Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2010 om 19:45 #17549432
Tip van de dag :), alles is eruit
(al was het wel vrij voor de hand liggend :))
4 februari 2010 om 19:59 #17549433Handige Harry hé !!
19 februari 2010 om 13:23 #17549434Onlangs ook problemen gehad en laten uitlezen bij opel: EGR probleem.
Heb ook dat plaatje opgehaald bij de Fiat dealer. Een nieuwe EGR gekocht via een duitse website (€ 135). Inlaat schoongemaakt nieuwe EGR gemonteerd en ook direkt die sensor achterop de inlaat schoongemaakt (ergens gezien op forum). Gaat weer als de brandweer!Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)
19 februari 2010 om 16:08 #17549435Klopt, maar in U.K hebben mensen het zo gedaan vanwege lekkage , dus vandaar ….:angel
1 maart 2010 om 09:57 #17549436Vorige week nieuwe EGR klep in mijn Zafira 19cdti 150pk laten zetten door de garage (geen opel-dealer maar handellaar) waar ik hem gekocht heb.
Vandaag bij mijn eigen Opel-dealer http://www.opcdongen.nl geweest met de afbeeldingen zoals ze hier in het forum staan.
De werkplaatschef zij gelijk mooi dat wil ik allang uitproberen.
Maar wij hebben die niet. Hij zij ga er een halen dan zetten wij hem er voor jou in.Ik naar de Fiat dealer om een pakking te halen, de prijs is nu €17,83.
Ik terug naar de Opel-dealer de werkplaatschef nam er gelijk de tijd voor.
Hij ging naar het magazijn toe om iets te pakken ik snapte niet wat ik had toch zelf de onderdelen gehaald. Maar toen kwam ie met een kentekenplaathouder aan en die legde hij op zijn gereedschapkar. Vervolgens begon hij de EGR klep los te bouten en zet de pakking er in.
Vervolgens zij hij als er een foutcode komt moet je even terug komen, dan lezen we hem even uit.
Blijkt dat het niet werkt halen we hem er ook weer uit voor je.Zo klaar was hij, vervolgens liep hij naar de achterkant van mijn auto en haalde de nummerplaat los om vervolgens de houder van hun er op te zetten. Toen had ik dus door waarom hij die ging halen. Maar ja dat maakt niet uit het is toch de bedoeling dat hij daar in onderhoud gaat.
Vervolgens vroeg hij aan mij of ik hem over een week of twee even op de hoogte wilde brengen over hoe het gaat, en wat hij doet met het verbruik.
1 maart 2010 om 10:27 #17549437zozo nette service daar bert!!!
zulke dealers mag je wel met naam breed uit op internet verspreiden ;)
1 maart 2010 om 11:09 #17549438origineel gepost door nijdamb
Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)Er zijn 2 varianten een nieuwe en een oude verdie. De nieuwe heeft de pakking er al op (dikkerre donkere rand), en bij de oude moet je er een pakking tussen zetten.
Als je gewoon een vlak plaatje hebt, dan moet de pakking er wel tussen.origineel gepost door bertdewalrus
Vorige week nieuwe EGR klep in mijn Zafira 19cdti 150pk laten zetten door de garage (geen opel-dealer maar handellaar) waar ik hem gekocht heb.
Vandaag bij mijn eigen Opel-dealer geweest met de afbeeldingen zoals ze hier in het forum staan.
De werkplaatschef zij gelijk mooi dat wil ik allang uitproberen.
Maar wij hebben die niet. Hij zij ga er een halen dan zetten wij hem er voor jou in.Ik naar de Fiat dealer om een pakking te halen, de prijs is nu €17,83.
Ik terug naar de Opel-dealer de werkplaatschef nam er gelijk de tijd voor.
Hij ging naar het magazijn toe om iets te pakken ik snapte niet wat ik had toch zelf de onderdelen gehaald. Maar toen kwam ie met een kentekenplaathouder aan en die legde hij op zijn gereedschapkar. Vervolgens begon hij de EGR klep los te bouten en zet de pakking er in.
Vervolgens zij hij als er een foutcode komt moet je even terug komen, dan lezen we hem even uit.
Blijkt dat het niet werkt halen we hem er ook weer uit voor je.Zo klaar was hij, vervolgens liep hij naar de achterkant van mijn auto en haalde de nummerplaat los om vervolgens de houder van hun er op te zetten. Toen had ik dus door waarom hij die ging halen. Maar ja dat maakt niet uit het is toch de bedoeling dat hij daar in onderhoud gaat.
Vervolgens vroeg hij aan mij of ik hem over een week of twee even op de hoogte wilde brengen over hoe het gaat, en wat hij doet met het verbruik.
Goede dealer, en van de pakking ga je zeker geen spijt krijgen.
21 april 2010 om 07:38 #17549439Ik had mijn auto bij de garage staan zie andere topic over c16nz. de monteur die daar werkt heeft ook de EGR er af gehaald en er een compleet dicht plaatje er op gezet en zei dat ik rond de wintermaanden maar weer een EGR er op moest zetten. Moet dit inderdaag of kan ik de EGR er gewoon aflaten. Ik krijg geen motorstoringslampje te zien en de auto die rijd lekker.
grtz henk
21 april 2010 om 07:54 #17549440Ik zou hem er gewoon af laten.
De motor warmt in de winter in theorie inderdaad wat sneller op, maar dat weegt niet op tegen de nadelen van uitlaatgassen in je motor.
22 april 2010 om 09:01 #17549441zei een maat van mij ook dat ik die er gewoon er af kon laten.
22 april 2010 om 13:02 #17549442Opel kent ook een systeem om de E.G.R. van de 1.9 diesel aan te passen… namelijk met nieuwe software…
Als de auto bij de dealer is onderhoud is en normaal zijn software update’s krijgt (SPS) dan zit er als het goed is al software in de motor die een verminderde E.G.R. werking geeft…
Eigenlijk hetzelfde effect als het plaatje van Fiat maar dan software matig!
Hoe ik dit weet? ik werk bij de Opel en dit is al meerdere malen besproken/gemeld op dealer vergaderingen en cursusen.
Maar zo’n plaatje kan natuurlijk geen kwaad… en als je lekker zelf sleuteld aan je auto is het een mooie oplossing zonder dat je speciaal naar de dealer moet.
22 april 2010 om 13:51 #17549443origineel gepost door OPC Turbo
Opel kent ook een systeem om de E.G.R. van de 1.9 diesel aan te passen… namelijk met nieuwe software…Als de auto bij de dealer is onderhoud is en normaal zijn software update’s krijgt (SPS) dan zit er als het goed is al software in de motor die een verminderde E.G.R. werking geeft…
Eigenlijk hetzelfde effect als het plaatje van Fiat maar dan software matig!
Klopt dat het vaker wordt besproken, maar toch komt het plaatje erniet door. Maargoed… als het software-matig kan , dan is het ook prima.Alleen jammer dat het een beetje late reactie is van Opel !
Hoe ik dit weet? ik werk bij de Opel en dit is al meerdere malen besproken/gemeld op dealer vergaderingen en cursusen.
Maar zo’n plaatje kan natuurlijk geen kwaad… en als je lekker zelf sleuteld aan je auto is het een mooie oplossing zonder dat je speciaal naar de dealer moet.
25 mei 2010 om 21:12 #17549444@paazhaaz
En, is er degelijk verschil met het plaatje ertussen?Ik zou dit bij mijn vectra ook willen toepassen. Ik heb problemen met vermogenverlies onder de 2000 tr/min
zie topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=126856&page=1#pid1677531
Groeten,
Ken.8 juni 2010 om 19:13 #17549445Mmm, ik heb deze thread wat laat gevonden. Ik heb al een doe-het-zelf oplossing gemaakt en mijn EGR aan de kant van de uitlaat met een plaatje afgedopt, omdat ik problemen had met een hikkende motor tussen 2 en 2.5 duizend toeren. Ik heb echter een geheel dicht plaatje gebruikt en nu brand het motor lampje bij mijn tellers. Als dat aan mijn aanpassing ligt- die overigens uitstekend werkt, geen gehik meer- moet er een sensor zijn die een melding geeft dat er geen druk of doorstroom meer is bij de EGR klep.
Dat kan niet van de stekker op de EGR komen, daar zit namelijk geen sensor aan. Is het mogelijk dat het lampje enkel betekend dat ik de computer moet resetten? Wat doet het updaten en resetten van de computer met een chiptuning?8 juni 2010 om 19:19 #17549446Nu staat het topic weer mooi bovenaan :). hij meet de doorstroom ergens (volgens mij het verschil in luchtstroom tussen de uitlaat en de inlaat en dan weet hij wat het zou moeten zijn met de egr dicht of open of een tussenstand), gewoon even deze pakking er tussen zetten en dan ben je val het gezeur af.
9 juni 2010 om 07:26 #17549447omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.
Vandaar dat er ook kleine gaatjes in die Fiat pakking zitten.
Gewoon ff een Fiatpakking halen en klaar !Resetten die niks met je chiptuning. Updaten durf ik niet te zeggen !
9 juni 2010 om 19:09 #17549448origineel gepost door speaker
omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.Ik ben een beetje een koppige, maar ik lig wakker van de vraag welke sensor een melding geeft.
(-offtopicAls ik Columbus was had ik niet Amerika ontdekt, maar wel Ameland, omdat ik vrij zeker wist dat Ameland daar lag. En dan was ik ook weer op tijd thuis.-offtopic)
Zonder twijfel hebben meer mensen net als ik weleens de retourklep helemaal afgedopt. Is er iemand die daarna geen foutmelding kreeg?
Wat is overigens het verschil tussen het motor symbooltje en de melding van de auto-met-sleutel?:vertag RTFM, dat staat vast in het boekje:hmmz ik zal eens zoeken.Ik stel de reacties en alle andere informatie erg op prijs overigens, ik doe niet zoveel op internet en fora, maar lees alle informatie met plezier!
9 juni 2010 om 19:26 #17549449origineel gepost door ischiev
origineel gepost door speaker
omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.Ik ben een beetje een koppige, maar ik lig wakker van de vraag welke sensor een melding geeft.
(-offtopicAls ik Columbus was had ik niet Amerika ontdekt, maar wel Ameland, omdat ik vrij zeker wist dat Ameland daar lag. En dan was ik ook weer op tijd thuis.-offtopic)
Zonder twijfel hebben meer mensen net als ik weleens de retourklep helemaal afgedopt. Is er iemand die daarna geen foutmelding kreeg?
Wat is overigens het verschil tussen het motor symbooltje en de melding van de auto-met-sleutel?:vertag RTFM, dat staat vast in het boekje:hmmz ik zal eens zoeken.Ik stel de reacties en alle andere informatie erg op prijs overigens, ik doe niet zoveel op internet en fora, maar lees alle informatie met plezier!
De auto met de sleutel is gewoon, dat de auto voor onderhoud naar de dealer moet.
9 juni 2010 om 19:27 #17549450de auto met sleutel betekent een storing in je motormanagement en het motortje met je uitlaatsysteem of zoiets dacht ik. Bij de astra tenminste welke ischiev ook heeft.
9 juni 2010 om 19:27 #17549451Het motorsymbool staat voor Motorstoring.
Je mag best wel koppig wezen, maar als je eenmaal weet welke sensor het is die je zoekt kan je er nog niks mee. De sensor kan je niet verwijderen, want dan gaat ie ook in storing.
Dus… Columbus……. Fiat-pakkinkje er tussen , zodat je meer tijd hebt om alle eilanden te ondekken ( er liggen er nl. een stuk meer dan alleen Ameland ) :angel:jerry9 juni 2010 om 21:43 #17549452origineel gepost door speaker
Je mag best wel koppig wezen, maar als je eenmaal weet welke sensor het is die je zoekt kan je er nog niks mee. De sensor kan je niet verwijderen, want dan gaat ie ook in storing.:hmmz Columbus had vrij veel tijd om na te denken. Ik ben niet zo een sloper, maar wil alles graag doorgronden. Ik heb niet het idee dat ik mijn probleem- een instabiele situatie naar aanleiding van een vuile EGR klep- oplos door brute maatregelen. Laten wij maar eens uitsluiten wat het niet kan zijn..
quote][Dus… Columbus……. Fiat-pakkinkje er tussen , zodat je meer tijd hebt om alle eilanden te ondekken ( er liggen er nl. een stuk meer dan alleen Ameland ) :angel:jerry [/quote]
Rustig aan met die pakking, houdt je ogen open voor die eilanden, het water, de kinderen en vooral de vakantie. Na Ameland komt vanzel;f de glorie.. voor Columbo.
15 juni 2010 om 19:16 #17549453Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
– Fiat EGR afdichtklep
– Opel EGR pakkingMaar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?
Bvd,
Martijn15 juni 2010 om 19:19 #17549454origineel gepost door Spacejam
de auto met sleutel betekent een storing in je motormanagement en het motortje met je uitlaatsysteem of zoiets dacht ik. Bij de astra tenminste welke ischiev ook heeft.hmm vaag ,in mijn boekje staat toch echt service beurt.
evenals de omega b2 van mijn vader.
15 juni 2010 om 19:20 #17549455uitlezen
Willem
15 juni 2010 om 19:34 #17549456origineel gepost door twistam
Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
– Fiat EGR afdichtklep
– Opel EGR pakkingMaar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?
Bvd,
Martijnhet zijn 2 Opel pakkingen die ik gebruikt heb. Is niet persé nodig, maar ik deed het wel !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.