CD70 Navi version 2008/2009

Forumindex Forums Overige Opel algemeen CD70 Navi version 2008/2009

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Eddepet

Wij hebben pasgeleden onze nieuwe Zafira uit oktober 2008 opgehaald. Er zit een ingebouwd navigatie in. De cd die erin zit staat op:

cd70 NAVI Version 2008/2009 navteq on bourd source: IGN France

Volgens mij betreft het hier een benelux-navigatie. Nu gaan wij in juni naar Frankrijk en willen eigenlijk gewoon een cd van europa. Welke moet ik dan hebben?! Ik heb gegoogled, maar kom er gewoon niet achter.

Groetjes, Esther

ICE-iceberg

NCD028 bij de Opel-Dealer king:

Eddepet

Is er ook een download-bare versie?!

tonnie
          Deelnemer

downloadbare versie is er ook, moet je kijken op wat newsgroepen.
            Is voor mij ook gedaan voor de dvd90 :P

Eddepet

en heet die dan ook NCD028 of moet ik zoeken op iets anders?!

Eddepet

Ik was gisteren aan het proberen of ik een adres in frankrijk in kon voeren en dat lukte. Er werd zelfs een reistijd weergegeven. Betekent dat nou dat wij al een europa-versie hebben?!

ICE-iceberg

Dat zou kunnen, meestal is het bij de Benelux versie alleen zo dat hij de hoofdwegen van Europa aangeeft. Dus als jij een achteraf straatje in Frankrijk invoert, zou hij dat niet moeten kunnen als je de benelux versie hebt. Dus ik denk dat het inderdaad een Europa versie is

de_som

De cd70 werkt toch met een cd per land (of wat kleinere landen zoals de benelux op een cd) en op elke cd staan in principe de hoofdwegen van Europa. Je beht er waarschijnlijk de cd van Frankrijk (onboard source France). Kun je ook adressen in Nederland invoeren? Overigens kun je kaarten speciaal voor Opel gebruiken of kaarten van Navteq. Als je bij navteq op de site kijkt kom je bij de volgende cd uit:
                    CD 1 Alpen
                    CD 2 Benelux
                    CD 3 Centraal-europa
                    CD 4 Frankrijk
                    CD 5 GB/IERLAND
                    CD 6 Duitsland
                    CD 7 Italië
                    CD 8 Scandinavië
                    CD 9 Spanje/Portugal

Dus 9 cd voor heel europa. Deze zijn idd te downloaden maar dat mag natuurlijk niet.

Eddepet

Wij kunnen wel adressen in NL invoeren. En ik heb nog niet echt een specifiek adres in Frankrijk ingevoerd. Ga toch eerst eens zoeken. En als ik in Duitsland rijd en de navigatie geeft aan op welke wegen wij rijden, wat zegt dat dan?!

Wat een gedoe trouwens, kunnen ze niet gewoon benelux of europa in z’n geheel doen (zoals garmin heeft), maar ja, ik heb het ook niet uitgevonden. Zal wel weer met commercie te maken hebben.

En downloaden, natuurlijk mag dat niet, maar toch ……….

de_som

origineel gepost door Eddepet

En downloaden, natuurlijk mag dat niet, maar toch ……….

Mijn idee ook hoor, als je met FTD werkt zijn ze zo te vinden.

Op elke cd zitten de hoofdwegen van europa.

Het is idd een beetje gek om in deze tijd nog cd’s te moeten wisselen, zeker omdat om een 2 GB kaartje heel europa past, maar zover ik werken alle CD70 met een cd speler (zoals de naam al zegt) en op een cd past maar 700mb en dat is te weinig voor heel europa.

Eddepet

Nou ik ben er achter hoor, wij hebben de Nederland en Duitsland versie. Hoe ik er achter gekomen ben, mede dankzij een tip van een vriend, ik heb de kaart “opgeblazen” zodat ik heel Europa op het scherm had staan. En toen verschenen er alleen in Duitsland de steden.

Groetjes, Esther

de_som

origineel gepost door Eddepet
                            Nou ik ben er achter hoor, wij hebben de Nederland en Duitsland versie. Hoe ik er achter gekomen ben, mede dankzij een tip van een vriend, ik heb de kaart “opgeblazen” zodat ik heel Europa op het scherm had staan. En toen verschenen er alleen in Duitsland de steden.

Groetjes, Esther

Duitsland en Nederland (benelux) staan wel op verschillende CD’s.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.