Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cdr 2005 uitbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2012 om 13:54 #17246858
Hoi, hoe haal ik een cdr 2005 vdo uit een opel vectra uit 2002? Ik haal de inbusjes er uit, en dan moet ik er ontgrendelings beugels insteken. Die heb ik niet. Ik steek er 4 spijkers in, maar hij blijft vastzitten. Hoelang moeten de spijkers zijn? Of kan ik ergens de juiste beugels krijgen?
25 februari 2012 om 15:03 #17996588De radio zit er erg strak in.
Wat ik altijd die is een leeg knopje aan de zijkant eruit wippen en daarna kun je goed wrikken aan de radio25 februari 2012 om 15:20 #17996589Kan inderdaad goed vast zitten, let er wel voor op dat de spijkers lang genoeg zijn. Je kunt ook de breinaalden van moeders gebruiken, die zijn wat langer hahaha.
Even een beetje wikken en zo en dan zou hij los moeten komen..
25 februari 2012 om 17:42 #17996590Ja in het begin is het een lastige opgave, ook al heb je de ontgrendesleutels.
Ik ging een aux-in solderen dus moest de radio er ook uit.
Met de sleutels lukte het ook niet lekker, al hoorde ik de radio wel los en vast klikken, waarschijnlijnlijk gingen geen een keer alle vier de “slotjes” tegelijk los van de radio dus bleef hij maar vast zitten.Vervolgens had ik de sierstrip uitgebouwd (kliksysteem) en het kachelpaneel.
Nu kon ik veel beter kracht zetten en vastpakken.
Toen was hij ook zo los.Maar het punt is dat je de ongrendelsleutels precies goed moet insteken. Je voelt het wel ongeveer wanneer de sleutel bij de slotjes komt maar je moet alle 4 de slotjes tegelijk goed hebben. De sleutels hebben op het uiteinde een speciaal bolletje dat precies in een nisje moet vallen voor ontgrendeling
Achteraf heb ik met de radio eraf de ontgrendelsleutels erin gestopt en op de juiste postie gezet en vervolgens gemarkeerd met tape. Nu 1 keer insteken en radio is los.
De techniek is dat je de sleutels erin doet en dan naar buiten trekt, dus rechtersleutel naar rechts en linker sleutel naar links, en dan trekken om de radio eruit te krijgen.
25 februari 2012 om 17:46 #17996591Hier heb ik de sleutels besteld:
http://www.autoshopdetijger.nl/demontagesleutels-voor-opel-oem-12-iso-p-2823.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.