centrale deurvergrendeling corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa centrale deurvergrendeling corsa b

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17821304
    iSuperSSam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 September 2010

      Heb de kiekert al gevonden, gelijk afstandsbedieningkastje aangesloten. Het werkt, nu nog even bezig met knipperlicht aansluiten. Wat een gedoe zeg (als je er geen verstand van hebt)

      #17821305
      RMB24
        Lid sinds:
        1 October 2010

        Je hebt nog geluk dat je al CV hebt, anders had je ook nog de bedrading door de deuren moeten trekken.
        Nu hoef je alleen ergens spanning te pakken. Meteen achter de accu zit een doorvoerrubber, maar die had je al gevonden zo op de foto te zien. De knipperdraden zitten dan weer onhandig aan de linkerkant achter het “schop-paneeltje”. De bruine draden van de AB Unit kun je daar zo aan de bedrading bevestigen.
        Ik dacht dat het de groen/witte en groen/zwarte kabels zijn.

        #17821306
        iSuperSSam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 September 2010

          Als er nog geen CV in zat had ik het wel door iemand anders laten doen :P Maar het was de groen witte en de zwart witte kabel (knipperlichtkabel). Maar bedankt!

          Het is het gelukt, AB doet het inclusief knipperlicht. Alleen nu moet ik mijn transponder overzetten naar de nieuwe sleutel, waar moet die bevestigd worden? weet iemand dat?

          #17821307
          RMB24
            Lid sinds:
            1 October 2010

            Kijk eens op onderstaande site (van SPY)
            http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Categories/%22Transponder%20overzetten%22

            Hier staat uitleg hoe en waar de transponder te plaatsen.

            #17821308
            iSuperSSam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 September 2010

              amaai, ik dank u zeer :) Morgen gelijk laten slijpen!!

              #17821309
              iSuperSSam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 September 2010

                Ik heb mijn klapsleutel opengehaald, maar zoals in de instructie wel getoond word is er bij mij geen plek om de transponder te plaatsen.

                Hoe werkt dit precies? Moet de transponder in contact met het metaal zijn of gewoon in de buurt van de sleutel ofzo?

                Anders kan ik m gewoon aan de binnenkant lijmen ofzo.

                #17821310
                RMB24
                  Lid sinds:
                  1 October 2010

                  Op de website van SPY wordt gezegd, dat als je nog maar 1 transponder hebt, je deze aan de binnenkant van het dashboard kunt plakken, vlakbij het contactslot, waarmee je de startonderbreker uitschakeld, dus ik denk dat het erom gaat om de chip zo dicht mogelijk in de buurt van het contactslot te krijgen. M.a.w., zoek een plekje in de sleutel waar de chip in past. Hoeft NIET in contact te staan met het metaal van de sleutelbaard.
                  Als het maar in de buurt van het contactslot komt.

                  #17821311
                  RMB24
                    Lid sinds:
                    1 October 2010

                    Denk er wel aan dat de chip “richtingsgevoelig” is, dus monteer deze op dezelfde manier als waarmee hij in de oude sleutel zat. Deze wijsheid heb ik ook van de SPY site.

                    #17821312
                    johnnyverhees
                      Lid sinds:
                      16 February 2011

                      iSuperSSam waar zit de kiekert ik heb een opel corsa b uit 1997 waar zat hij bij jou ? en hoe lang ben je er mee bezig om het in te bouwen alvast bedankt

                      #17821313
                      joop1970
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 September 2010

                        Op de vorige blz zie je hem als het goed is zitten

                        Uploaded with ImageShack.us

                        #17821314
                        johnnyverhees
                          Lid sinds:
                          16 February 2011

                          hoe lang doe je erover om het setje in te bouwen

                          #17821315
                          iSuperSSam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 September 2010

                            Bedankt iedereen voor hulp. Het is gelukt om afstandsbediening werkend te krijgen inclusief knipperlichtwaarschuwing.

                            Daarnaast is het me ook gelukt om de transponder over te zetten van de originele sleutel naar de nieuwe klapsleutel. Baard ook gelijk geslepen en de auto start/ rijdt. :D

                            Ik heb gewoon lijm gebruikt om de transponder vast te krijgen, maar door de sleutelomhulsel word de transponder ook op zijn plek gehouden.

                            Met transponder op de printplaat zit alles net iets strakker, dit is goed omdat de transponder dan niet beweegt of van zijn plek af gaat. Maar het was daardoor allemaal wel lastig om terug op zn plek te krijgen.

                            Losse klapsleutel

                            Printplaatje

                            Originele opel sleutel (omcirkeld is transponder)

                            Overgezette transponder

                            #17821316
                            RMB24
                              Lid sinds:
                              1 October 2010

                              Mooi dat het gelukt is….Een stukje luxe voor een redelijk prijs, toch?

                              Gr,

                              Ron

                              #17821317
                              joop1970
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 September 2010

                                Ik denk dat je ongeveer een ochtendje bezig bent. Neem er vooral de tijd voor en ga rustig aan het werk. Dan komt alles goed.

                                Soldeer alles btw even en gebruik krimkous, dan krijg je nooit last van storing

                                #17821318
                                iSuperSSam
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 September 2010

                                  Ik was best lang bezig met het uitvogelen hoe en waar de bedrading hoorde te zitten. Daarna moest alles nog weggewerkt worden, aangezien ik alles alleen had gedaan zonder ervaring was ik met het inbouwen/ aansluiten van CV afstandsbediening ongeveer 5-6 uur bezig. Daarna ongeveer 3 kwartier de tijd genomen voor de sleutel.

                                  Zeker een stuk luxe voor een goede prijs. Het kostte mij dan 29,95 euro. beetje brandstof ongeveer 10 euro.

                                  Ja ongeveer 1 hele dag aan werken in totaal. Toch best chill ja en het ziet er ook stukken beter uit dan die oude sleutel, nog even zon opel logo bestellen en het is compleet.

                                  #17821319
                                  sventje
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2015

                                    Ik heb een opel combo(corsa c) waarvan ik met een afstandsbediening men deuren op slot of open kon doen maar ik ben men afstandsbediening kwijt en heb ik zo een setje gekocht met twee afstandsbedieningen met klapsleutel met een bakje dat ik moet aansluiten op men kiekert maar ik heb een probleem ik vind de kiekert niet deze bevind zich niet aan de bijrijderskant onderaan waar de voeten staan ik heb de onderkant van men daschboard gedemonteerd en zie wel de kabel van zowel de linkse als de rechtse deur naar het midden van men daschboard lopen heeft er iemand enig idee waar ik de kiekert wel zou kunnen vinden en hoe ik eraan kan geraken
                                    Grts sven

                                    #18340513
                                    arandy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2010

                                      Is er ook iets van een bedradingsschema van de kiekert die origineel in en corsa B zit?
                                      Ik vond nog een CV setje op zolder en wou de kiekert graag vervangen voor deze maar ik heb geen idee hoe de bedrading dan moet.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.