Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › centrale deurvergrendeling met extra sluiting?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2013 om 23:33 #17254363
Ik heb af en toe dat als ik mijn auto heb afgelsoten met de cv, nog een keer extra op de sluitknop druk, alle knipperlichten aangaan en weer uit (alsof de auto opnieuw gesloten wordt). De deuren zijn dus al dicht. Dit werkt niet altijd en het valt mij op dat ik dit altijd kan doen met mijn reservesleutel. Wat kan dit zijn? Vind het nogal vreemd. Het lijkt erop dat de.deuren extra op slot gaan. Deze optie had ik wel op mijn zafira, maar wat ik al zei, op mijn huidige meriva werkt het dus niet altijd.
11 januari 2013 om 23:48 #18094378Dat is je safe lock …
Hiermee sluit je de deuren voor de 2e keer …
Als ze dan inbreken kunnen ze de deuren niet openen …
Dus kunnen ze alleen door je ramen …
Word de inbreker alleen wat moeilijker gemaakt :jerry
Moet niet al te makkelijk zijn voor die gasten …Met je reservesleutel altijd ?
en je gewone niet ?
Dan kan je transponder niet goed zijn of je batterij …12 januari 2013 om 18:38 #18094379Met mijn gewone sleutel kan het af en toe maar en met mijn reserve precies hetzelfde.
Dus met beiden werkt het af en toe wel en de andere keer weer niet. Wel heel toevallig als ze allebei slecht zijn.
De batterij is in juli vervangen (volgens boekje) en doet het voor de rest ook goed van verre afstand.Zit een safe lock er standaard op?? Kan ik dat op een andere manier testen om te weten dat ik een safe lock heb?
12 januari 2013 om 21:35 #18094380Doe de batterijtjes gewoon eens vervangen …
Doet ie t nog raar kan je lege batterijen uit sluiten …
Dan kan het aan je zender liggen of je ontvanger …
Maar dan beide zenders ???
Denk ik toch eerder aan je ontvanger … ;)Safe lock zit standaard op de opels …
Althans voor zover ik weet …13 januari 2013 om 13:33 #18094381nou dan ga ik maar weer eens een afspraak maken met de dealer. De vierde keer in vijf maanden. Nog nooit zoveel problemen/storingen gehad met een nieuwe auto. Heb hem nog geen half jaar. Zit gelukkig nog in de garantieperiode.
Gisteren ook weer storing in één van mijn achteruitrij-sensoren. Kunnen ze die ook gelijk maken.Bedankt voor de tips!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.