Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Centrale deurvergrendeling met afstandbediening
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2012 om 23:37 #17244887
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb een corsa b gsi uit ’97 deze heeft centrale deurvergrendeling maar zonder afstandbediening dus met de sleutel. Is er een manier voor dat ik dit met een sleutel kan krijgen ik was zelf het kijken naar spy centrale deurvergrendeling maar kan dit of zijn er grootte aanpassingen nodig of kan je dit zelf doen met een beetje handigheid?
Dit is de link van spy centrale deur vergrendeling.
http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV005L” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden.
Mvg, Maikel:)
5 januari 2012 om 00:22 #17968043Ooit een zoekfunctie gebruikt??
Nog geen anderhalf week geleden is hierover ook al een topic geopend…Dag he!
5 januari 2012 om 00:26 #17968044@Klopper wrote:
Ooit een zoekfunctie gebruikt??
Nog geen anderhalf week geleden is hierover ook al een topic geopend…Dag he!
Beetje chaggerijnig volgens mij. Nja toch bedankt voor je vriendelijke reactie.. Maar die set van spy zou deze dan goed genoeg zijn of heb ik wat speciaals nodig dat is eigenlijk vooral mijn vraag.
5 januari 2012 om 00:40 #17968045Montage slaat nergens op kwestie van draadjes solderen. Vergeet geen sleutelbaarden mee te bestellen als je de set met klapsleutels neemt.
In feite een paar groepen:
1 Niet gebruiken groep
– oranje – niet gebruiken
– oranje/zwart – niet gebruiken
– Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt. Niet gebruiken dus.
– Smalle rode – sluitdraad ramen. Extra gedoe, niet gebruiken.2 De Kiekert groep, draden die bij de kiekert gesoldeerd kunnen worden
– De min draad groep, kan allemaal op de zelfde aansluiting, heb ik op een bruine draad gesoldeerd (min bij opel)
Wit – massa/min
wit/zwart – massa/min
zwart – Massa/min
– geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)3 De groep bij je stuurkappen, volgorde maakt niet uit. Kan je aftappen van je richting hendel.
– Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
– Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapEigenlijk maar 6 draadjes solderen en klaar. Dan even de transponder uit je oude sleutel halen, sleutelbaard op maat laten slijpen en het werkt.
5 januari 2012 om 00:46 #17968046Hartelijk bedankt. Klinkt eenvoudig ik ga morgen even overleggen nog verder kijken en anders bestellen en proberen:) Ben benieuwd. Tips nog altijd welkom!
5 januari 2012 om 08:50 #17968047Kiekert zit trouwens bij de passagier, het rechtse voetenpaneel. Het frame van de boordcomputer moet los en daarachter zit die.
5 januari 2012 om 22:54 #17968048Ik ga het proberen. Bestelling bij spy is gedaan en nu benieuwd hoe het gaat werken.
9 januari 2012 om 18:44 #17968049:jerry
9 januari 2012 om 22:30 #17968050?
28 januari 2012 om 16:23 #17968051…
28 januari 2012 om 19:09 #17968052Zowiezo werkt de Safe-Lock niet meer, en is de auto in princiepe Heel Vlot te openen met een simpele techniek..
28 januari 2012 om 19:42 #17968053Als er reeds centrale deurvergrendeling zonder afstandsbediening in zit, dan kan de safelock afaik gewoon blijven werken.
En het feit dat de deur ook op andere manieren te openen is, is natuurlijk geen reden om extra zwakheden toe te voegen…
28 januari 2012 om 20:29 #17968054hallo, Bij een Corsa-B is op de linkerdeur is de Safelock Volledig Mechanisch, en zal je ten aller tijden de sleutel moeten draaien om de Safe-lock in te schakelen.
Dan heeft in mijn ogen een AB weinig nut
willem
9 maart 2012 om 23:09 #17968042@joop1970 wrote:
Montage slaat nergens op kwestie van draadjes solderen. Vergeet geen sleutelbaarden mee te bestellen als je de set met klapsleutels neemt.
In feite een paar groepen:
1 Niet gebruiken groep
– oranje – niet gebruiken
– oranje/zwart – niet gebruiken
– Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt. Niet gebruiken dus.
– Smalle rode – sluitdraad ramen. Extra gedoe, niet gebruiken.2 De Kiekert groep, draden die bij de kiekert gesoldeerd kunnen worden
– De min draad groep, kan allemaal op de zelfde aansluiting, heb ik op een bruine draad gesoldeerd (min bij opel)
Wit – massa/min
wit/zwart – massa/min
zwart – Massa/min
– geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)
– Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)3 De groep bij je stuurkappen, volgorde maakt niet uit. Kan je aftappen van je richting hendel.
– Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
– Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapEigenlijk maar 6 draadjes solderen en klaar. Dan even de transponder uit je oude sleutel halen, sleutelbaard op maat laten slijpen en het werkt.
Wat raar dat ik juist alle draden overal anders heb gesoldeerd, ik had hem tijdens me stage met een specialist ingebouwd volgens de schema. Hij heeft wel perfect gefunctioneerd voor 1.5 jaar. Nadat ie opeens het niet meer deed heb ik maanden ermee zitten klooien. Eindconclusie: kiekiert stuk, nieuwe kiekert in gaat weer stuk bij het bedienen van de afstandbediening. Nu heb ik een compleet nieuwe set en heeft zelfde schema/bedrading principe. Na 1 keer lock en 1 keer unlock drukken heeft hij de kiekiert weer ‘opgeblazen.’ Even een vraag, er komen 2 bruin/wit draden uit het gat, heb jij ze beide gesoldeerd?
12 maart 2012 om 17:22 #17968041Gaan idee eigenlijk, gewoon de eerste de beste bruin witte draad gepakt die ik zag bij de kiekert.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.