Centrale deurvergrendeling doet vreemd

Forumindex Forums Modellen Tigra Centrale deurvergrendeling doet vreemd

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    bluimes

Beste Opelliefhebbers,

Na nu een jaar in een Tigra te hebben gereden en mede dankzij dit forum mijzelf te hebben gered is het nu tijd om hier zelf aan bij te dragen. Ik ben nieuw hier en bij deze ‘hallo allemaal’!

Ik heb een probleem met mijn centrale deurvergrendeling van mijn Tigra 1.4 16v 1999. Concreet doet de auto dit. Ik open mijn deur en de andere sloten gaan ook open. Vervolgens start ik mijn motor en rijd naar plaats van bestemming zonder problemen. Vervolgens zet ik de motor uit en gaat de centrale vergrendeling op slot. Doe ik de deur aan mijn kant open dan wordt de rest niet geactiveerd, terwijl dit anders wel gewoon werkt. Ik moet vervolgens de auto op contact zetten op de motor starten om de cyclus te resetten.

Erg vervelend aangezien het bij een tankstation elke keer zo is dat de deuren op slot zijn gesprongen voordat ik bij de tankdop ben :(. Ook is het mij opgevallen dat de radio op een of andere manier van invloed is. Als ik de panel namelijk van de radio afhaal en daarna de motor uitzet komt de klacht heel anders voor. Niet zo consistent en irritant.

Dus even op een rij:
      – Opel Tigra 99 1.4
      – Probleem centrale deurvergrendeling
      – Doet het in het het begin prima, loopt slechts stroef
      – Geeft problemen bij het uitzetten van de motor
      – Alle sloten tegelijk op slot, maar individueel open
      – Radio heeft mogelijk invloed

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten!

wim-v6
      Deelnemer

Vreemd verhaal, denk t dat je het zomaar in de bedrading moet gaan zoeken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

johanhummer9
        Deelnemer

En dan zou ik beginnen bij de kabelbomen van carroserie naar deur

midnight black
          Deelnemer

Ik zou beginnen bij de bedrading van de radio. Hoe lang is deze storing er al? En is er onlangs iets gewijzigd in de elektra?

bluimes

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb niets gewijzigd in de electronica. Hoogstens een paar lampjes in het dashboard vervangen. De bedrading trok mijn aandacht ook al. Vooral omdat het probleem niet altijd voorkomt, maar sporadisch en indien het er is behoorlijk consistent. (dat had ik nog niet duidelijk in mijn bovenstaande post aangegeven)

Ik twijfel daarom ook erg tussen de kabels in de carroserie naar de deur of de radio. Radio kan mogelijk niet goed zijn aangesloten, maar dat heb ik nog niet gecheckt. Ik heb de auto bijna een jaar en de klachten begonnen toen het kouder werd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.