Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2009 om 07:30 #17549407
ik dacht een 105pk. Willem.
Er kwam echt elke keer als je het gs aantikte al een dikke rookwolk uit, maar zonder motorstoring. Na ff wat gefriemeld te hebben aan de lucht inlaat rookte ie al een stuk minder, maar was nog niet helemaal weg. ( Waardeloze motoren ! )
De 1.9jtd is wel gelijk aan de 1.9cdti ( op wat kleine dingen na )24 november 2009 om 10:13 #17549408jij hebt een 16V, die in de Alfa is een 8V motor.
Ik vind dat wel een verschil.
Willem
24 november 2009 om 10:57 #17549409origineel gepost door wim-v6
jij hebt een 16V, die in de Alfa is een 8V motor.Ik vind dat wel een verschil.
Willem
oww. dan is de 1.9cdti 120pk wel redelijk gelijk !
Maar Fiat heeft ook een 2005 1.9JTD met Swirlvalves !6 januari 2010 om 07:44 #17549410Beste TS.
Ik heb een vraag, hoe het bevalt om met een afgedopte EGR klep te rijden.
Ik weet niet hoeveel km je deze modificatie hebt uitgevoerd, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Ook of er niet eventuele storingen optreden / vermogensverlies.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Groeten Joris
6 januari 2010 om 10:08 #17549411Joris,
Ik heb de egr-mod nu zo’n 5000km er in zitten ( is niet afgedopt, maar wel vernauwd )
Heb geen storingen gehad, geen vermogensverlies oid.
Zelfs de VOD hier denkt er aan om deze Mod te gaan toepassen !Rijdt gewoon precies het zelfde ! Zal over een paar duizend kilometer hem eens los halen en kijken hoe ie er uitziet !
6 januari 2010 om 18:19 #17549412Ik heb vandaag de pakkingen besteld. Fiat had deze op voorraad liggen, en de desbetreffende man wist alleen geen onderdeelnummer. (herkende hij niet)
Maar hij had een platic zakje met een aantal pakkingen. Omdat ik de klep zelf al gedemonteerd en schoongemaakt heb herkende ik de pakking. momenteel staat een extra pakking bij de opel nog in bestelling. Ik zal in het weekend de modificatie uitvoeren als het niet te koud is en enkele foto’s posten.
6 januari 2010 om 19:00 #17549413Opel heeft bijna nooit wat op voorraad. Bij Fiat moest ie in mijn geval ook besteld worden, maar dat was een kwestie van een dag of 2.
Je had de klep toch niet hoeven demonteren?? Staan foto’s van de onderdelen boven aan !!
Suc6 met je Mod! ;)
6 januari 2010 om 21:33 #17549414origineel gepost door speaker
Opel heeft bijna nooit wat op voorraad. Bij Fiat moest ie in mijn geval ook besteld worden, maar dat was een kwestie van een dag of 2.Je had de klep toch niet hoeven demonteren?? Staan foto’s van de onderdelen boven aan !!
Suc6 met je Mod! ;)
Ik heb 2000km na aankoop de klep gedemonteerd en geheel uit elkaar gehaald (na storing) en schoongemaakt. Ik heb op internet een handleiding hiervoor gevonden en dit heeft gewerkt, ik heb 20.000 km sindsdien probleemloos gereden. Dat bedoel ik met het feit dat ik weet hoe de klep eruit ziet.
7 januari 2010 om 08:53 #17549415Owkeej ! Ik dacht dat je hem eerst los had gehaald en toen de nieuwe ging bestellen ( je hebt er mensen bij ………………….:cry )
7 januari 2010 om 15:41 #17549416origineel gepost door speaker
Joris,
Ik heb de egr-mod nu zo’n 5000km er in zitten ( is niet afgedopt, maar wel vernauwd )
Heb geen storingen gehad, geen vermogensverlies oid.
Zelfs de VOD hier denkt er aan om deze Mod te gaan toepassen !Rijdt gewoon precies het zelfde ! Zal over een paar duizend kilometer hem eens los halen en kijken hoe ie er uitziet !
Ook hier een tevreden EGR mod rijder :thumbup
Heb er ook een paar duizend KM mee gereden, geen verschil te merken.
7 januari 2010 om 19:38 #17549417origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door speaker
Joris,
Ik heb de egr-mod nu zo’n 5000km er in zitten ( is niet afgedopt, maar wel vernauwd )
Heb geen storingen gehad, geen vermogensverlies oid.
Zelfs de VOD hier denkt er aan om deze Mod te gaan toepassen !Rijdt gewoon precies het zelfde ! Zal over een paar duizend kilometer hem eens los halen en kijken hoe ie er uitziet !
Ook hier een tevreden EGR mod rijder :thumbup
Heb er ook een paar duizend KM mee gereden, geen verschil te merken.
Ik rij ook al een duizend km mee met het plaatje er tussen die van mij rijdt wel soepeler maar had Die van mij goed schoon en gang baar gemaakt
7 januari 2010 om 22:24 #17549418origineel gepost door speaker
origineel gepost door wim-v6
jij hebt een 16V, die in de Alfa is een 8V motor.Ik vind dat wel een verschil.
Willem
oww. dan is de 1.9cdti 120pk wel redelijk gelijk !
Maar Fiat heeft ook een 2005 1.9JTD met Swirlvalves !De 1.9CDTi 120pk is hetzelfde als de Fiat 8V motor.
De 1.9CDTi is namelijk een 8klepper zonder wervelkleppen.
De 1.9CDTi 120pk 16V is alleen in de Astra-H geleverd.
> in de vectra-C zijn de volgende motoren geleverd.
Z19DTL: 1.9CDti 8v 100pk
Z19DT: 1.9CDTi 8V 120pk
Z19DTH: 1.9CDTi 16V 150pk> In de astra-H zijn de volgende motoren geleverd:
Z19DTL: 1.9CDti 8V 100pk
Z19DT: 1.9CDTi 8V 120pk
Z19DTJ: 1.9CDTi 16V 120pk (zelfs motorcode Z19DTH in onderblok geslagen / gelijk aan de 150 pk)
Z19DTH: 1.9CDTi 16V 150pk> Alfa Romeo 145 / 146:
1.9TD 8V 90pk
1.9JTD 8V 115pk> Alfa Romeo 156
type 1 1997 2002:
1.9JTD 8V 115pk
2.4JTD 10V 130pktype 2 2002 2003:
1.9JTD 8V 115pk
1.9JTD 16V 140pk
2.4JTD 10V 150pktype 3 2003 2005:
1.9JTD 8V 115pk
1.9JTD 16V 140pk
1.9JTD 16v 150pk
2.4JTD 20V 175pkAlfa Romeo 159 2005 2008
1.9JTDm 8V 120pk
1.9JTDm 16V 150pk
2.4JTDm 20V 200pkAlfa Romeo 159 2008>
1.9JTDm 8V 120pk
1.9JTDm 16V 150pk
2.0JTDm 16V 170pk
2.4JTDm 20V 210pkDe 2.0 16V JTDm motor is overigens gelijk aan de 2.0CDTi van de insignia en Astra-J alleen heeft de alfa max 175pk en de Opels max 160pk.
willem
3 februari 2010 om 19:09 #17549419Ik ga morgen ook die mod toepassen maar ik heb een klein waarschijnlijk simpel vraagje. Maakt het uit hoe de pakking gedraaid is? met dat randje wat ik in die pakking zie.
3 februari 2010 om 19:24 #17549420origineel gepost door Spacejam
Ik ga morgen ook die mod toepassen maar ik heb een klein waarschijnlijk simpel vraagje. Maakt het uit hoe de pakking gedraaid is? met dat randje wat ik in die pakking zie.Je kunt hem er verkeerd opzetten. Inderdaad even goed naar het randje kijken. Past maar op 1 manier.
4 februari 2010 om 08:57 #17549421Heb hem er nu 8Dkm in zitten en het werkt prima… geen storingen oid !!
4 februari 2010 om 13:05 #17549422origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Spacejam
Ik ga morgen ook die mod toepassen maar ik heb een klein waarschijnlijk simpel vraagje. Maakt het uit hoe de pakking gedraaid is? met dat randje wat ik in die pakking zie.Je kunt hem er verkeerd opzetten. Inderdaad even goed naar het randje kijken. Past maar op 1 manier.
Haaz,
it’s impossible to make things fool-proof . . . because fools are so ingenious :jerry
4 februari 2010 om 14:50 #17549423Hallo,
na een maand rust vandaag maar de EGR klep afgedopt.
Eerst maar even de EGR schoongemaakt en gesmeerd (met de handleiding die ik via deze site heb gevonden), en vervolgens alle pakkingen ter tussen gedaan.Ik heb helaas geen foto’s gemaakt. Tot nu toe werkt alles goed, ik ga morgen naar Winterberg toe. Dan zullen wel zien hoeveel het scheelt.
4 februari 2010 om 15:25 #17549424Waarmee had je hem gesmeerd?
4 februari 2010 om 15:27 #17549425origineel gepost door Spacejam
Waarmee had je hem gesmeerd?Met WD 40. Dit is echter alleen de magneetklep.
4 februari 2010 om 16:34 #17549426zojuist mijn egr eraf geschroefd, ik kon hem gewoon uitkloppen :(, er zat erg veel roet in. Nu zijn er alleen een paar miniscule kruimeltjes alluminum in die buis eronder gevallen, echt heel klein (hetzelfde als de roet korreltjes, geen schilfers ofzo). Is het noodzakelijk om dit eruit te halen? Ze zijn er denk ik ingekomen met het eraf schroeven van de egr klep??
hier een fototje:
Is het erg? Ik kan er namelijk net niet bij om het eruit te halen of wordt het er vanzelf wel uitgeblazen?
4 februari 2010 om 16:57 #17549427ff proberen met een nat doekje aan een schroevendraaier gerold.
4 februari 2010 om 17:42 #17549428Ik heb het er net proberen uit te halen een deel lukt wel maar niet alles. Kan het echt al schadelijk zijn?
4 februari 2010 om 18:38 #17549429Lijkt me niet. Als het minuscule deeltjes zijn.
Maar hoe komen ze er in dan?? is er iets beschadigd ?4 februari 2010 om 18:40 #17549430Ik had eerst de 2 schroeven losgedraaid waardoor die buis eronder losschoot, ik denk dat dat langs de egr klep heeft geschaafd, het zijn ook echt maar kleine korreltjes, maar ik weet niet of ze dan straks mijn clinderwand aan het schuren zijn.
4 februari 2010 om 18:56 #17549431Stofzuiger geprobeerd ?? met een klein slangetje er opgetaped??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.