Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › cd70 dvd90 ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2010 om 08:14 #17227477
Ben aan het uiztoeken wat nu de nieuwste versie kaart is voor een cd70 systeem. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn oom heeft namelijk een cd70 systeem maar heeft een ordinele cd/dvd (weet niet precies welke) in de auto liggen waar achterop staat geschikt voor cd70/dvd90.
Maar dvd90 is toch een dvd systeem? Dus hoogstwaasrchijnlijk zal het wel een cd zijn die ook op een dvd90 werkt, en een dvd90 dvd gaat dus niet werken op een cd70 systeem. Zeg ik het zo goed?
Lees overal dat cd70 namelijk alleen landen per cd heeft en niet alles op één?
Tot overmaat van ramp heeft de buurman wéér een ander systeem.
cd70
dvd90
ncdncZijn dus allemaal verschillende systemen met ieder zijn eigen kaart materiaal?
23 oktober 2010 om 12:42 #17746623Logische vraag:)..
NCDNC is een ouder type, en kaart materiaal is volgens mij heel anders.
CD70 en DVD90 gebruiken hetzelfde kaartmateriaal, echter zoals je zelf al zegt leest het dvd90 systeem dvdschijfjes, waardoor heel (west?) Europa op één schijf staat. De CD70 leest alleen CD’s, en heb je dus enkel 1 land of regio op 1 cd staan + (mits origineel Opel CD) alle hoofdwegen van Europa. Tevens leest de DVD90 ook de CD’s van voor de CD70.Wat overigens ook wel leuk is om te weten, is dat de CD70 ook de standaard NavTeq schijfjes leest. (welke overal te vinden zijn), maar hierop staat enkel het betreffende land en niet de hoofdwegen van EU.
Nieuwste kaartmateriaal voor CD70 is 2010-2011. Voor meer vragen mag je me ook PM’en!
Even een vraag voor de kenner, vanaf mijn kant.
Mijn ouders hebben een CD70 in de Zafira. Wij waren met vakantie naar Frankrijk, en heb tot de beschikking de originele Opel Benelux CD en een NavTeq Frankrijk CD. Voor heenreis de Frankrijk CD geplaatst, en adres ingevoerd. Daarna Benelux CD erin gegooid, en die vraagt direct ‘vervolg begeleiding naar….?’. Echter de terugreis dus eerst de Benelux (Opel) CD geplaatst, thuis adres geselecteerd. Even wachten, Benelux eruit. Dan de Frankrijk CD (NavTeq) erin, deze vraagt echter niet ‘vervolg begeleiding naar..?’En je kunt weer opnieuw. Niet voor elkaar gekregen, en eerst naar een hoofdweg gereden. Vanaf daar de Benelux CD erin, en naar huis genavigeerd.
Ligt dit aan de CD, of is dit standaard wanneer je NavTeq schijfjes gebruikt?23 oktober 2010 om 13:20 #17746624Dank voor je antwoord. Het is allemaal wat zeg, met al die verschillende systemen. En ook nog eens dubbel kaartmateriaal als je ook nog data van Navteq kunt gebruiken.
Heb al het een en ander gevonden daarvan. De benelux versie is maar iets van 260mb. Zou het mogelijk zijn om meerdere landen op één cd te persen?
23 oktober 2010 om 13:27 #17746625Denk niet dat dat gaat werken. Het is waarschijnlijk wel op een speciale manier gemaakt.
Ik had al eerder de 2009-2010 versie, en die was ~350MB. Toen ik zag dat er ook een 2010-2011 versie tussen stond, van maar ~260MB had ik zo mijn twijfels. Dus eerst maar contact opgenomen met de Opel klantenservice, wat het laatst uitgebrachte kaartmateriaal was. Dat was inderdaad 2010-2011, dus die direct binnengehaald, en gebruiken we nu naar volle tevredenheid.23 oktober 2010 om 16:46 #17746626origineel gepost door twistam
Denk niet dat dat gaat werken. Het is waarschijnlijk wel op een speciale manier gemaakt.
Ik had al eerder de 2009-2010 versie, en die was ~350MB. Toen ik zag dat er ook een 2010-2011 versie tussen stond, van maar ~260MB had ik zo mijn twijfels. Dus eerst maar contact opgenomen met de Opel klantenservice, wat het laatst uitgebrachte kaartmateriaal was. Dat was inderdaad 2010-2011, dus die direct binnengehaald, en gebruiken we nu naar volle tevredenheid.Hai twistam, je schrijft zo makkelijk: Dat was inderdaad 2010-2011, dus die direct binnengehaald, en gebruiken we nu naar volle tevredenheid.!! Ik heb óók DVD90 in mijn Zafira en zoek óók ‘n nieuwere versie en bemerk dan als je die wilt kopen… Of heb jij die 2010-2011 versie anders binnen gehaald ?? M.vriendelijke groet, bert. :o
24 oktober 2010 om 08:44 #17746627heb ook een dvd 90 met nieuwste kaartmateriaal Orgineel van navteq gekocht, en alles staat er op, zelfs van wegen waar ik het niet van verwacht had.
Werkt super!24 oktober 2010 om 14:50 #17746628 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.