Centrale deurvergrendeling / autosleutel werkt maar soms…

Forumindex Forums Modellen Astra Centrale deurvergrendeling / autosleutel werkt maar soms…

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Parox_88

Beste mede Opel liefhebbers,

Ik heb een Astra 1.8 uit 2000. Van de week was mijn batterij leeg en heb ik deze vervangen (autosleutel), de centrale deurvergrendeling deed het toen helemaal niet meer… Maar na het lezen van het boekje kwam ik er achter dat ik hem moest synchroniseren.

Nu weigert de centrale deurvergrendeling soms. Vanochtend bijvoorbeeld weer gesynchroniseerd en vanmiddag deed hij het niet meer…! iemand een idee?

crossagek

sleutel stuk gegaan bij het verwisselen van de batterij , heb het met mijn reservesleutel ook . sleutel s’morgens synchroniseren en s’middags werkt hij niet meer en na opnieuw inleren doet hij het enkele uurtjes en dan is het weer gebeurd helaas .

Gabr1e7
        Deelnemer

Dit had ik ook bij mijn 2001 astra, het komt 99 van de 100 keer omdat het batterijtje niet goed blijft zitten, even vast plakken of stukje papier vouwen en boven op de batterij leggen zodat hij erin gedrukt wordt door de behuizing. Heb ik ook gedaan en het werkt perfect!

Bandenservice 40

Hey Parox!

Dit is een algemeen bekend probleem bij de Opel sleutel.

Ik heb sindskort ook een Astra en heb hetzelfde gehad. Na een paar keer drukken vergat hij het.

Dit komt, omdat 1 van de 2 contactpuntjes van je batterij naar je chip gebroken is bij het soldeerpunt.
            Je kan een stukje papier (heb ik gedaan) op de batterij leggen, zodat deze goed word aangedrukt.

Zie dit Topic, compleet met foto’s !!

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=172559″ onclick=”window.open(this.href);return false;

black_astra

Heb in mijn sleutel ook wat dubbel zijdig tape gedaan en het lijkt echt te werken :thumb

Bandenservice 40

Jaaaaa dat werkt super. Mijn beide sleutels werkten niet. Na aanpassing met how to nu al wekenlang probleemloos openen en sluiten!

black_astra

@Bandenservice 40 wrote:

Jaaaaa dat werkt super. Mijn beide sleutels werkten niet. Na aanpassing met how to nu al wekenlang probleemloos openen en sluiten!

Mijn reservesleutel heeft geen knoppen

h67racing
                  Deelnemer

even meteen dun draadje een bypass leggen gaat ook

FFrank

Mooi verhaal maar mijn sleutel blijft het vertikken. Je zou zeggen dat er een goed contact is aangezien het lampje braaf reageert (astra overigens uit 2001).
                      Als ik met mijn tweede sleutel open en sluit gaat dat goed.
                      Als ik de eerste ‘stukke’ sleutel ingedrkt houd blokkeert hij de bediening van de tweede dus blijkbaar gebeurt er wel wat.

Ik lees iets over synchroniseren. Hoe doe ik dat? Wat mis ik hier precies?
                      Alvast dank.
                      Frank.

michield

– In auto gaan zitten
                        – Deuren dicht
                        – Sleutel in contact
                        – Sleutel tot de eerste klik draaien
                        – Knopje drukken sleutel

De auto gaat dan dicht en weer open –> sleutel ingeleerd. :thumbup

FFrank

Dit is gewoon weer helemaal leuk.
                          De sleutel doet het weer als de beste king:
                          Heel veel dank.
                          Frank.

Opel-Maus

Heb ook iets dergelijks: nieuw batterijtje, contact aan, knopje drukken, lampje gaat knipperen (tijdens het indrukken), maar verder gebeurt er dan niks.

Moet je het knopje indrukken en loslaten, of vasthouden tot de cv reageert?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

littlebird
                            Deelnemer

Tot de eerste klik.. niet doordraaien naar stand twee.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

rinus747
                              Deelnemer

Door te hard drukken kan na verloop van tijd een printspoor breken, of het schakelaartje kapot gaan, of losraken van de print, maar meestal is het de bevestiging van de batterijhouder die niet goed meer is. Het nikkel/chroom oppervlak van het houdertje laat zich slecht solderen en laat wel eens los. Ook breekt het wel eens. Als het de batterijhouder is is de fout nog wel te vinden en te repareren. Het schakelaartje zelf ook nog wel eens (die is te vervangen), maar als het een andere breuk is wordt het toch wel heel moeilijk.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.