Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › CD30 vervangen door JVC 2din
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2014 om 21:05 #17266382
Beste mensen!
Ik zit met een vraag/probleem. Ik heb een Vectra C Gts van 2005.
Ik heb graag een leuk streepje muziek in de wagen maar ben het beu van audio cd’s te branden aangezien ik een CD30 heb.Nu dacht ik … Ik koop mezelf een 2din radio online (http://www.redcoon.be/B371817-JVC-KW-R600BTE_2-DIN” onclick=”window.open(this.href);return false;) en bestel nadien een adapter en covertje zodat alles mooi past (bvb http://www.navishop.nl/2din-montageset-opel-vectra-silver-p-520.html” onclick=”window.open(this.href);return false;) en klaar is kees.
Na mijn radio te bestellen besluit ik van toch even wat op te zoeken en ja hoor… In sommige gevallen is het niet zo simpel blijkbaar ivm de BC en stuurbediening etc.Nu, ik heb dus een CD30. Ik zou uiteraard zoveel mogelijk functies van mijn BC bewaren maar wil tegelijk ook een betere radio met meer mogelijkheden.
Is er in mijn geval een mogelijkheid dat ik mijn radio gewoon kan aansluiten zonder BC functies en stuurbediening te verliezen?
want na wat opzoekwerk zie ik door de bomen het bos niet meer… Sommige Vec radio’s hebben de BC ingebouwd, sommigen niet, heb ik een of andere module nodig voor BC en stuurbediening? etc …Hopelijk is mijn uitleg duidelijk genoeg. Ik ben een volwaardige leek met dit soort zaken maar leer graag bij en hoor het dus graag allemaal van jullie!
Alvast hartelijk dank en groeten uit Antwerpen!
Vas11 juni 2014 om 21:11 #18238217BC kan je altijd blijven bedienen met de linker knopjes op je stuur, werkt wel erg omslachtig vergt ook wel wat tijd om het helemaal door te hebben hoe het werkt maar het kan.
En voor je stuurwiel bediening zul je moeten kijken voor een ”stuurwiel interface” kan niet op elke radio dus zal eerst eens opzoeken op dat überhaupt mogelijk is.
11 juni 2014 om 21:18 #18238218Thx voor je snelle reply.
bij de specs voor de radio staat :
Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
dus ik ga er van uit dat dit zou moeten lukken.
Weet je toevallig ook of dat ik voor de rest dan nog functies zou verliezen? Ik had begrepen dat het afhing van welke radio ik oorspronkelijk zou hebben , cdrc 2015 ofzoiets zou de BC ingebouwd hebben en de mijne niet dus die zou ik zonder al te veel problemen kunnen vervangen?Correct me if im wrong, alle input wordt geapprecieerd! Ik kijk uit naar een usb stickje helemaal vol te gooien met goede beats en lekker te genieten onderweg.
Grts!
12 juni 2014 om 20:39 #18238219Dat zou het idd moeten werken met een stuurwiel interface.
CD30 is toch jou origineel geleverde radio in de auto? zo ja kan je altijd de BC blijven bedienen met de linker knopjes op je stuur, ook als de CD30 is vervangen voor een after market radio.
BC bedien je normaal met de radio en de knopjes op je stuur dus als jij je radio vervangt valt die weg en hou je het stuur over.
Kijk anders eens voor deze radio pasklaar en je behoud alle functies op je radio(bc, stuurwiel bediening radio)
http://www.multimediawebshop.nl/webshop/Pasklare-Navigatie/D5154E-Opel-Navigatie-DVD-7inch-scherm-Grijs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 juni 2014 om 17:01 #18238220Ik ben door jouw post tot inzicht gekomen dat ik voor ‘een beetje’ meer geld, veel meer zou in ruil krijgen. De Jvc was al 150,+ 70 voor inbouwframe + iets voor de stuurbediening etc… En dan nog zien dat ik hem zelf aan de praat krijg, wat nog eens geen zekerheid is.
Heb de Jvc inmiddels teruggezonden en een Eonon bestelt. Dan heb ik meteen navigatie, touch, alles past mooi en is plug en play, nfc, dvd, rearview cam… Voor een dikke 100 EUR meer dan het totaal kostenplaatje van de simpele Jvc
Dank je voor de tip!
19 juni 2014 om 17:05 #18238221Graag gedaan :thumb
Ben benieuwd naar de :kewlpics als ie erin zit.
23 juni 2014 om 09:00 #18238222Ja de mop is dat hij nog steeds niet geleverd is sinds te bestellen vorige week dinsdag. Ik begin te vrezen dat hij ergens verkeerd geleverd is en ik heb geen tracking nummer gekregen. Ik wacht nu sinds vrijdag op antwoord van de helpdesk… Zucht
23 juni 2014 om 13:37 #18238223Tja dat is minder, hopen dat het goed komt.
23 juni 2014 om 19:11 #18238224Vandaag mail ontvangen, hij was blijkbaar met Post NL verstuurd maar om 1 of andere reden weer retour gegaan… ze gaan hem nu met DHL opsturen.
Ik post foto’s als hij er in zit !29 juni 2014 om 18:09 #18238225Bij deze :
Zoals jullie zien , is dit eigelijk een astra of corsa model (weet het niet exact) aangezien er in de front cover een ‘knik’ zit die in een vectra dash niet voor komt .
Mij stoort het niet maar het is iets om rekening mee te houden moest dit je wel storen en je eentje wil bestellen.Ook is men bij mijn bestelling het geheugenkaartje met gps programma vergeten bijvoegen. ik heb hier woensdag voor gemailt en wacht nog steeds op reply. Snel zijn ze toch niet bij die TJM.
Al bij al een erg prettige radio tot hier toe, hij is snel genoeg en sync met iphone via kabel of bluetooth werkt perfect. Ik weet niet of ik het vaak ga gebruiken maar het is handig om te hebben.
29 juni 2014 om 18:35 #18238226Netjes :thumb en oogt ook zeker beter als een JVC.
Idd jammer van de knik, maar misstaat zeker niet.
30 juli 2014 om 16:35 #18238227@VasLegas wrote:
Bij deze :
Zoals jullie zien , is dit eigelijk een astra of corsa model (weet het niet exact) aangezien er in de front cover een ‘knik’ zit die in een vectra dash niet voor komt .
Mij stoort het niet maar het is iets om rekening mee te houden moest dit je wel storen en je eentje wil bestellen.Ook is men bij mijn bestelling het geheugenkaartje met gps programma vergeten bijvoegen. ik heb hier woensdag voor gemailt en wacht nog steeds op reply. Snel zijn ze toch niet bij die TJM.
Al bij al een erg prettige radio tot hier toe, hij is snel genoeg en sync met iphone via kabel of bluetooth werkt perfect. Ik weet niet of ik het vaak ga gebruiken maar het is handig om te hebben.
Hoi VasLegas.
Hoe bevalt deze radio zo na ruim een maand?
Ik wil voor in onze zafira ook deze radio bestellen maar welke heb jij besteld?
Wij hebben namelijk die met knik nodig maar op de website is het niet goed te zien welke ik bestellen moet.
Vr. Gr Patrick1 augustus 2014 om 06:57 #18238228Hoi Vas,
Dat is een puik radiootje !! voor het monteren van een aftermarked 2din radio, moet je dan ook eerst een frame (waar vervolgens de radio weer inschuift) plaatsen in het dashbord of zit deze er al in van de CD30 ?
groetjes Martijn
14 oktober 2014 om 12:49 #18238229Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.