Forumindex › Forums › Modellen › Astra › CD70 Navi perikelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2014 om 21:42 #17265849
Hallo allemaal,
Ben trouwe eerste (lease bak) en tweede (ikzelf) eigenaar van mijn Opel Astra H 1.7 Executive uit 2007 met CD70 Navi.
Echter onlangs begon CD70 Navi spontaan raar te doen: sleutel in contact, start motor en geen radio/navi menu opties meer op het scherm. Aan/uit knop CD70 Navi werkt in zoverre dat de radio functie werkt en de radio/cd speelt en kan via headunit nog wel radiostations enz wisselen. Maar stuurbediening werkt enkel nog voor boordcomputer menu optie.Kortom, lijkt wel alsof CD70 Navi spontaan koppeling tussen scherm en stuurbediening kwijt is.
Hij heeft enkele keren na paar dagen wel weer opnieuw gedaan voor max een dag, dus normaal gefunctioneerd. Maar, helaas is dat over.
Iemand hier ervaring mee?
Kan ik de CD70 Navi loskoppelen en opnieuw aankoppelen zonder af te melden? En dan alle vingers en tenen kruizen om te zien of hij het weer doet…Ik heb een ELM327 OBD2 adapter (clone bluetooth versie: <http://torque-bhp.com/wiki/File:Clone2.jpg>), maar geen OPCOM/Tech2 software.
Hou mij hiervoor aanbevolen als iemand mij hiervan kan voorzien en evt wat tips kan geven.Cheers
13 mei 2014 om 21:26 #18233642@hvandrie wrote:
Iemand hier ervaring mee?
Kan ik de CD70 Navi loskoppelen en opnieuw aankoppelen zonder af te melden? En dan alle vingers en tenen kruizen om te zien of hij het weer doet…Volmondig JA. Als je de CD70 eruit haalt, stekker loskoppelt en weer vastmaakt geeft dit geen enkel probleem.
Doe dit wel als er geen sleutel in het contact zit. Bij mij begon ie toen wel te zeuren, maar na het uitschakelen van het contact was dit voorbij.Gr. Floris
14 mei 2014 om 18:27 #18233643stekker kan je gewoon los halen, en weer aansluiten zonder dat hij om eem code vraagt
16 mei 2014 om 09:24 #18233644Ok, gedaan: dashboard kast eruit gehaald, 4x sateprikkers in de headunit pinholes en vervolgens CD70 eruit gehaald. Alles losgekoppeld, en bekeken: geen problemen aan connectors geconstateerd.
Heb unit weer gemonteerd, helaas geen enkel verschil: radio/cd werkt wel op headunit zelf, maar niets op scherm.Kan er iets in de CD70 Navi stuk zijn mbt communicatie met scherm en stuurbediening?
Wie o wie heeft software voor mij om mijn bluetooth OBD2 adapter te gebruiken voor bekijken storingen mbt infotainment systeem?
Kan dat ook met OPCOM / Tech2?Hopelijk kan iemand mij op het juiste pad zetten…
Geen zin om hiervoor bij Opel dealer a 81 EUR ex-btw een ‘diagnose’ te laten stellen die gemakkelijk hier ook te stellen moet zijn.
Mijn vermoeden is dat een communicatie module stuk is, en dan degene in de CD70 NAVI welke het scherm/stuurbediening aanstuurt. Klinkt dat logisch?16 mei 2014 om 12:11 #18233645Plaats eerst eens je woonplaats, het kan namelijk goed zijn dat er hier een forum lid is bij jou in de buurt met een opcom.
16 mei 2014 om 14:33 #18233646@opel-mark wrote:
Plaats eerst eens je woonplaats, het kan namelijk goed zijn dat er hier een forum lid is bij jou in de buurt met een opcom.
Reeds gedaan, bedankt voor de tip.
17 mei 2014 om 11:55 #18233647ok, mooi, helaas zit je voor mij niet in de buurt, misschien dat er een ander forum lid met opcom bij jou in de buurt is en je even een handje kan helpen, met de opcom kun je opties stuurwielbediening en welk type radio erin zit veranderen.
18 mei 2014 om 19:23 #18233648Ik ben in bezit van een OPCom en wil wel kijken of er eventueel foutcodes oid aanwezig zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.