Centraal forum voor How-To's?

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Centraal forum voor How-To's?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Is het misschien een idee om een aparte subforums te maken met alle how-to, zodat het mooi overzichtelijk bij elkaar staat.

bijv onder het vectra deel een sub how-to en dan vervolgens een verplichte titel vorm van “Vecra A – howtobladiebla”

Zodat je dan per type auto ook kunt zien welke how-to ervoor zijn?

Een beetje het idee zoals ze het hier doen:
      http://www.astra-h-forum.de/viewforum.php?f=31&sid=35d7862b5d7b265199bab7be3868d099

en dan in de subforums van de type auto’s

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel :).

Nu zie je de how-to of in één topic waardoor het totaal geen nut meer heeft of ze verdwijnen ergens op pagina 1200, eigenlijk kan het er dus alleen maar op voorruit gaan :angel

JoopvanBennekom
      Deelnemer

Ja lijkt me een goed idee. Scheelt een hoop zoeken.:thumbup
        En Dan alleen de How2’s erop geen reacties?
        Voor reacties een nieuw topic?
        scheelt veel scrollwerk.

Spacejam
        Deelnemer

inderdaad, inderdaad eventueel één reply met een link naar een topic in het gewone forum deel waar het geheel besproken kan worden om het duidelijk te houden.

JoopvanBennekom
          Deelnemer

Ja lijkt me een goed idee!:D
            lang leve het overzicht!

2e-c14nz

net als een overizicht met alle motorblokken met hun veel voorkomende mankementen ed.:)

Spacejam
              Deelnemer

Ik had er nog eff over na zitten denken,

Eigenlijk heb je maar één forum nodig waar je alle how-to bij elkaar zet aangezien er bijv ook veel how-to’s zijn die op meerdere type auto’s van toepassing zijn.

Het moet dan wel een voorwaarde zijn dat er altijd het type auto in een tag geplaatst moet worden.

bijvoorbeeld “[astra-h/vectra-c] Navigatie inbouwen”

Dit forum zou je dan bij onder de modellen kunnen plaatsen, op deze manier is het ook eenvoudig te realiseren.

McKaamos
                Deelnemer

Haha, ik ben niet de enige met dit idee, blijkbaar.
                  Had dit topic niet gezien, maar ben het gesprek aan gegaan met Senatorman.
                  Ik heb van hem al te horen gekregen dat hij het idee met de moderators gaat overleggen, dus we weten binnenkort meer ;)

Spacejam
                  Deelnemer

Wordt hier nog ooit wat mee gedaan? Het blijft zonde dat veel how-to verdwijnen ergens achteraan op het forum.

RISL
                    Moderator

Ja, lijkt mij ook erg handig!
                      En zeker zonder reacties, sommige how-to-topics staan zo vol met vragen of reacties dat je zo lang aan het scrollen bent…

Spacejam
                      Deelnemer

Misschien uberhaupt een reactie van senatorman?

rinus747
                        Deelnemer

Dit vergt GEEN werk:

Eigenlijk wil je per topic 1 hoofd artikel waar iedereen iets aan kan toevoegen/wijzigen (edit funktie op openingsbijdrage), en waar ook fotos geplaatst kunnen worden. Soort wikipedea idee maar dan over “how to”.

Zou nu al kunnen als er 1 naam en password was waar iedereen gebruik van kan maken: Zeg maar mister “How” met password “To”, op basis van een gratis hotmail adress “HowTo@Hotmail.com”

Mogelijkheid voor replies onder eigen naam en password kan laten blijven…..daar heb je geen last van.

Zolang er maar de afspraak is dat iedereen kan inloggen met “How” en “To”, om het hoofdartikel/openingsartikel uit te breiden en verbeteren

Spacejam
                          Deelnemer

Dat gaat niet werken, gewoon simpel houden

Een forum how-to, daar kan iedereen onder zijn eigen account een handleiding plaatsen. Vervolgens als 2e post een links naar een topic waar het verder gediscussieerd kan worden.

Een perfect voorbeeld is hier te vinden:
                            http://www.vectra-c.com/forum/forumdisplay.php?f=16″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Je moet je helaas wel registreren om te zien. Heel simpel maar zeer effectief en overzichtelijk.

Anoniem

Dit idee is al eerder opgeworpen, en hierbij zou een lid een indeling opstellen. Heb hier niets meer van vernomen, en ben hier verder niet mee doorgegaan. Maar vindt het zelf wel een goed idee, alleen willen we hiervoor inderdaad een aantal regels opstellen mbt de titel, de afbeeldingen, enz.

Zodra ik even de rust heb wil ik hier zeker wat mee gaan doen. Mischien is het al handig als jullie hierover een beetje meedenken.

Zoals de indeling, de uploadlokatie van de afbeeldingen( we willen deze niet kwijt) dus waar dienen deze geplaatst te worden, enz enz

Spacejam
                              Deelnemer

Je moet zeker eens kijken op de link genoemd in mijn post, dat zou opzich al een ideale “template” zijn.

Het is alleen even de vraag of er één centraal how-to forum moet komen of bijvoorbeeld één voor het forum deel motoren en ééntje voor de modellen.

Persoonlijk zou ik denk ik gaan voor één centraal how-to forum en met tags werken:

Voorbeeld:
                                [Vectra C] Stoel vervangen

Als de how-to voor meerdere modellen van toepassing is:
                                [Astra G / H] bladiebla
                                [Astra H / Vectra C] bladiebla

als het om een bepaald type motor gaat:
                                [Z20LET] injectoren vervangen

Op deze manier zou het overzichtelijk blijven. Misschien dat dit forum ook nog filter opties kent in een forum, zodat je ook nog kan filteren of de desbetreffende tags.

Het is denk ik een kwestie van op het begin sterk modereren zodat iedereen tags ook gebruikt.

Spacejam
                                Deelnemer

Goed bezig king:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.