Centrale deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Centrale deurvergrendeling

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252302
    Split32
      Lid sinds:
      16 September 2012

      Hallo mensen,

      Ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van een mooie Opel Vectra B station uit 1997.
      Nu heb ik een probleempje met de CV.
      Als ik de afstandsbediening gebruik dan gaan alle deuren open behalve die aan de bestuurders kant.
      Met de sleutel is het geen probleem.
      Het lijkt erop alsof het knopje niet wordt aangestuurd.
      Nu lees ik op het wereld wijde web dat er vaak problemen zijn met de CV van de vectra.
      Waar moet ik specifiek op letten als ik het deurpaneel eraf haal.
      En hoe moet ik die eraf halen? Gewoon de kapjes lostrekken en daaronder zitten schroeven?

      Alvast bedankt

      Groet

      Ramon

      #18066636
      JOR74
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 July 2012

        Misschien dat je de stekkers kunt checken van het motortje naar de groen/blauwe draden in de deur? Heb net met me corsa b 5 deurs ook een cv ingebouwd. :) groet Jorne

        #18066637
        Split32
          Lid sinds:
          16 September 2012

          Dus gewoon het deurpaneel eruit trekken… Rustig en netjes loshalen ;)

          #18066638
          JOR74
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 July 2012

            Het lijkt erop dat je bestuurders deur (cv motortje) kaput is. :s

            #18066639
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @ Split32: duerpaneel:

              Schroeven:
              – achter spiegel stelknop (indien aanwezig anders blind kapje
              – Achter kapje Tweeter
              – achter losse deel handgreep (2x schroef)
              – achter kapje zijspiegel (binnen)
              – onderaan de bekleding, opbergvak

              De rest zit geklikt

              CV motor zal wel kapot zijn, Kwaaltje, ik heb m ook al kapot gehad bij mijn ex B1.

              @ JOR74: Opel Centrale vergrendeling

              Een origineel opel systeem is niet te vergelijken met een normale CV installatie:
              – De CV motor is ook gelijk het deurslot (mechanisch)
              – De CV motor is ook de aansturing van Safelock (Dubbelsslot)
              – De CV motor is ook de aansturing van het Fabrieks alarm (indien aanwezig)
              – De CV motor is ook de aansturing van Electrische ramen en Schuifdak sluiten met sleutel
              – De Opel Vectra-B is ALTIJD voorzien van ORIGINELE Centrale Vergrendeling met Safelock en Afstandsbediening, ook al heb je een Vectra-B zonder elechtrische ramen, speigels etc etc..

              Zitten iets meer draden aan als bij zo’n Prut aftermarket setje.. en de aansturing verloopt door een Centrale Stuurmodule

              Ook zit het Opel fabrieks alarm hierin verwerkt, als dat op de auto aanwezig is.

              Willem

              #18066640
              Split32
                Lid sinds:
                16 September 2012

                Hey Willem,

                Dankje voor de uitleg van het deurpaneel,zal er eens aan gaan zitten klooien als ik tijd heb.

                Ik kwam vandaag ook nog eens tot de conclusie dat de distributieriem moet worden vervangen.
                Ben even bij de autoonderdelenspecialist geweest en een setje met riem en pomp waren 165,-
                Ik vraag mij alleen af of dit goed te doen is bij de vectra.
                De motorruimte zit behoorlijk vol dus er zal weinig plek zijn om simpel te manoeuvreren lijkt me.
                Enige tips iemand?

                Wederom bijvoorbaat ontzettend bedankt.
                Ik ben trouwens erg blij met de vectra, ziet er echt nog mooi uit. Enige nadeel is dat mijn vriendin er elke dag mee naar het werk rijdt :cry

                #18066641
                Lemmens
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2005

                  Als je de riem moet vervangen, doe het snel. Opel heeft over het algemeen een lage km stand voor het vervangen en ook een relatief korte levensduur: max 4 jaar of 60.000 km voor de Vectra B, benzine modellen. Als ie tussentijds knapt ben je verder van huis!

                  Voor zover ik weet zijn er meer forumleden die zelf de riem + pomp vervangen. Mocht je een beetje kunnen klussen dan moet het goed te doen zijn. Was zelf voor vervangen van de riem, spanrol en pomp bij de dealer € 410 kwijt. Hoop geld, hoef je alleen geen zorgen te maken dat ‘t niet goed zit. ;)

                  #18066642
                  Split32
                    Lid sinds:
                    16 September 2012

                    echt waar? maar ongeveer 60000km?…
                    Dan moet ik hem gisteren nog vervangen… Heeft nu dan 70000km gelopen…
                    Damn.
                    Ik zal even een nieuwe topic maken hiervoor, lijkt me beter….
                    thanks!!!!

                    #18066643
                    zzattack
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2011

                      @Split32: sluit ook een kabelbreukje niet uit (al lijkt het me sterk linksvoor). Makkelijk te testen door op de afstandsbediening te drukken en te kijken of je een spanninkje meet. Ik kan zo gauw geen pinout vinden maar ik meen dat er 3 (van de 6) draden van belang zijn. Wat WD40 in je slot spuiten wordt ook nog wel eens aangeraden om je motortje soepel te laten gaan en is allicht de moeite waard om te proberen. Een nieuw slotje kost bij de dealer meen ik rond de 100 knaken en op de sloop willen sommigen er ook een tientje of 4 voor maar als je goed zoekt kan het wel goedkoper. Blijft wel dat je grote kans loopt al snel weer een nieuw slot nodig te hebben dus bij de dealer halen is geen heel slecht idee in dit geval.

                      #18066644
                      Split32
                        Lid sinds:
                        16 September 2012

                        @zzattack: Thanks voor de info, ik zal eens gaan zoeken naar een nieuw motortje, het is inderdaad een flinke investering, en als het goedkoper kan dan graag, maar het is waarschijnlijk wel beter om een nieuwe te halen. Weet je in iedergeval wel dat hij wat langer mee gaat.
                        Ik betwijfel of wd40 gaat werken, heb niet het idee dat het te stroef gaat waardoor het knopje niet omhoog gaat.
                        Maar zeg nooit nooit, wd40 en ducktape doen soms wonderen ;-)
                        Maar eerst de distributieriem gaan vervangen!!!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.