      -De motortjes van de deuren gaan alleen mee als de contact of motor aan staat.
      -Bij uitzetten van contact of motor gaan ze automatisch weer op slot

Vandaag weer even langs de garage gegaan, alles even door gemeten en volgens hem is dat kastje (zelf ingebouwde) kapot. Kastje krijg wel signaal maar geeft geen signaal terug naar de motortjes. En volgens hem zou het weer origineel werken als dat kastje eruit ligt. Toen heb ik even snel dat kastje overal ontkoppeld, maar nog steeds de probleem; motortjes gaan niet mee via bestuurder slot, automatisch vergrendeld bij uitzetten van motor.

Heeft iemand enige idee waar dit zou aan kunnen liggen?

chunx102

Oh, over dat ‘omgekeerd’, dat zei de garage man, hij vond het heel apart en wist het ook niet meer waarom het omgekeerd werkt.

Edje13

misschien je kiekert kapot/sluiting.

zie: viewtopic.php?f=8&t=161218

chunx102

Hmmm… vandaag nieuwe zelfde kastje inge’plugged’, zelfde probleem. Morgen even de bijhorende (nieuwe) bedrading opnieuw koppelen en proberen. Als het niet werkt, dan maar een andere kiekert proberen… :hmmz

Klopper

Voor zover ik het begrijp heb je dus een standaard kiekert en daaraan een extra CV vast gezet? Of begrijp ik dit verkeerd?

chunx102

Ja klopt, zo’n setje met afstandbedieningen waarbij de knipperlampen ook aan gaan

Klopper

Ook al geprobeerd om het te laten werken zonder dat de kiekert aangesloten zit?

mattemaker

verkeerde draden gepakt… ;) bruin-rood is dicht.. bruin-wit is open..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.