Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › CDR2005 ingebouwd maar display werkt niet….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2013 om 19:48 #17255213
Hallo!
Ik heb een vraagje. Ik heb zojuist een CDR2005 ingebouwd met de 3 originele stekkers in mijn Combo uit 2003. Nu gaat het licht wel aan en hoor ik in de radio iets gebeuren maar er gebeurt niets op het display. Het probleem is nu natuurlijk dat ik niets kan invoeren of iets.
Dit staat vast al ergens beschreven maar krijg het niet gevonden op het forum.
Wie o wie kan mij helpen en heeft hierover informatie?
Bij voorbaat alvast bedankt.8 februari 2013 om 16:20 #18104455Niemand hier ervaring mee?
11 februari 2013 om 21:22 #18104456Is de radio wel op de juiste wijze afgemeld in de vorige auto waar hij inzat?
12 februari 2013 om 07:43 #18104454@evertfisherman wrote:
Is de radio wel op de juiste wijze afgemeld in de vorige auto waar hij inzat?
Vrees van niet. Komt uit een schade auto.
12 februari 2013 om 15:39 #18104457Ik zou dat dan even navragen bij de dealer of iemand ander die er verstand van heeft.
Volgens mij is afmelden wel degelijk nodig……23 februari 2013 om 11:45 #18104458Deze radio hoeft niet afgemeld te worden, maar je hebt wel de code nodig. (Deze radio is eigenlijk een CDR500 maar dan voor dubbeldin)
Gaat de datum niet weg als je de radio aanzet?
Zo ja dan moet je bij de dealer het display laten programmeren op radio aanwezig of er is een draad doorgeknipt en die weer herstellen.24 maart 2013 om 02:23 #18104459Ik heb het zelfde bij mijn cdr2005
Verlichting gaat wel aan verder doet niks het, ook ben ik niet in het bezit van een code. wordt waarschijnlijk een nieuwe CDR aanschaffen?
tips zijn welkom:)
24 maart 2013 om 05:51 #18104460Als je weet wat het kenteken van de auto is waar je cdr uitkomt kun je de code opvragen bij de dealer.
24 maart 2013 om 09:27 #18104461Okeey dan ga ik gewoon even langs de dealer, ik heb de auto gekocht met een niet werkende radio, dus de kans is er dat de radio gewoon bij de auto hoord.
Ik heb alleen geen safe op het display maar denk dat ik gwn navraag doe bij de dealer.30 augustus 2014 om 09:46 #18104462Hoe werkt het afmelden van een CDR2005 eigenlijk. Ik heb een gekocht via MP welke ik in de C corsa van mijn vrouw in wil bouwen. Echter verschijnt er na het aansluiten en inschakelen van de radio geen SAFE —- op het display. De radio die ik gekocht heb komt uit een Vivaro en de eigenaar zou hem nog voor mij willen afmelden (als dat nodig is) maar hij weet ook niet hoe dat werkt.
Of hoeft de radio niet te worden afgemeld maar is er iets mis in de corsa van mijn vrouw. Het is een echte “basis” corsa (zonder centr. portiervergrendeling, elec.ramen, airco, enzv) en ik verwacht dat er nog nooit een Opel radio in gezeten heeft.
Als je de radio nu aansluit en inschakelt gaat de verlichting van de knoppen op de radio wel branden maar je kunt niets bedienen. Als je dus AC en aan/uit knop ingedrukt houdt komt er gaan “piep”. Op het display in de auto blijven ook gewoon de datum, tijd en temperatuur staan.
Wie heeft er ervaring met dit probleem en/of kennis van zaken omtrent het naderhand inbouwen van een CDR2005?
De Opel-dealer (zal zijn naam niet noemen) heeft blijkbaar geen kaas gegeten van deze materie want volgens de twee medewerkers die er naar gekeken hebben zou het gewoon moeten werken op het moment dat je de radio aansluit.
30 augustus 2014 om 13:10 #18104463It appears that code index of TID display must be changed, only with tech2. CDR2005 code must be known for decoding.
30 augustus 2014 om 19:16 #18104464Oke dat hij aan de tech2 moet geloof ik wel, maar moet een CDR2005 nu WEL of NIET afgemeld worden voordat hij wordt uitgebouwd om te verkopen??? Als een CDR2005 WEL afgemeld moet worden, wat vervolgens NIET gebeurd is, dan helpt tech2 toch ook niet???
Of te wel, kan ik nu wel of niet de CDR2005 (welke dus geen uitlezing geeft of mijn display) met een gerust hart overkopen of niet???
30 augustus 2014 om 19:21 #18104465Buy only CDR2005 with code. Otherwise EEPROM memory must be read to get the code.
I have tech2 and CDR2005 and I was not able to find how to reset it. So my conclusion is, CDR2005 will stay with the programmed code from factory. You need to have the code.
30 augustus 2014 om 20:05 #18104466Als je weet uit welke auto hij orgineel komt (kenteken)
Kun je soms de code bij de dealer opvragen.
Als dat onbekend is kan je de code opvragen bij opel.
Hier zijn wel kosten aan verbonden.Radio hoefd niet afgemeld te worden.
Heb mijne uit een 1.4 ook zo in een gsi gezet.
Ik had enkel de code nodig.Dat je Display niet werkt zou kunnen komen omdat er een niet orginele radio in gezeten heeft.
Opel swapt standaard de geschakelde en continue+ draden.
Bij een zogenoemde aftermarket radio word er vaak geknipt of draden aangepast.
En dan blijft het display blanco tenzij je 1 draad doorknipt.
Plaats je een orginele radio terug en is die kabel doorgeknipt losgehaald etc dan werkt het display uiteraard ook niet.
Ik zou in jou geval even kijken wat er gebeurt is met de kabelboom / stekkers.Is het allemaal abracadabra mag je me best een berichtje sturen.
Heb er inmiddels genoeg ervaring mee :)
Ik woon trouwens 10km van amsterdam.
Mits je in de buurt woont ben ik niet te beroerd om mijn lichtje er even op te laten schijnen.31 augustus 2014 om 08:48 #18104467Bedankt voor al jullie reacties,
De eigenaar van de radio die ik wil kopen heeft de bijbehorende radiocode. De radio komt uit zijn Vivaro waar in hij een systeem met navigatie heeft gezet. Dus de radio is compleet om het zo te zeggen.
Vanuit de reactie van Nessuno begrijp ik dat ik de radio met code dus gewoon kan overkopen en dat het probleem dus softwarematig is in de auto. Dat er in de draden geknipt is of aangepast geloof ik niet aangezien de stekkers er onaangetast uit zien (niet gesoleerd, isolatietape, klemmen o.d.). Het display is ook niet blanco maar laat bij aangesloten, ingeschakelde radio onveranderd met de datum, tijd en temperatuur zien op het display.
Ik zal de radio overkopen en kijken of ik langs ga komen. Woon namelijk niet in de buurt van Amsterdam…
Groet Jasper
31 augustus 2014 om 08:59 #18104468Je kan altijd als de radio er in zit even langs de dealer rijden.
Misch is het display gewoon niet voor de radio geactiveerd.
(Las elders dat dat ook nog kan)Zit er een inbouw frame in de corsa of zie je enkel de 3 aan elkaar gegoten stekkers zitten.
Mensen willen nl nog wel eens de 3e stekker los snijden bij een aftermarket radio omdat de overige 2 gewoon iso formaat zijn.
Indien er wel al een frame in zit kan je die altijd even los halen en kijken of er niets raars met de kabel is.Waar kom je vandaag als ik vragen mag?
31 augustus 2014 om 09:33 #18104469Ben langs de Opel dealer geweest in Tilburg waar ik woon. De twee medewerkers (monteur en baliemedewerker-onderdelen) hadden er weinig kaas van gegeten.
Volgens hen moest de radio gewoon werken als de stekkers aangesloten waren. Op mijn vraag of de radio niet aangemeld of geactiveerd moest worden werd ontkennend gereageerd. In mijn B Corsa Strada uit 1999 moet dat destijds namelijk nog wel op het moment dat ik er een originele Delco CDR500 in had gezet. Het display moest toen worden geactiveerd voor de radio. Volgens de medewerkers van de Opel dealer was de radio CDR2005 gewoon defect! Dit terwijl volgens de eigenaar van de CDR2005 deze werkend uit zijn auto was uitgebouwd!
De C Corsa waar ik dus nu een CDR2005 werkend in wil bouwen had op het moment van de aankoop door mij een enkel DIN inbouwraam met een JVC radio. Radio werkte prima maar ik heb liever origineel. Dus deze JVC radio heb ik gedemonteerd en het enkel DIN inbouw frame verwijderd. In het grote open vak wat daarna is ontstaan, waar eerst dus de radio met inbouwframe zat, zie je nu de originele, oorspronkelijk, 3-aan elkaar gegoten stekker liggen. Het bovenste deel (vlg voor display uitlezing) is los gemaakt van de onderste twee ISO stekkers. Deze onderste twee zaten rechtstreeks op de JVC radio aangesloten. Ik heb de stekkers grondig geïnspecteerd en ik kan niets waarnemen wat lijkt op knip en plak werk in de bedrading.
Wat overigens ook nog wel vreemd vind is dat de radio niets van zich laat horen als je de code in wilt voerden, afgezien van dat je geen uitlezing op het display hebt. Ik weet dat op het moment dat je de radio-code in wilt voeren je de AS in gedrukt moet houden terwijl je de radio inschakelt. Je zou dan na een paar seconden een piep moeten horen. Maar die hoor je dus ook niet….
En aangezien je dus geen “piep” hoort twijfel ik dus over aan/afmelden van de radio in de auto. Maaar begrijp dus nu dat dit voor een SIEMENS/VDO CDR2005 dus niet geldt.
Ik denk dus dat ik maar gewoon de CDR2005 ga kopen en langs ga bij iemand die er meer verstand van heeft en beschikt over tech2… De C-Corsa is een diesel dus afstand is ondergeschikt aan het werkend krijgen en een CDR2005 in de Corsa…
31 augustus 2014 om 10:28 #18104470Ze willen ook nog wel eens de draad bij het display los halen (als mensen weten wat ze doen)
Als je langs komt hebben we legio mogelijkheden.
Ik heb een corsa gsi staan waar alles in werkt dus daar zouden we ook jou radio in kunnen testen bv (dan weten we het gelijk) evt mijn radio in de jouwe om te kijken van hoe of wat.
Die 3 losse stekkers horen btw in een inbouw frame vast te zitten (heb er nog 1 liggen)
Van een cdr500 waar ik de code niet van weet…Juist omdat er een andere radio in gezeten heeft verdenk ik de bedrading.
Ik had er ook een jvc in maar mij boeide het niet of het wel of niet werkte hebbdat deel gelaten zoals het was.
Zelf moest ik wel de geschakelde+ en de continue+ omdraaien.
Ik hier toen een verloop van 3 stekkers naar 2 voor gebruikt. En die door geknipt en gesoldeerd.
Het zelfde heb ik nu met mn double din china autoradio gedaan.
Zo blijven de orginele kabels netjes en kan er zo weer een stock radio in als dat moet.My 2 cents.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.