CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17549432
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Tip van de dag :), alles is eruit

      (al was het wel vrij voor de hand liggend :))

      #17549433
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Handige Harry hé !!

        #17549434
        nijdamb
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2008

          Onlangs ook problemen gehad en laten uitlezen bij opel: EGR probleem.
          Heb ook dat plaatje opgehaald bij de Fiat dealer. Een nieuwe EGR gekocht via een duitse website (€ 135). Inlaat schoongemaakt nieuwe EGR gemonteerd en ook direkt die sensor achterop de inlaat schoongemaakt (ergens gezien op forum). Gaat weer als de brandweer!

          Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)

          #17549435
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Klopt, maar in U.K hebben mensen het zo gedaan vanwege lekkage , dus vandaar ….:angel

            #17549436
            bertdewalrus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 March 2010

              Vorige week nieuwe EGR klep in mijn Zafira 19cdti 150pk laten zetten door de garage (geen opel-dealer maar handellaar) waar ik hem gekocht heb.
              Vandaag bij mijn eigen Opel-dealer http://www.opcdongen.nl geweest met de afbeeldingen zoals ze hier in het forum staan.
              De werkplaatschef zij gelijk mooi dat wil ik allang uitproberen.
              Maar wij hebben die niet. Hij zij ga er een halen dan zetten wij hem er voor jou in.

              Ik naar de Fiat dealer om een pakking te halen, de prijs is nu €17,83.

              Ik terug naar de Opel-dealer de werkplaatschef nam er gelijk de tijd voor.
              Hij ging naar het magazijn toe om iets te pakken ik snapte niet wat ik had toch zelf de onderdelen gehaald. Maar toen kwam ie met een kentekenplaathouder aan en die legde hij op zijn gereedschapkar. Vervolgens begon hij de EGR klep los te bouten en zet de pakking er in.
              Vervolgens zij hij als er een foutcode komt moet je even terug komen, dan lezen we hem even uit.
              Blijkt dat het niet werkt halen we hem er ook weer uit voor je.

              Zo klaar was hij, vervolgens liep hij naar de achterkant van mijn auto en haalde de nummerplaat los om vervolgens de houder van hun er op te zetten. Toen had ik dus door waarom hij die ging halen. Maar ja dat maakt niet uit het is toch de bedoeling dat hij daar in onderhoud gaat.

              Vervolgens vroeg hij aan mij of ik hem over een week of twee even op de hoogte wilde brengen over hoe het gaat, en wat hij doet met het verbruik.

              #17549437
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                zozo nette service daar bert!!!

                zulke dealers mag je wel met naam breed uit op internet verspreiden ;)

                #17549438
                yzf1kr
                  Lid sinds:
                  3 January 2005

                  origineel gepost door nijdamb
                  Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)

                  Er zijn 2 varianten een nieuwe en een oude verdie. De nieuwe heeft de pakking er al op (dikkerre donkere rand), en bij de oude moet je er een pakking tussen zetten.
                  Als je gewoon een vlak plaatje hebt, dan moet de pakking er wel tussen.

                  origineel gepost door bertdewalrus
                  Vorige week nieuwe EGR klep in mijn Zafira 19cdti 150pk laten zetten door de garage (geen opel-dealer maar handellaar) waar ik hem gekocht heb.
                  Vandaag bij mijn eigen Opel-dealer geweest met de afbeeldingen zoals ze hier in het forum staan.
                  De werkplaatschef zij gelijk mooi dat wil ik allang uitproberen.
                  Maar wij hebben die niet. Hij zij ga er een halen dan zetten wij hem er voor jou in.

                  Ik naar de Fiat dealer om een pakking te halen, de prijs is nu €17,83.

                  Ik terug naar de Opel-dealer de werkplaatschef nam er gelijk de tijd voor.
                  Hij ging naar het magazijn toe om iets te pakken ik snapte niet wat ik had toch zelf de onderdelen gehaald. Maar toen kwam ie met een kentekenplaathouder aan en die legde hij op zijn gereedschapkar. Vervolgens begon hij de EGR klep los te bouten en zet de pakking er in.
                  Vervolgens zij hij als er een foutcode komt moet je even terug komen, dan lezen we hem even uit.
                  Blijkt dat het niet werkt halen we hem er ook weer uit voor je.

                  Zo klaar was hij, vervolgens liep hij naar de achterkant van mijn auto en haalde de nummerplaat los om vervolgens de houder van hun er op te zetten. Toen had ik dus door waarom hij die ging halen. Maar ja dat maakt niet uit het is toch de bedoeling dat hij daar in onderhoud gaat.

                  Vervolgens vroeg hij aan mij of ik hem over een week of twee even op de hoogte wilde brengen over hoe het gaat, en wat hij doet met het verbruik.

                  Goede dealer, en van de pakking ga je zeker geen spijt krijgen.

                  #17549439
                  DJdeMUPPET
                    Lid sinds:
                    15 April 2010

                    Ik had mijn auto bij de garage staan zie andere topic over c16nz. de monteur die daar werkt heeft ook de EGR er af gehaald en er een compleet dicht plaatje er op gezet en zei dat ik rond de wintermaanden maar weer een EGR er op moest zetten. Moet dit inderdaag of kan ik de EGR er gewoon aflaten. Ik krijg geen motorstoringslampje te zien en de auto die rijd lekker.

                    grtz henk

                    #17549440
                    yzf1kr
                      Lid sinds:
                      3 January 2005

                      Ik zou hem er gewoon af laten.

                      De motor warmt in de winter in theorie inderdaad wat sneller op, maar dat weegt niet op tegen de nadelen van uitlaatgassen in je motor.

                      #17549441
                      DJdeMUPPET
                        Lid sinds:
                        15 April 2010

                        zei een maat van mij ook dat ik die er gewoon er af kon laten.

                        #17549442
                        OPC Turbo
                          Lid sinds:
                          7 June 2009

                          Opel kent ook een systeem om de E.G.R. van de 1.9 diesel aan te passen… namelijk met nieuwe software…

                          Als de auto bij de dealer is onderhoud is en normaal zijn software update’s krijgt (SPS) dan zit er als het goed is al software in de motor die een verminderde E.G.R. werking geeft…

                          Eigenlijk hetzelfde effect als het plaatje van Fiat maar dan software matig!

                          Hoe ik dit weet? ik werk bij de Opel en dit is al meerdere malen besproken/gemeld op dealer vergaderingen en cursusen.

                          Maar zo’n plaatje kan natuurlijk geen kwaad… en als je lekker zelf sleuteld aan je auto is het een mooie oplossing zonder dat je speciaal naar de dealer moet.

                          #17549443
                          speaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 March 2007

                            origineel gepost door OPC Turbo
                            Opel kent ook een systeem om de E.G.R. van de 1.9 diesel aan te passen… namelijk met nieuwe software…

                            Als de auto bij de dealer is onderhoud is en normaal zijn software update’s krijgt (SPS) dan zit er als het goed is al software in de motor die een verminderde E.G.R. werking geeft…

                            Eigenlijk hetzelfde effect als het plaatje van Fiat maar dan software matig!

                            Klopt dat het vaker wordt besproken, maar toch komt het plaatje erniet door. Maargoed… als het software-matig kan , dan is het ook prima.Alleen jammer dat het een beetje late reactie is van Opel !

                            Hoe ik dit weet? ik werk bij de Opel en dit is al meerdere malen besproken/gemeld op dealer vergaderingen en cursusen.

                            Maar zo’n plaatje kan natuurlijk geen kwaad… en als je lekker zelf sleuteld aan je auto is het een mooie oplossing zonder dat je speciaal naar de dealer moet.

                            #17549444
                            ken8
                              Lid sinds:
                              23 May 2010

                              @paazhaaz
                              En, is er degelijk verschil met het plaatje ertussen?

                              Ik zou dit bij mijn vectra ook willen toepassen. Ik heb problemen met vermogenverlies onder de 2000 tr/min
                              zie topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=126856&page=1#pid1677531
                              Groeten,
                              Ken.

                              #17549445
                              ischiev
                                Lid sinds:
                                28 May 2010

                                Mmm, ik heb deze thread wat laat gevonden. Ik heb al een doe-het-zelf oplossing gemaakt en mijn EGR aan de kant van de uitlaat met een plaatje afgedopt, omdat ik problemen had met een hikkende motor tussen 2 en 2.5 duizend toeren. Ik heb echter een geheel dicht plaatje gebruikt en nu brand het motor lampje bij mijn tellers. Als dat aan mijn aanpassing ligt- die overigens uitstekend werkt, geen gehik meer- moet er een sensor zijn die een melding geeft dat er geen druk of doorstroom meer is bij de EGR klep.
                                Dat kan niet van de stekker op de EGR komen, daar zit namelijk geen sensor aan. Is het mogelijk dat het lampje enkel betekend dat ik de computer moet resetten? Wat doet het updaten en resetten van de computer met een chiptuning?

                                #17549446
                                Spacejam
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 November 2006

                                  Nu staat het topic weer mooi bovenaan :). hij meet de doorstroom ergens (volgens mij het verschil in luchtstroom tussen de uitlaat en de inlaat en dan weet hij wat het zou moeten zijn met de egr dicht of open of een tussenstand), gewoon even deze pakking er tussen zetten en dan ben je val het gezeur af.

                                  #17549447
                                  speaker
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2007

                                    omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.
                                    Vandaar dat er ook kleine gaatjes in die Fiat pakking zitten.
                                    Gewoon ff een Fiatpakking halen en klaar !

                                    Resetten die niks met je chiptuning. Updaten durf ik niet te zeggen !

                                    #17549448
                                    ischiev
                                      Lid sinds:
                                      28 May 2010

                                      origineel gepost door speaker
                                      omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.

                                      Ik ben een beetje een koppige, maar ik lig wakker van de vraag welke sensor een melding geeft.
                                      (-offtopicAls ik Columbus was had ik niet Amerika ontdekt, maar wel Ameland, omdat ik vrij zeker wist dat Ameland daar lag. En dan was ik ook weer op tijd thuis.-offtopic)
                                      Zonder twijfel hebben meer mensen net als ik weleens de retourklep helemaal afgedopt. Is er iemand die daarna geen foutmelding kreeg?
                                      Wat is overigens het verschil tussen het motor symbooltje en de melding van de auto-met-sleutel?:vertag RTFM, dat staat vast in het boekje:hmmz ik zal eens zoeken.

                                      Ik stel de reacties en alle andere informatie erg op prijs overigens, ik doe niet zoveel op internet en fora, maar lees alle informatie met plezier!

                                      #17549449
                                      arjontje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 March 2006

                                        origineel gepost door ischiev

                                        origineel gepost door speaker
                                        omdat je sensor niks meet , zal ie deze storing blijven melden. Ook na resetten.

                                        Ik ben een beetje een koppige, maar ik lig wakker van de vraag welke sensor een melding geeft.
                                        (-offtopicAls ik Columbus was had ik niet Amerika ontdekt, maar wel Ameland, omdat ik vrij zeker wist dat Ameland daar lag. En dan was ik ook weer op tijd thuis.-offtopic)
                                        Zonder twijfel hebben meer mensen net als ik weleens de retourklep helemaal afgedopt. Is er iemand die daarna geen foutmelding kreeg?
                                        Wat is overigens het verschil tussen het motor symbooltje en de melding van de auto-met-sleutel?:vertag RTFM, dat staat vast in het boekje:hmmz ik zal eens zoeken.

                                        Ik stel de reacties en alle andere informatie erg op prijs overigens, ik doe niet zoveel op internet en fora, maar lees alle informatie met plezier!

                                        De auto met de sleutel is gewoon, dat de auto voor onderhoud naar de dealer moet.

                                        #17549450
                                        Spacejam
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2006

                                          de auto met sleutel betekent een storing in je motormanagement en het motortje met je uitlaatsysteem of zoiets dacht ik. Bij de astra tenminste welke ischiev ook heeft.

                                          #17549451
                                          speaker
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 March 2007

                                            Het motorsymbool staat voor Motorstoring.

                                            Je mag best wel koppig wezen, maar als je eenmaal weet welke sensor het is die je zoekt kan je er nog niks mee. De sensor kan je niet verwijderen, want dan gaat ie ook in storing.
                                            Dus… Columbus……. Fiat-pakkinkje er tussen , zodat je meer tijd hebt om alle eilanden te ondekken ( er liggen er nl. een stuk meer dan alleen Ameland ) :angel:jerry

                                            #17549452
                                            ischiev
                                              Lid sinds:
                                              28 May 2010

                                              origineel gepost door speaker
                                              Je mag best wel koppig wezen, maar als je eenmaal weet welke sensor het is die je zoekt kan je er nog niks mee. De sensor kan je niet verwijderen, want dan gaat ie ook in storing.

                                              :hmmz Columbus had vrij veel tijd om na te denken. Ik ben niet zo een sloper, maar wil alles graag doorgronden. Ik heb niet het idee dat ik mijn probleem- een instabiele situatie naar aanleiding van een vuile EGR klep- oplos door brute maatregelen. Laten wij maar eens uitsluiten wat het niet kan zijn..

                                              quote][Dus… Columbus……. Fiat-pakkinkje er tussen , zodat je meer tijd hebt om alle eilanden te ondekken ( er liggen er nl. een stuk meer dan alleen Ameland ) :angel:jerry [/quote]

                                              Rustig aan met die pakking, houdt je ogen open voor die eilanden, het water, de kinderen en vooral de vakantie. Na Ameland komt vanzel;f de glorie.. voor Columbo.

                                              #17549453
                                              twistam
                                                Lid sinds:
                                                18 June 2007

                                                Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
                                                Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
                                                We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
                                                Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
                                                – Fiat EGR afdichtklep
                                                – Opel EGR pakking

                                                Maar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?

                                                Bvd,
                                                Martijn

                                                #17549454
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  origineel gepost door Spacejam
                                                  de auto met sleutel betekent een storing in je motormanagement en het motortje met je uitlaatsysteem of zoiets dacht ik. Bij de astra tenminste welke ischiev ook heeft.

                                                  hmm vaag ,in mijn boekje staat toch echt service beurt.

                                                  evenals de omega b2 van mijn vader.

                                                  #17549455
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    uitlezen

                                                    Willem

                                                    #17549456
                                                    speaker
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      8 March 2007

                                                      origineel gepost door twistam
                                                      Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
                                                      Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
                                                      We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
                                                      Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
                                                      – Fiat EGR afdichtklep
                                                      – Opel EGR pakking

                                                      Maar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?

                                                      Bvd,
                                                      Martijn

                                                      het zijn 2 Opel pakkingen die ik gebruikt heb. Is niet persé nodig, maar ik deed het wel !!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.