Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › celinderkop tips gevraagt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2009 om 16:27 #17209707
ik wil mijn inlaat kanalen poilieren en de verbrabdingskamer en de klepen hefft dat veel nut of moet ik ik alleen de verbrandingskamer en de klepen poilieren en de inlaat ruw laten weet iemand ook kleptiming van 12nv en c14nz
10 juni 2009 om 15:37 #17480561ik ben daar momenteel mee bezig met mijn c kadett 1.2s, zie foto’s : http://zuipschuitje67.hyves.nl/?ref=sr
ik denk dat ik hem eind van deze week weer aan de praat heb. ik heb de inlaat kanalen gepolijst en de uitlaat iets verbreed. ook zijn de kleppen gepolijst en opniew ingeslepen.
ik ben zelf ook wel benieuwd naar het resultaat. ik laat het wel even weten.
groetjes erwin
18 juli 2009 om 15:19 #17480562Hoi, ik heb van mijn c14nz de in en uitlaatkanalen glad gemaakt en iets verbreed maar niet gepolijst, zorg dat alle hobbels uit de kanalen weg zijn. Over polijsten zijn de meningen verdeeld. Als je de cilinderkop er dan toch af heb vlak deze dan tot dat de vlak steen net de gaten waar de bougie door heen komt raakt (hogere compressie). Verwacht geen super verschil, waarschijnlijk merk je het niet eens als de rest nog standaard is, maar het is leuk om te doen als je koppakking lek is en de kop er toch af moet. Ik zelf probeer uit mijn 1.4 80 pk te halen met ander in- uitlaat spruitstuk nokkenas en de kopbewerking. Ik zal hem na de vakantie op de rollenbank zetten. Groetjes
27 juli 2009 om 19:10 #17480563nou ik kan het toch wel enigszins merken hoor. mijn 1.2 s reageert vele male beter op het gas als eerst. en nu op de snelweg als ik 120 rijdt en ik geef vol gas gaat hij door tot de 150/155. eerder kon ik niet harder als 120:sleeping nu was het blokje ook wel erg lui en smerig toen ik eraan begon maar toch:angel
15 augustus 2009 om 17:47 #17480564moeite doen om en c14nz sneller te maken???
mijn god wat een verkwisting van tijd geld en moeite.
haal dan een c14se op de sloop ergens ( kleine broertje van de corsa A gsi motor, 82pk)
16 augustus 2009 om 18:03 #17480565Voor mij is dit puur hobby, net als jij bv. een turbo op een c20ne bouwt of een corsa a met 6 cilinder lijn aan het maken bent. Volgens mij is alles wat je aan een auto verbouwt een verkwisting van tijd, geld en moeite, maar daarom is het een hobby.
27 september 2009 om 13:18 #17480566Hoi Corsanovapower/ Tana,
Neem de kop van een 1.3S, heeft veel grotere kanalen dan kop van een C14NZ en de kleppen zijn even groot. I.c.m. inlaatspruitstuk van 1.3i kun je gewoon (monopoint) injectie blijven rijden (hoef je geen andere brandstofpomp in je tank). Stop je er dan ook nog een nokkenas van een C14SE in, dan loopt het zeker beter! 1.3S Nokkenas zou ook kunnen, maar weet niet of dat zo lekker loopt i.c.m. monopoint injectie.
Heb zelf C14NZ onderblok met kop, nokkenas en inlaatspruitstuk en carburateur van 1.3S in mn Corsa-A i.c.m. F10 versnellingsbak van Astra F (eindreductie 4,xx i.p.v. 3,xx , trekt sneller op) en loopt super.
Standaard TDI met 90 pk is te doen bij het stoplicht, ze verwachten het niet van een bruine corsa uit 1983..
1.3S is standaard 75 pk, verwacht nu iets meer door hogere compressieverhouding. Topsnelheid niet bekend, maar 170 echte km’s zeker op de TomTomPs. Heb nog wel een inlaatspruitstuk van een 1.3i liggen
Groet, Dieter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.