Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Centrale deur vergrendeling probleem
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 december 2016om 14:35 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2011 om 12:18 #17234209
Goedendag
Ik heb een probleem met me centrale deurvergrendeling
heb al de zoeken knop gebruikt en van de meeste van de gevonden tropics werdt ik niet echt wijzer uit.Dus bij deze.
ik heb een opel astra carvavan 1.6 8v
bouwjaar 1999
Centrale deur vergredeling is Standaard van opel is er niet Na de hand in gebouwdik heb de auto nu 3 maanden in mijn bezit.
de vorige eigennaar heeft de sleutels aardig verziekt met batterijen vervangen waar de clip in de sleutels los was gekomen en opnieuw gesoldeerd moest worden.
bij 1 sleutel is dat gelukt de andere is overleden.De centrale deurvergrendeling werkte altijd naar behoren met sleutel.
tot vorige week ineens ging de auto nog wel open maar niet meer dicht.met de sleutel in de deur dicht gedaan Werkte wel op alle deuren tegelijk.
maar open met de sleutel werkte ook ineens niet meer.had er niet heel veel problemen mee dat ik dan op de bestuurders kant de deur moest openen doen en dat alle deuren open en dicht gingen.
Tot 2 dagen later dat ook niet meer werkte.
alleen de bestuurders deur gaat open en dicht en de rest van de deuren blijven dicht.
en aangezien ik geen sleutel gaten er in heb zitten moet ik het vanuit binnen doen dit gaat wel.
dus de auto staat niet op safe lock wat ik eerder gelezen heb.Volgens mij heeft mijn auto dat ook niet.
heb dat ook geprobeerd.__
Ik heb zelf de zekeringen na gekeken deze waren allemaal goed.
heb een nieuwe batterij in de sleutel gedaan.
lampjes branden gewoon rood.Het opnieuw instellen van me sleutel door in contact te doen naar stand 2 te draaien knop indrukken en opnieuw laten syncroniseren heb ik ook al meerdere keren geprobeerd.
—
2 dagen voor de problemen met me centrale deur vergrendeling heb ik wel een nieuwe zekering van me binnen verlichting moeten vervangen omdat ik met me lampjes bezig was en het zekeringtje kapot ging.
heb voor een 7 een 10 er in gezet ( weet niet of dit een probleem kan opleveren lijkt me niet )15 maart 2011 om 19:43 #17835901Kom op Niemand die Weet hoe ik het kan maken ?
15 maart 2011 om 19:59 #17835902Ik synchoniseer ze door de sleutel in het contact te steken, knop in te drukken en dan pas de sleutel draaien tot het in contact staat.
Aangezien je geen andere sleutel hebt kun je niet controlleren of het toevalling aan het zendertje in de sleutel ligt.Mark
15 maart 2011 om 23:10 #17835903Gebeurt soms wel is dat er per ongeluk een knopje ingedrukt wordt als de deur open staat.
En dan werkt de centrale vergrendeling ook niet goed meer.Centrale vergrendeling synchroniseren doe je als volgt.
In de auto gaan zitten met de deuren dicht, en dan een paar keer aan de bestuurderszijde de deurknop op slot en weer open doen.16 maart 2011 om 07:38 #17835904Synocronisatie heb ik al meerdere malen geprobeerd
Opel handleiding boekje er bij gepakt en geprobeerd
De optie de je verteld in de auto Zitten deur slot zelf dicht open doen gaat niet
Knop aan de bestuurderskant krijg je niet ingedrukt
Krijg je alleen naar beneden op slot doormidden van aan de buitenkant op slot draaien met de sleutelNou heb ik ook dingen gelezen over een kiekert ? Wat is dit en waar zit dit
En welke relais sturen de cv aan daar ben ik nog niet achter gekomen16 maart 2011 om 20:06 #17835905Niemand enig idee ?
20 maart 2011 om 21:47 #17835906Niemand die hier iets van af weet hoe dit te repareren is war het kan zijn.
Update me kofferbakdeur open dicht doen met de sleutel hoor ik wel een motortje draaien
Bij betuurders deur niet
Wil morgen me bestuurders deur bekleding er af halen o
Er achter te kijken wat het kan zijnMocht dit nou het motortje zijn kan ik deze dan gewoon van een andere Astra type op de sloop halen
Geeft dit geen problemenHopen op reakties die me kunnen helpe
21 maart 2011 om 18:33 #17835907bij je bestuurders slot zit geen motortje die je hoort als je de sleutel draait. daar zit eigenlijk alleen een schakelaar,
je kunt ook eens even kijken bij de unit voor de vergrendeling, die zit bij de passagiers kant achter de kap naast de deurveel succes! Ruud
22 maart 2011 om 08:11 #17835908[rquote=1892415&tid=144574&author=Liljeffrey11]Synocronisatie heb ik al meerdere malen geprobeerd
Opel handleiding boekje er bij gepakt en geprobeerd
De optie de je verteld in de auto Zitten deur slot zelf dicht open doen gaat niet
Knop aan de bestuurderskant krijg je niet ingedrukt
Krijg je alleen naar beneden op slot doormidden van aan de buitenkant op slot draaien met de sleutelNou heb ik ook dingen gelezen over een kiekert ? Wat is dit en waar zit dit
En welke relais sturen de cv aan daar ben ik nog niet achter gekomen[/rquote]
Dit heb je wel gedaan met de deur dicht. Want met de deur open wil het niet , als je het met de deur dicht hebt geprobeerd zit het in de deur.
Want normaal gesproken kan je met de deur dicht gewoon de knop indrukken.
Dus denk dat het probleem daar ergens zit.:hmmz26 maart 2011 om 09:01 #17835909Dit is gedaan met de deur dicht
Ene keer wilt de knop wel dicht andere keer nietGa vandaag even kijken bij dat kastje wat weest genoemd
Welke relais sturen de cv aan kan deze niet vinden
26 maart 2011 om 17:06 #17835910Als er iemand is met een opcom in de buurt moet jedeze je auto eens laten uitlezen
en eventueel de sleutel opnieuw programeren, waarschijnlijk is of de sleutel niet meer geprogrammeerd. Of is je cv unit kapot.26 maart 2011 om 20:15 #17835911De relais zitten IN het kastje en dit kastje kun je niet zomaar uitwisselen.. moet dan geprogrammeerd worden.
je deurslot kun je gewoon uitwisselen.27 maart 2011 om 16:12 #17835912Daar ben ik ook voor dat de unit kapot is
Vandaag alle draden na gelopen
Geen problemen kunnn vindenEn 1 losse connector gevonden maar de is geloof ik van me binnen circulate. Klep die is los gemaakt ivm telke ‘s beslagen ramen ( kan er hier door vocht in de auto komen heb ineens veel vocht in me auto )
Maar goed unit na gekeken geen byzonderen dingen tegen gekomen
Dus denk dat het probleem toch ergens anders vandaan moet komeniemand in de buurt van Spijkenisse die me kan helpen
Heb nou niet echt zo zin om me auto naar garage te brengen27 maart 2011 om 18:54 #17835913Tja, da’s vervelend helaas zit ik niet echt in de buurt,
wel handig als er iemand in je buurt zit met een op-com in bezit.
ivm programmeren..
je kunt je unit nog testen door op te zoeken welke draden van je slot zijn en deze ff tegen elkaar aan te houden.
als hij dan wel werkt dan weet je dat de unit goed is dan is het het slot zelf.
zal eens kijken of ik kan achterhalen welke pin op de connector het isSuc6 Ruud
30 maart 2011 om 14:17 #17835914Ruud Als je daar achter zou kunnen komen heel graag.
kan ik dat gelijk gaan proberen.
hoop eigenlijk wel dat er iemand uit de buurt van spijkenisse of omstreken zoon op-com bezit
wil er best wel een stukkie voor rijden.30 maart 2011 om 14:33 #17835915Ruud ik zit in rotterdam-zuid ,ik heb geen Op-com maar wel een OBII met laptop met opel diagnose en TIS2010 ,waar mee
ook diverse opel modellen zijn uit te lezen,je mag die laptop wel een weekje lenen als ik hem daarna weer netjes terug krijg.nico
30 maart 2011 om 15:15 #17835916Bedankt niko,
ik heb er weinig aan omdat ik aan de andere kant van nederland zit dus niet in de buurt van spijkenissen of rdam zuid.
ik heb nog ergens een schema van de module die zal ik meteen ff opzoeken.
en dan stuur ik je weer een andwoord jefferygroet ruud
30 maart 2011 om 15:47 #17835917Hey jeffrey,
ik heb ff gezocht en als je goed is zijn de draaden rood/blauw en rood/wit van je slot dit is gewoon een schakelaar.
dus of eventjes kortsluiten of losmaken voor open/dicht sturen.
event. stuur ik de schema’s ff door is wel ff ingewikkeld om deze te lezen.
komen uit de TIS dus werkplaats handboek
Groet Ruud30 maart 2011 om 18:46 #17835918Ruud heb je een U2u gestuurd
Nico ik zou evt langs Rotterdam kunnen komen
Is er een mogelijkheid dat je me kan helpen
Heb namelijk totaal het verstand niet van het uitlezen etc van auto’s of de foutcodesAlvast super bedankt
30 maart 2011 om 20:20 #17835919ja hoor ik kom ook wel eens in spyke city ,dan kan ik je het wel eens laten zien,maar ik kan alleen uit lezen ,maar niets veranderen
met mijn OBII laptop.en mocht je eens in de buurt van zuid zijn kan je ook wel langs komen :)
nico
31 maart 2011 om 19:54 #17835920als de fout codes te zien zijn komen we al een ein hoop ik
Weten we beetje welke richting we kunnen zoeken voor de fout melding neem ik aanAlle beetjuhs helpen toch
31 maart 2011 om 19:59 #17835921Je hebt mail jeffrey
Ruud
31 maart 2011 om 20:04 #17835922p.m me maar ,als je eens langs wil komen :)
5 april 2011 om 09:47 #17835923Ruud super bedankt
Ga dit weekend als ik er tijd voor heb eens mee aan de slagNico komt helemaal goed
5 april 2011 om 17:30 #17835924Oke suc6 jeffrey,
hou ons op de hoogte over je bevindingen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.