CD30mp3>>>>CD70Navi

Forumindex Forums Modellen Astra CD30mp3>>>>CD70Navi

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245028
    ecoflex2011
      Lid sinds:
      7 January 2012

      Geachte moderators,
      Hallo alle leden van opel-forum.nl, ik ga mij eerst mij voorstellen mijn naam is Leon ik ben 27jaar en ik kom uit s-Heerenberg (Gelderland), ik rij sinds 1jaar een Opel Astra H Cosmo 1,6Twinport 5dr. van 2005

      ik heb een vragje en ik hoop dat jullie mij tips en raad geven jullie mening zijn voor mij waard
      mijn auto heeft CD30mp3+GID nu wou ik graag een CD70Navi+CID inbouwen
      ik heb dat zelf uitgebouwt en ingebouwt die CD70navi en ben ik naar Opel gegaan bij Opel heben ze ingelezen maar mijn CID blijft zwart komt niks Opel vermoedt dat die kapot is en hun mening dat die inbouw onmogelijk die stekers passen niet waar ik eigelijk alle onderdelen heb alle kapels zijn daar (CD70navi, CID, RGB, GPS ontvanger wordt achter die CID ingebouwt GPS is van Astra Twintop)

      Beste leden mijn vragen is:

      is dat mogelijk die inbouw?
      welke stapen moet ik volgen voor die inbouw met uitleg A.U.B?
      en als ik bij opel ben wat moet ik zeggen?

      Met vriendelijk groeten,
      Leon

      #17969897
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        heb je er er ook een rgb kabel tussen gezet?

        Stekkers passen wel degelijk, alleen een kleuren scherm heeft ook een rgb kabel nodig om hem werkend te krijgen.

        #17969898
        ecoflex2011
          Lid sinds:
          7 January 2012

          Hallo Nick-Gsi

          ja dat heb ik wel die RGB kabel en alle andere stekkers zijn goed

          #17969899
          astra-gtc-freak
            Lid sinds:
            3 March 2010

            Een kleuren scherm doet het ook zonder rgb-kabel.
            Alleen krijg je het navi-gedeelte alleen te zien met pijlen net alsbij een gid.
            De rgb-kabel is enkel voor om de landkaart te kunnen zien.
            Ik ga er vanuit dat je het scherm en de radio/navi wel heb uitgeleerd in de wagen waar het uit komt.
            Waarom het scherm zwart blijft weet ik niet heb wel eens gehoord dat nieuwere schermen (2007 en later) het niet doen in de eerste modellen astra h van 2004 en 2005 maar of ze dan ook daat werkelijk op zwart gaan weet ik niet.
            Ik denk haast dat je hem niet goed heb aangesloten heb hier eigenlijk nog niet gehoord dat deze schermen vaak stuk gaan.
            Een ding is zeker ook al is hij nog niet ingeleerd dan nog kun je info op het scherm zien je krijgt alleen een melding dat hij nog niet vrijgegeven is in dit geval kun je er niks mee of je krijg de melding dat hij niet is aangemeld in dit geval moet dat dan nog gebeuren.

            En over dat ze bij de garage zeggen dat het niet mogelijk is dat zeggen ze wel vaker en dat komt omdat ze vaak niet weten hoe het moet.
            Maar het kan voor 100% zeker er zijn hier al zo veel mensen geweest die het hebben gedaan waaronder ik zelf dus het kan je moet alleen weten hoe je het moet laten programeren.
            Ik heb het door simon laten doen hij zit ook op dit forum onder de naam simaan zoek hem maar eens op als je er niet uit komt hij kan je vast verder helpen als je er niet uit komt.

            Succes gr michel.

            #17969900
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Zelf heb ik ook deze ombouw gedaan in onze Opel Astra H Cosmo 1,6Twinport 5dr. van 2005.

              Ook ik had een CD30MP met een GID en heb nu een CD70 Navi met een CID.

              Wat ik gedaan heb is :
              – CD30MP uitgeleerd (met de Tech2) en uitgebouwd
              – CD70Navi aangemeld (met de Tech2) en ingebouwd
              – RGB kabel van radio naar CID gemaakt
              – Werking CD70 getest met GID scherm
              – GID afgemeld (met de Tech2)
              – CID aangemeld (met de Tech2)
              – Daarna ECC, codeindex ed geprogrammeerd maar dat behoren ze bij de dealer te weten.

              Als je de stekker van de CID in je GID steekt (even afgezien van het feit of deze nu wel of niet is uit / ingeleerd en of de RGB kabel erinzit) dan zou je bij het aanzetten van de radio al display moeten krijgen.
              Krijg je dat niet dan is er echt iets met je GID mis.

              Wat ik je zou adviseren is het volgende :
              – Mocht je de CD30 nog gemonteerd hebben, zet dan het CID scherm er eens in
              – Mocht je de CD70 al hebben gemonteerd, zet dan je GID scherm (*) er eens in
              (* Ik neem aan dat je weet dat een GID scherm tabbladen heeft en dat we het dus niet over een BID hebben ?)

              Krijg je op de CD70 met beide schermen geen beeld dan is je CD70 kapot, krijg je met je CID geen display maar met de GID wel dan zit het dus in je CID scherm.

              Laat ons even weten hoe het allemaal afloopt !

              Gr. Arjan

              #17969901
              ecoflex2011
                Lid sinds:
                7 January 2012

                Hallo Arjan

                ik wel eerst jou bedanken voor die uitleg
                ik ga zo probeeren wat jij mij gezegt ik ben om 5uur online misschien ben je nog daar

                alvast bedankt

                #17969902
                ecoflex2011
                  Lid sinds:
                  7 January 2012

                  Hallo Arjan,

                  ik heb dat geprobeert die cd70navi functioneert met GID alles doeti maar met CID niet ook niet met CD30mp
                  dus radio in orde wat kan dat zijn met CID

                  als ik moet nieuwe CID hebben waar kan ik eentje aankomen
                  Arjan jij heeft alles insteleert waar heb je dat gedaan heb je bij simon gedaan

                  heb ik gehoort dat hij kan dat wel maken

                  #17969903
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Uit deze test blijkt dus dat jou CID gewoon kapot is.

                    Vraag is wat er goedkoper is : of je CID laten repareren of een andere CID gaan zoeken.
                    Er zullen ongetwijveld bedrijven kunnen die dat repareren maar ik zou er zo geen 1 weten.
                    Je zou hier op het forum eens kunnen zoeken in het te koop / marktplaats gedeelte of op marktplaats.

                    De installatie van de CD70 en het CID scherm heb ik zelf gedaan, bij het inleren heeft een clubgenoot van de Astra Tuning Club mij geholpen.

                    Gr. Arjan

                    #17969904
                    arjen3207
                      Lid sinds:
                      7 October 2011

                      maar werk een cid scherm ook gewoon op een cd30 mp3? zonder navigatie?

                      #17969896
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Ja hoor, wel een dure oplossing maar werken doet het wel (denk ook even aan bijbehorend afdekraam)

                        #17969905
                        Tusk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 January 2009

                          als je je cd30 mp3 wil verkopen, heb ik interesse. (welke kleur is ie?)

                          Stuur even een prive berichtje..

                          #17969906
                          arjen3207
                            Lid sinds:
                            7 October 2011

                            ok ja want ik heb een cd30 mp3 maar wat heb ik nodig dan? alleen een cid scherm? en benodigde bekabeling?

                            #17969907
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              Als je nu een BID of GID hebt dan hoef je alleen een CID en een bijpassend raam aan te schaffen (let op de tips hierboven).
                              Verder hoef je qua bekabeling niks aan te passen.

                              Als je een TID hebt weet ik niet of dat ook lukt aangezien ik niet zeker weet wat voor stekker daar aan zit.

                              #17969908
                              arjen3207
                                Lid sinds:
                                7 October 2011

                                ok!! ja een kleurenscherm staat een stukken sjiecker natuurlijk , maar wat is een TID?

                                #17969909
                                Juffer1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2006

                                  Heb je het hele topic ook gelezen ?
                                  Halverwege dit topic staat een plaatje met een overzicht van alle schermen die er in de H geleverd zijn

                                  #17969910
                                  arjen3207
                                    Lid sinds:
                                    7 October 2011

                                    sorry! hahaha ik heb gewoon een BID scherm ik ga eens effe kijken of ik iemand ken vinden die mij ken helpen met een kleurenscherm

                                    #17969911
                                    ecoflex2011
                                      Lid sinds:
                                      7 January 2012

                                      Hallo allemaal, dag arjan

                                      ik heb nagevraagt met die reperatie van mijn CID dat kost meer als ik een andere kopen
                                      dus ik zoek nu een andere CID, maar weet iemaand die ervaring heeft met programeeren omdat eerlijk zegen bij Opel van doen en blazen geen iedee heb ik die gevoel bij hun, ik wel niet zegen dat die geen ervarende mensen, maar volgens mij wat met die inbouw van CD70navi wordt een puzzel voor hun, ik ben bij 2 Opelhuizen geweest in Holland en Duitsland maar ik weet niet, ik krijg onzekerheid

                                      kan dat misschien iemaand nog verder helpen

                                      #17969912
                                      Juffer1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2006

                                        Als jij het niet erg vindt om een uurtje te rijden dan is er voor dat programmeren van die CD70 wel een oplossing te vinden ;)

                                        #17969913
                                        ecoflex2011
                                          Lid sinds:
                                          7 January 2012

                                          Hallo Arjan,

                                          ik vind helemaal niet erg ook als ik 2uur rijden voor mij is belangrijk dat programeert worden en dat zo doet net zo uit het fabriek van Opel

                                          wat is jou voorstel dan?

                                          hoor ik graag van je

                                          Gr. Leon

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.