Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CD70 navi inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 18:41 #17228033
Beste allemaal,
Heb via eBay een cd70 gescoord welke via de kanaaltunnel naar mij onderweg is. Het betreft een complete set bestaande uit de radio,cid scherm, luchtrooster, rgb kabel en de gps antennevoet met de gehele antennekabel. De set komt in zijn geheel uit 1 en dezelfde auto dus als het goed is is het Plug and Play. Hoop ik!! Ik wil deze set graag volgende week inbouwen en wil graag alvast zoveel mogelijk inbouwadvies van jullie medeforummers. Denk hierbij aan hoe de antennevoet verwijderd dient te worden, de nieuwe gps antenne gemonteerd moet worden, de dashboardstrip verwijderen, kortom alle praktische info is welkom.
Dus graag jullie tips en trucs hier posten. Mijn dank is groot!!!!
Greetz Roel met een C.
4 november 2010 om 18:56 #17754193Aan en afmelden met tech2 / opcom al aan gedacht??
De oude radio afmelden en de nieuwe weer aanmelden.
Ook al komt hij compleet uit een andere moet ie nog afgemeld zijn.Het kan ook met de op-com (nieuwste versie) dus als je iemand in de buurt kent met een.
4 november 2010 om 19:17 #17754194Heey!!! Gefeliciteerd !! Mooooi. Alles in 1!! Hij moet wel afgemeld zijn in de auto waar ie uit kwam anders heb je er weinig aan denk ik. Van inbouwen heb ik geen verstand, daar heb ik mannetjes voor hihihi. Vette update voor je Vec.
Groet
Eric
4 november 2010 om 19:24 #17754195Ik zou zeggen : kom langs. Ik trek je dash in 5 minuten uit elkaar !! :angel
4 november 2010 om 20:00 #17754196Hey Roel,
Ben met dezelfde mod bezig. Heb alleen voor de dvd 90 gekozen.
Zo als Peter al zegt; demontage van je dash is geen kunst.Belangrijker is het bouwjaar van je vec. Jij hebt toch een C1?
Zo ja dan hoop ik dat je originele radio minimaal een cd30 is en dus met een gid scherm. Verder kun je de cd70 alleen bedienen met het stuur met de wieltjes en niet met de knopjes als je de stuurbediening wilt behouden. Mijn vec heeft dus nog de oude kabelboom, dit betekent dat ik om alles origineel werkend te krijgen naast de jou beschreven items nodig heb; andere airco controle unit voor juiste info op het display van de aanjager en temperatuur. Driespaak stuur met wieltjes voor bediening van de radio en boardcomputer, hierdoor dus ook een andere airbag en cimmodule, eentje die de wieltjes en de tempomaat ondersteunt. Modificatie van de kabelboom van iso naar most/quadlock, antenne adapter van iso naar fakra. Kortom genoeg te doen. Hoop dat dit je bespaart blijft.Dash uit elnkaar is simpel, dassttip vanaf het rechter portierkant stukie los wippen en dan kun je ‘m er helemaal aftrekken. Nu kun je bij de schroeven van het kachelrooster. Losdraaien en er uit wippen. Kabel lossen. Origineel radio met 4 spijker (!) yep, gaat prima, rustig er in duwen en dan gelijktijdig de radio rustig naar je toe halen. Wel eerst alles met tech 2 laten ongkoppelen. je antenne, achter de dakhemel los halen en kun je bij de borgmoer van de antenne, losdraaien en niet vergeten de afsluitring te hergebruikrn. Antenne loskoppelen en nieuwe er op.
Veel suc6 en safe driving Jurgen
4 november 2010 om 21:26 #17754197Jraaf, heb idd een cd30 radio mrt wieltjes aan het stuur en climate control. De verkoper van de cd70 heeft mij trouwens gezegd dat als je een complete radio hebt deze plug and play in een andere vec kunt plaatsen zonder tech2 of opcom. Hoop niet dat ik dadelijk een set heb die niet gaat werken!!
Greetz Roel met een C.
4 november 2010 om 21:31 #17754198Is niet waar. Hij moet altijd afgemeld worden van de auto waar ie uit komt, en aangemeld worden in de auto waar ie in gaat. Dat is wat ik me heb laten vertellen. Dat schijnt juist het anti diefstal dingbte zijn. Dus zonder de auto waar ie uitkomt heb je er nik aan ALS ie niet is afgemeld….
Dat is mij verteld.
Groet.
Eric
4 november 2010 om 21:33 #17754199Je moet dan ook wel de security code van je auto hebben om m aan En af te melden.
4 november 2010 om 21:41 #17754200origineel gepost door Edvries
Is niet waar. Hij moet altijd afgemeld worden van de auto waar ie uit komt, en aangemeld worden in de auto waar ie in gaat. Dat is wat ik me heb laten vertellen. Dat schijnt juist het anti diefstal dingbte zijn. Dus zonder de auto waar ie uitkomt heb je er nik aan ALS ie niet is afgemeld….Dat is mij verteld.
Groet.
Eric
Uhmmm…. ja en nee. Als je een set hebt ( een cd70 en CID/gid ) die uit 1 auto komt, kan je hem ook weer zo in 1 andere auto plaatsen !
Losse onderdeln moeten afgemeld worden om weer aan een andere gekoppelt te worden !!
4 november 2010 om 21:58 #17754201Peter, zo is het bij mij ook bekend! Als ik alleen mijn cd30 eruit haal en er een cd70 inzet moet ik mijn cd30 afmelden en de cd70 aanmelden. Nu haal ik dus mijn complete cd30 met gid scherm eruit en hoef ik niets af te melden. Kan ie de kast in totdat ik mijn C zou verkopen want dan gaat ie er weer in.
Greetz Roel met een C.
4 november 2010 om 22:14 #17754202Dat dacht ik eerst ook maar het schijnt dat niet alleen het TID/CID/GID (display) en de radio deel uitmaken van het beveiligingssysteem.
Had hier een keer iemand die had dus een compleet set van de sloop ingebouwd en het aanmelden lukte niet ging elke keer weer op “radio safe” en zei (piep) .4 november 2010 om 23:11 #17754203[/quote]
Uhmmm…. ja en nee. Als je een set hebt ( een cd70 en CID/gid ) die uit 1 auto komt, kan je hem ook weer zo in 1 andere auto plaatsen !
Losse onderdeln moeten afgemeld worden om weer aan een andere gekoppelt te worden !! [/quote]
klopt , tech2 heb je nou niet nodig
5 november 2010 om 06:26 #17754204origineel gepost door opel-limbo
Jraaf, heb idd een cd30 radio mrt wieltjes aan het stuur en climate control. De verkoper van de cd70 heeft mij trouwens gezegd dat als je een complete radio hebt deze plug and play in een andere vec kunt plaatsen zonder tech2 of opcom. Hoop niet dat ik dadelijk een set heb die niet gaat werken!!Greetz Roel met een C.
Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?
Ben benieuwd hoe ‘t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.
Suc6 en safe driving Jurgen
5 november 2010 om 07:22 #17754205Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?
Ben benieuwd hoe ‘t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.
Suc6 en safe driving Jurgen [/quote]
Jurgen, heb in mijn C idd de volautomatische climate control. En voor wat betreft koppelen met de tech2 ben ik toch afhankelijk van iemand anders want heb er hier geen liggen.
Geetz Roel met een C
5 november 2010 om 09:29 #17754206origineel gepost door opel-limbo
Da’s in ieder geval goed. Dat je al het stuur met de wieltjes hebt. Scheelt een enorm ge-emmer. Heb je de volautomatische climate control? Dan lijkt mij dat ook wel in orde. Ik heb die ook en wijkt op serie nummer slechts 1 nummer af van het origineel wat ik eigenlijk nodig heb dus verwacht daar geen problemen. De set hoeft idd dan niet onderling ontkoppelt te worden maar ik verwacht wel dat je ‘m moet koppelen via tech 2 met je stuurbediening en je climatcontrol. Ga je het zelf doen of laat je het door iemand doen?Ben benieuwd hoe ‘t loopt. Ik zelf wacht nu nog op m’n bestelde rgb kabel en gps antenne. Dan kan ik aan de slag met het verbouwen van mijn Iso naar quadlock aansluiting.
Suc6 en safe driving Jurgen
Jurgen, heb in mijn C idd de volautomatische climate control. En voor wat betreft koppelen met de tech2 ben ik toch afhankelijk van iemand anders want heb er hier geen liggen.
Geetz Roel met een C [/quote]
Hey Roel, heb je nu een GID? Mogelijk dien je dan toch ook nog voor de climate control enkele pinnetjes te ‘bruggen’ Althans dat moet ik wel gaan doen i.v.m. de Iso naar quadlock.
Safe driving Jurgen
5 november 2010 om 09:38 #17754207Jurgen, Yep heb nu een GID scherm.
Greetz Roel met een C
5 november 2010 om 10:32 #17754208origineel gepost door opel-limbo
Jurgen, Yep heb nu een GID scherm.Greetz Roel met een C
Ok, mocht je ‘m niet aan de praat krijgen wat ik betwijvel want jij hebt al de uitvoering met quadlock. Heb ik nog wel een aansluitschema voor je om van gid naar cid te gaan.
Suc6 en Safe driving Jurgen
5 november 2010 om 10:51 #17754209Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
Is alleen een rgb kabel voor nodig.5 november 2010 om 11:57 #17754210origineel gepost door speaker
Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
Is alleen een rgb kabel voor nodig.Voor de communicatie tussen navi en cid heb je idd alleen de RGB nodig. Maar er gaat ook nog een kabel in de cid en die heeft in de 2005 versie een andere vorm en pin bezetting dan in die van de gid 2004 versie Die is voor de temperatuur meting can hoog en can laag en de stuurbediening. Zal ‘m de 14de mee nemen, misschien kun jij mij wat meer info geven met je elctro achtergrond.
Safe driving Jurgen
5 november 2010 om 13:46 #17754211origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
Wat voor schema heb je daar voor nodig dan?
Is alleen een rgb kabel voor nodig.Voor de communicatie tussen navi en cid heb je idd alleen de RGB nodig. Maar er gaat ook nog een kabel in de cid en die heeft in de 2005 versie een andere vorm en pin bezetting dan in die van de gid 2004 versie Die is voor de temperatuur meting can hoog en can laag en de stuurbediening. Zal ‘m de 14de mee nemen, misschien kun jij mij wat meer info geven met je elctro achtergrond.
Safe driving Jurgen
Heey Peet,
Heb jij een electro achtergrond?!?! :o:o:P
Maar eh.. mooi als alles uit 1 auto komt je het zo kunt overzetten, dan had ik het mis..
Beter zo! Succes met inbouwen…Groet,
Eric.
8 november 2010 om 13:41 #17754212Vandaag is de CD70 met alle toebehoren binnengekomen. Nu heb ik enkele vragen. De radio zelf heeft aan de achterkant een blauwe en witte aansluiting. Er is een kabel die deze aansluitingen ook heeft, geen probleem dus met aansluiten. Echter heeft deze kabel aan de andere kant 2 ronde aansluitingen/pinnetjes, een groene en een bruine. Aan de kabel van de antennevoet zit een soort blokje aan met 3 ronde aansluitingen, 2xbruin en 1xgroen. Moet dit blokje soms eerst in de grote blok van je originele aanluiting gezet worden (van mijn huidige CD30) en daarna die 2 ronde pinnen erin??? Daarnaast zit er aan de kabel van de antennevoet nog een klein plat stekkertje met een aansluiting waarvan ik niet weet waar die komen moet. Iemand enig idee??
Greetz Roel met een C.
[img]
[img]
[img]
[img]
[img]
8 november 2010 om 14:28 #17754213De witte die aan de achterkant van de radio komt is van de FM/AM, de blauwe is van de navi/GPS.
Leg die kabels eens lang uit en maak er dan een foto van. Zo kan ik niet zien hoe alles loopt.
Heb ze nog nooit los gehad bij de mijne dus kan het niet zo 1,2,3 zeggen.8 november 2010 om 15:22 #17754214[img]
[img]
Greetz Roel met een C.
8 november 2010 om 17:02 #17754215blauwe is gps en witte is radio ,
ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp , met deze antenne is de kans groot dat je ergens in je interieur beschadigd
8 november 2010 om 17:11 #17754216waarom zou je interieur beschadigen dan?
de antenne is toch een los gedeelte die jebovenop de auto monteerd. Is alleen een kwestie van de hemel er uit / c.q. aan een kant los maken … en dan de oude verwijderen en nieuwe er in.
Zelfs Roel kan dat ! :angel+ het feit dat je gps op het dak een beter bereik heeft dan op je dash !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.