Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Centraal topic: Banden en Velgen
- Dit onderwerp bevat 368 reacties, 141 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 februari 2019om 06:08 door MOOK.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2015 om 20:32 #17304609
Ik had ook Minerva’s , ben blij dat de Vectra nu op Dunlop staat! king:
Glijden en glibberen met nat wegdek en Minerva’s ! :thumbdown26 maart 2015 om 20:35 #17304610Iemand ervaring met LANDSAIL LS588 UHP Zomer 98W
?
28 maart 2015 om 01:11 #17304611Moet je de Toyo Proxes T1 sport eens gebruiken in maat 215-40-18. Geen klote grip met regen en als het droog is moet je ook niet te sportief rijden… Ga volgende keer Michelins proberen…
4 mei 2015 om 10:33 #17304612Ik ben op zoek naar centreerringen van 66.6 naar 65.0. Ik weet het, heel dun ringetje.
Nu kwam ik deze tegen:
CEN666651centreerring 66,6-65.1 groen (BIM)
Maar dat is een 65.1. Zou die 0.1 nou echt iets uitmaken?
4 mei 2015 om 11:12 #17304613@Wess1988 wrote:
Ik ben op zoek naar centreerringen van 66.6 naar 65.0. Ik weet het, heel dun ringetje.
Nu kwam ik deze tegen:
CEN666651centreerring 66,6-65.1 groen (BIM)
Maar dat is een 65.1. Zou die 0.1 nou echt iets uitmaken?
Opel is 65.1mm, die mm dat komt zeker goed.:D
4 mei 2015 om 11:24 #17304614Top. Dan kan ik ze bestellen! Deze week niewe velgen en banden in aaantocht :p
22 juli 2016 om 18:47 #17304615Mijn voorbanden cuppen extreem veel op beide schouders terwijl ik de druk altijd keurig boven de 2,1 en onder de 2,3 bar houd. Na 40.000 km hebben beide schouders op beide banden geen profiel meer. Het gaat om Imperial Ecodriver 3 banden op een Opel Astra G. Her en der lees ik dat cuppen op beide schouders altijd veroorzaakt wordt door een te lage banden spanning. De voor de Astra G voorgeschreven spanning is van 2,1 tot 2,3 bar afhankelijk van de belading. Dat kan ik dus niet rijmen met de slijtage en ik nijg er nu naar om de banden een paar tiende bar meer op te pompen dan wordt voorgeschreven.
Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?23 juli 2016 om 19:17 #17304616@_gerben_ wrote:
Mijn voorbanden cuppen extreem veel op beide schouders terwijl ik de druk altijd keurig boven de 2,1 en onder de 2,3 bar houd. Na 40.000 km hebben beide schouders op beide banden geen profiel meer. Het gaat om Imperial Ecodriver 3 banden op een Opel Astra G. Her en der lees ik dat cuppen op beide schouders altijd veroorzaakt wordt door een te lage banden spanning. De voor de Astra G voorgeschreven spanning is van 2,1 tot 2,3 bar afhankelijk van de belading. Dat kan ik dus niet rijmen met de slijtage en ik nijg er nu naar om de banden een paar tiende bar meer op te pompen dan wordt voorgeschreven.
Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?De banden spanning die opel op geeft is veel te laag.
Hoeveel inch velgen heb je.Een astra g staat minimaal al.op 2,4 bar.
En hoe groter de velg hoe hoger de druk.Ik rijd met mijn vectra in de maat 225/45-18 op 2,9 bar rond om. En 9 van de 10 keer zit ik er alleen in zonder bagage.
23 juli 2016 om 20:11 #17304617Bedankt voor de informatie! Dan gooi ik er iig meer lucht in.
Ik heb 15 inch velgen met 185/65 banden erop. De maximale druk voor de band is 300 kPa oftwel 44 psi. Is er ergens een tabel waarin is op te zoeken wat de beste spanning is afhankelijk van de velg/banden maat en de belasting?
Zoiets als dit: http://www.bandenspanning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , maar dan met correcte getallen.
23 juli 2016 om 20:30 #173046182,4 bar is dan het beste.
Helaas zijn de waardes die ik hanteer door ervaring gekomen.
Staan dus niet op een lijst.24 juli 2016 om 00:39 #17304619@_gerben_ wrote:
Mijn voorbanden cuppen extreem veel op beide schouders terwijl ik de druk altijd keurig boven de 2,1 en onder de 2,3 bar houd. Na 40.000 km hebben beide schouders op beide banden geen profiel meer. Het gaat om Imperial Ecodriver 3 banden op een Opel Astra G. Her en der lees ik dat cuppen op beide schouders altijd veroorzaakt wordt door een te lage banden spanning. De voor de Astra G voorgeschreven spanning is van 2,1 tot 2,3 bar afhankelijk van de belading. Dat kan ik dus niet rijmen met de slijtage en ik nijg er nu naar om de banden een paar tiende bar meer op te pompen dan wordt voorgeschreven.
Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?Als de banden alleen aan de buitenkant slijten is de spanning te laag.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 juli 2016 om 10:24 #17304620@wim-v6 wrote:
@_gerben_ wrote:
Kan de aanbevolen bandenspanning verschillen per merk / type band?
Kunnen er andere oorzaken zijn voor het gelijkmatig slijten van beide schouders?
Kan dit een kwaaltje zijn van het merk / type band dat ik erop heb liggen?Als de banden alleen aan de buitenkant slijten is de spanning te laag.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Een duidelijk antwoord, bedankt! Ik hoef dus niet naar andere oorzaken te zoeken.
Dan blijf ik alleen nog met de vraag zitten wat de juiste bandenspanning is. Is dit niet gewoon een functie van velgmaat, bandmaat en belasting?
24 juli 2016 om 10:36 #17304621@arjontje wrote:
2,4 bar is dan het beste.
Helaas zijn de waardes die ik hanteer door ervaring gekomen.
Staan dus niet op een lijst.Dan begin ik met die spanning en zie ik wel hoe de slijtage verloopt.
25 juli 2016 om 16:29 #17304622Ik heb voor mijn Zafira a een setje velgen van een Vectra b liggen.
Moet ik voor montage van deze velgen nog andere wielbouten hebben of passen de bouten van mijn orginele stalen velgen ook?25 juli 2016 om 19:37 #17304623@Vossie11 wrote:
Ik heb voor mijn Zafira a een setje velgen van een Vectra b liggen.
Moet ik voor montage van deze velgen nog andere wielbouten hebben of passen de bouten van mijn orginele stalen velgen ook?Als het beide origineel opel velgen zijn is het geen probleem.
Zijn de vectra velgen niet origineel lichtmetaal?
Dan moet je iets langere bouten hebben.25 juli 2016 om 20:07 #17304624@arjontje wrote:
@Vossie11 wrote:
Ik heb voor mijn Zafira a een setje velgen van een Vectra b liggen.
Moet ik voor montage van deze velgen nog andere wielbouten hebben of passen de bouten van mijn orginele stalen velgen ook?Als het beide origineel opel velgen zijn is het geen probleem.
Zijn de vectra velgen niet origineel lichtmetaal?
Dan moet je iets langere bouten hebben.Zit nu orgineel staal onder m’n Zafira en die Vectra velgen zijn orginele lichtmetalen
25 juli 2016 om 20:36 #17304625Geen andere bouten nodig.
25 juli 2016 om 20:59 #173046268 februari 2019 om 06:08 #18363749Vraag:
Onder een Corsa B wil ik graag ATS classic leggen, te weten: 7J ET20 voor en 8J ET01 achter. Past dat zomaar, of steken ze dan veel te ver naar buiten? Volgens mij is de ET waarde van een Corsa B 49
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.