Centrale deurvergrendeling doet raar

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Centrale deurvergrendeling doet raar

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    kdeurloo

Hallo,
      ik heb sinds enige tijd een probleem met de cv van 1 van mijn achterportieren (Opel Zafira B). Als de auto op slot is en ik open deze met de afstandsbediening, gaat het eerdergenoemde achterportier niet mee open (aan bestuurderskant). Als ik dan de auto instap blijft de binnenverlichting (voorin) branden en ook het lampje op mijn dashboard wat betekent dat de deur open zou staan…maar deze is dus gewoon dicht!
      Als ik dan de auto op slot doe (cv via sleutel), kan ik dit achterportier wel open doen van binnen uit (niet vanaf buiten). Als ik dan weer de cv ontgrendel (via sleutel) en dan uitstap, kan ik het portier wel gewoon open dicht doen van buitenaf.
      Dit doe ik dus standaard als ik met de kinderen wegga zodat ze er in ieder geval in/uit kunnen.

Het slot reageert dus net andersom en al zit de deur dicht, door het mgmt systeem wordt deze toch gezien als zou hij niet dicht zijn (omdat binnenverlichting voorin en rode lampje op dashboard blijven branden); is dit een kwestie van het slot vervangen?
      Wil graag zeker weten of het vervangen van het slot de oplossing is, want deze schijnen nogal prijzig te zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.