Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Centrale deurvergrendeling Fje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 21:26 #17685058
origineel gepost door Dragon_blue
de enigste optie die ik dan hier zie,
als je geen alarm met kofferbak functie hebt, om gewoon de kofferbak te vergrendelen met je servomotortje, (foto) dit aan die kantelplaat gemonteerd met stangetje. Maar om fysiek klep openmaken moet je dan toch nog op de sleutelknop drukken, weet niet of je dat erg vindt?Zodat je dan toch nog alleen de klep maar hoeft te tillen totdat je gasveren het tillen van je overnemen…
( moet je inderdaad toch nog dat ene tandje even afslijpen…) dat zou dan de makkelijkste optie zijn…
groeten!
zou je deze stelling nog een keer kunnen uit leggen
wand ik snap het niet helemaalen dan met het oog op dat slijpen
michel
11 juni 2010 om 12:12 #17685059ik heb de oplossing !!
ik ben naar de sloop gereden en toen gekeken hoe het zat met de CV
van de astra in de klep.plaatje bij het praatje
het zit zo als je de klep van het slot heb en de cv op slot kan je hem niet indrukken.
maar je kan hem wel open draaien als de cv dicht zit door hem iets vedder te draaien dan normaal.dit heb mijn astra niet maar hoe kan ik dit mijn slot “leren” wand ik wil wel de een en de zelfde sleutel gebuiken.
ik heb nog een vraag zo ik de cv van de astra(foto)
op mijn systeem maken het is alle bij 2 draads.ps. de foto is van een sedan maar een hatchback is het zelfde ik kon hier beter bij.
mic
11 juni 2010 om 15:37 #17685060Ok, ben blij voor je dat het lukt?
zou je niet op de sloop dat slot met de servo kunnen mee krijgen, en misschien en gewoon in dat van jou inbouwen.Althans t binnenwerk, kun je misschien overzetten, (weet ik niet zeker… moet je even prutsen zelf…
dat je het binnenwerk gebruikt van de andere auto, en je eigen cilinderwerk met je eigen sleutel, misschien kun je dat op het nieuwe slot “bouwen” voor je het terug installeert in je wagen?
gewoon misschien vooraf proberen of die servo t doet op je cv?
hoeveel draads was die servo? of heb je dat niet kunnen zien.??ik hoor het wel of t lukt?
groetjes jos
11 juni 2010 om 15:48 #17685061je hoeft dan ook niks te slijpen aan je slot denk ik ;) omdat de servo dan gewoon open en dicht draait en je gewoon dat slot ‘verder’ kan draaien om toch de auto open te maken als je cv er op staat…
(met het slijpen bedoelde ik, kofferbak deksel open en omhoog, slot 1 x dichtklikken (kan 2e x verder dichtgeklikt worden)
en het tandje dat dan nog uitstak van de pal die je 1x dicht geklikt hebt dan afslijpen/glad maken…)sorry voor mijn fuzzie taaltje, ik barst van de hoofdpijn! ;) ik hoop dat ik duidelijk ben :)
11 juni 2010 om 17:22 #17685062ik heb het onder tussen voor elkaar.
ik heb de kiekert in gebouwd en aan gesloten op mijn systeem en het werkt.aleen krijg ik dat slot niet uit elkaar om het om te bouwen.
morgen dan ff aan vod vraagen of zij iets weten11 juni 2010 om 17:41 #17685063is de foto van het slot op pagina 1 van jou auto ?
zo ja zit er niet een gaatje aan de zij kant waar die pen van de cv motor door kanwant ik had ook een astra zonder cv en kon alles gewoon er in zetten en hoofde niks te veranderen aan het slot van de klep
11 juni 2010 om 17:48 #17685064MOOI MAN, ben blij dat je het werkend gekregen hebt :D
veel plezier ;)
groeten jos…
11 juni 2010 om 17:49 #17685065ja op pagina 1 ik mijn slot.
het werkt ook wel maar je kan als je van af fabriek CV heb kan je de klep ook openen als je deuren op slot zijn.
dit door de sleutel iets vedder te draaien en dan bij pass je de CV op de motor op de klep.michel
11 juni 2010 om 19:03 #17685066ja oke
maar dat ligt niet aan het slot hoor
dat ligt er aan hoe je slot staatals je de klep los hebt staat de sleutel horizontaal en kan de klep los
druk je nu op sluiten van je cv schiet die ijzeren achter het slot en kun je de klep niet open doen want dan zit de ijzeren pen er achter en kun je het slot niet in drukken
ik weet niet of je nog een boekje bij de auto hebt
maar daar staat het wel in11 juni 2010 om 19:31 #176850671.
2.
3.
mijn slot die er nu in zit stop bij 2. en dat moet 3. worden.
hoe krijg ik dit voor elkaarmichel
11 juni 2010 om 19:38 #17685068je kunt m niet doordraaien verder dan 2 wil je zeggen? … hmmzzz … even over nadenken… kom later even bij je terug als ik een idee heb…
beetje voorzichtig forceren lukt ook niet toevallig??
gr. jos…
11 juni 2010 om 19:42 #17685069nee hij gaat niet vedder dan 2.
en forceren werk ook nietmichel
11 juni 2010 om 19:42 #17685070nee hij gaat niet vedder dan 2.
en forceren werk ook nietmichel
11 juni 2010 om 19:50 #17685071tsstsssttsssrrikkkektttikkktikkkkkprokprokrpokrprkoklingelingelinge…kraaaaaakkkkk!!! (denkt na… :afro… pfoe… nee jah sorry heb even echt geen clue… :P :o
ff naar het begin terug…
t was wat anders als ik de situatie direct persoonlijk voor ogen had…
je kunt dus je sleutelslot nu alleen open draaien en indrukken, zodat die kantelplaat tegen die nok stoot en je kofferslot dus open gaat.. en als je je sleutelslot dichtdraaid dan kun je dus je de knop niet meer indrukken…en met die CV vergrendeling, heb je die servo al ergens aan vast gemaakt?
als je die met een stangetje aan je kantelplaat maakt en hem bedient, zie je dan aan de buitenkant je slot draaien?…11 juni 2010 om 19:53 #17685072je eigen slot over zetten in de andere als dat kan
zal eens kijken of het kan en hoe11 juni 2010 om 19:59 #17685073ik heb de servo vast ge maakt zo als hij hoort te zitten.
ik heb een originele van opel.
die blokeert met een de stang de kantelplaat tegen het indrukken.
en als ik het slot plaats die op de foto’s hierboven staan
kan ik als de deuren voor deuren slot zijn wel mijn achterklep openenmichel
11 juni 2010 om 20:03 #17685074Okeej… dus t werkt allemaal? wat wil je dan nog er aan veranderen? of wat werkt er dan NOG niet??
misschien dat ik heel even iets gemist heb, ben momenteel ook niet zo helder haha… (don’t worry, it’s me, not you)11 juni 2010 om 20:06 #17685075even snel gekeken
maar staat niks van in tis hoe je een cilnderslot van de achterklep er uithaald
je zou dat slot wat je heb over kunnen zetten in de achterklep
maar dan heb je 2 sleutels bij de auto
niet dat je de achterklep sleutel veel gebuikt als je de cv werkend hebt11 juni 2010 om 20:13 #17685076ja alles werkt allemaal zo als het moet.
aleen als je standaard CV heb kan je de klep ook open als je de cv zelf dicht heb.
door het slot iets vedder te draaien en dan kan de klep openen.
zonder dat de CV openen gestuurt is.dit is mijn idee.
maar ik ga morgen ff langs de VOD (5 min rijden van hier)
vragen of zij mijn slot ff om kunnen zettenmichel
11 juni 2010 om 20:17 #17685077ah ok, nouja zou dat heel erg zijn als je dat niet kunt? klep open maken met CV er op??
iig succes en we horen het wel…
:thumbup have fun!!
11 juni 2010 om 20:18 #17685078ik las net je bericht maar ik heb nu al 2 sleutels
1 voor het starten en 1 voor de deuren te open
maar inderdaat hoe vaak open je de klep met je sleuten
als de rest dicht zitmichel
11 juni 2010 om 20:28 #17685079origineel gepost door okkie-001
ik las net je bericht maar ik heb nu al 2 sleutels1 voor het starten en 1 voor de deuren te open
maar inderdaat hoe vaak open je de klep met je sleuten
als de rest dicht zitmichel
oke
maar deur slotcilinder kun je aanpassen zodat je die kunt openen met de sleutel van contact
dan heb je een sleutel voor contact en de deuren
en 1 voor de achter klepik zelf had 3 sleutels bij de astra :D
11 juni 2010 om 20:33 #17685080ik denk dat ik het hier bij laar het werkt
en vind het wel goed zo.
zou een leuke xtra zijn maar ik denk dat het niet gaad lukken.en ik ga nu ook ff een film kijken
michel
12 juni 2010 om 20:18 #17685081haha goed man… :P :P hoop dat je er veel plezier mee beleeft,
ga je nog andere uitbreidingen doen op je F-je?:thumbup
13 juni 2010 om 12:12 #17685082weet ik nog niet maar ik heb op de sloop wel een leuke astra gezien.
met elektrische ramen en spiegels.
als ik weer is een gekke bui ben wil ik me daar wel aan wagen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.