Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2009 om 10:51 #17214048
Ik heb op vectra-c.com alle topic gelezen in heb hier ff een interessante samenvatting ( vind ik althans ! )
De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD’s terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.Plaatje bij het praatje:
De plaat + afdichting van de 150pk 16klepper
De linkerplaat laat zien hoe groot de opening normaal is.
De EGR van de CDTi en de JTD is gelijk.En voor de 120pk 8 klepper
En nog een mooi plaatje van hoe het geheel gemonteerd is
bestelnummers en prijzen:
– Z19DT engine (8 valves 120cv) EGR plaat: 71751469–13,68 euro ( Fiat )
EGR afdichting 46773082–1,61 euro (Opel)
– Z19DTH engine (16 valves 150cv) EGR plaat 71751468–14,10 euro (Fiat)
EGR afdichting 55191883–3,02 euro (opel)Ga ze morgen denk ik bestellen.
Zal ongetwijfeld een vervolg komen.:P12 november 2009 om 13:54 #17549383goed bezig Peet!! is dit makkelijk zelf te doen?
:thumbup:wors:thumbup
12 november 2009 om 13:59 #17549384voor jou wel Eric ! :angel
12 november 2009 om 14:34 #17549385origineel gepost door speaker
voor jou wel Eric ! :angelHerstel; Is dit makkelijk zelf te laten doen bedoel ik? :P
12 november 2009 om 14:38 #17549386paar boutjes los- en vast-draaien hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm:hmmz dat moet jij redden denk !
12 november 2009 om 17:01 #17549387Dat klinkt interessant :thumbup
Heb er zelfs een EGR klep van de FIAT inzitten, aangezien OPEL ze destijds niet op voorraad had. :P
Ben benieuwd naar het resultaat. Minder vervuiling is altijd beter voor de wervelkleppen. :D
12 november 2009 om 18:59 #17549388goed bezig peter,
morgen gelijk bestellen!
13 november 2009 om 05:46 #17549389kan dit ook op een 2.2 diesel:D
13 november 2009 om 08:06 #17549390heb ik nog nergens gelezen voor een 2.2
13 november 2009 om 08:27 #17549391als ik er nu een heel dicht plaatje tussen leg,
krijg ik dan een storing?
13 november 2009 om 08:49 #17549392jep
13 november 2009 om 11:49 #17549393Edit: vandaag 2 pakkingen gehaald bij Opel : 10,95 euro incl. btw
en bij Fiat een plaatje besteld á 17,83 incl btwIk vertelde dit verhaal aan de hoofdmonteur van Opel , die had er nog nooit van gehoord en vond het raar dat Opel dit nooit heeft gedaan.
Zelfde verhaal bij Fiat en die snapte ook niet dat Opel hier nooit in mee is gegaan.Update volgt!
13 november 2009 om 13:53 #17549394Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”
Safe driving Jurgen.
13 november 2009 om 14:30 #17549395Voor de DTi’s 2.0 en 2.2 is er ook een oplossing. Voor de gene die geinteresseerd zijn
> http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=92669 ( wel ff inloggen )21 november 2009 om 11:13 #17549396De spullen zijn binnen :D
Aankomende week effe erin zetten.
21 november 2009 om 11:19 #17549397origineel gepost door jraaf
Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”Safe driving Jurgen.
Ik heb gelukkig de Opel oplossing op mijn 1.8’tje . . . Helemaal geen EGR :D
ontopic!!!
Je bent weer goed aan het pionieren/engineeren Peet!!!
Keep on doing the good work!!!22 november 2009 om 13:15 #17549398Edit: How2 EGR- toepassing
Van de week het fiatplaatje er tussen gemaakt, dus hier voor de liefhebbers maar een how2-tje
Om te beginnen bestel je deze plaatjes/pakkingen (nummers vind je boven in topic )
2x pakking van opel en 1x plaatje van Fiat.Het rode vak is de locatie van de EGR-klep.
Haal de 6 rood gemarkeerde bouten los ( 4x dop 10mm en 2x dop 13mm )
Zo is de EGR-klep los. Haal de oude pakking los, maak alles ff schoon met remmenreiniger oid en schuur de oppervlakte waar de pakkingen komen ff licht op.
Doe de pakkingen en plaatje er weer tussen ( het plaatje in het midden pakkingen aan de buiten zijde ! )
En alles weer vast bouten.( je kan er ook voor kiezen de 2 13mm bouten vast te laten zitten, maar ik hou wel van een beetje ruimte ! )
Suc6 ! :thumbup
22 november 2009 om 16:38 #17549399ik heb in mijn astra een 120pk 1,9 16v motor zitten (dtj). Kan dat daar op dezelfde manier en krijg je nog last van storingen ofzo of toch niet? Scheelt het overigens ook in verbruik (bij mijn corsa gsi scheelde het namelijk behoorlijk toen ik hem had afgedopt).
22 november 2009 om 17:03 #17549400origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door jraaf
Heb ik gelukkig de EDS optie “NO EGR”Safe driving Jurgen.
Ik heb gelukkig de Opel oplossing op mijn 1.8’tje . . . Helemaal geen EGR :D
ontopic!!!
Je bent weer goed aan het pionieren/engineeren Peet!!!
Keep on doing the good work!!!Jazeker Bas dat is de oplossing jongen:P:P:P :hmmz
Jan
22 november 2009 om 17:36 #17549401origineel gepost door Spacejam
ik heb in mijn astra een 120pk 1,9 16v motor zitten (dtj). Kan dat daar op dezelfde manier en krijg je nog last van storingen ofzo of toch niet? Scheelt het overigens ook in verbruik (bij mijn corsa gsi scheelde het namelijk behoorlijk toen ik hem had afgedopt).Durf ik niet te zeggen. Weet alleen dat dit een toepassing is op de Fait CDTi ( of JTD van Alfa )
Qua verbruik merk ik er nog niks van. Hoeft ook niet, als ie de hele inlaat maar niet zo vervuilt !22 november 2009 om 20:47 #17549402de z19dtj is exact gelijk aan de z19dth maar ik weet niet of er bij de vectra iets anders in dan bij de astra?
23 november 2009 om 14:21 #17549403De Vectra zou nooit geleverd zijn met de Z19DTJ
verder geld het verhaal van Speaker ook voor de Z19DTJ
Willem
23 november 2009 om 18:22 #17549404origineel gepost door wim-v6
De Vectra zou nooit geleverd zijn met de Z19DTJverder geld het verhaal van Speaker ook voor de Z19DTJ
Willem
Klopt , volgens mij zijn er voor de vec alleen maar de Z19DTL en Z19DTH.
Heb vandaag een Alfa 146 met een 1.9JTD uit 2003 onder handen gehad , maar die zag er toch wel anders uit als mijn 1.9CDTi uit 2005 ( en rookte ook een stuk meer !! ) :P23 november 2009 om 20:55 #17549405Heb het plaatje er vandaag tussen gezet.
Ben benieuwd of je er uberhaupt iets van merkt.23 november 2009 om 21:50 #17549406Die Alfa’s Roken zowiezo vaak ernstig (145 146 TD en JTD, de 156 1.9JTD en 2.4JTD ook)
zo ook dezelfde motoren in diversen lancia’s en Fiat’s
die motor in de Alfa 146, is dat geen 90pk of 105pk motor?? die is inderdaad anders als jouw 16kleppert.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.