Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cd30 naar cd70
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 augustus 2017om 18:09 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2009 om 08:57 #17550065
klopt, de radio moet zelfs nog echt los gekoppeld worden in de originele auto.
Ik zie regelmatig NCDR 1100’s of 1500’s op ebay staan waar bij staat dat ze niet weten of die los gekoppeld is . . . . no way dat je die moet kopen!!!!!! dit zijn een beetje de eerste Navi radio’s van opel.
15 november 2009 om 09:16 #17550066oke,
ik heb hem gevraagd of hij de radio heeft los gekoppeld met de tech2
15 november 2009 om 10:06 #17550067:thumbup
15 november 2009 om 12:44 #17550068Kom maar langs heb een tech2 en koppel hem wel los voor jou en bouw/progameer het wel
15 november 2009 om 12:49 #17550069origineel gepost door Simaan
Kom maar langs heb een tech2 en koppel hem wel los voor jou en bouw/progameer het weloke:thumbup
alleen de radio is al gedemonteerd!!
dus vraag mezelf dan wel af of dat goed is gebeurd!
of maakt dat dan niet uit?
15 november 2009 om 12:53 #17550070Om wat gaat het een cd70 als er ”program headunit” staat is die goed oniet moet je hem loskoppelen met de tech2.
15 november 2009 om 12:56 #17550071Officieel moet je de radio ( maar ook andere apparaten ) eerst in de auto ontkoppelen met Tech2. Dit is een veiligheid die voorkomt dat een auto gestolen wordt en men de auto stript , zonder tussenkomst van Tech2 , en de onderdelen los verkoopt. De onderdelen zullen dan niet werken.
wat betreft ebay.de : ff vragen of ie entheiratet is !
15 november 2009 om 12:59 #17550072Werken is een ander verhaal er zijn tegenwoordig genoeg mensen die het wel kunnen. Radio op sturen en vervolgens heb je een vrijgeschakeld radio of display.
15 november 2009 om 13:01 #17550073origineel gepost door Simaan
Werken is een ander verhaal er zijn tegenwoordig genoeg mensen die het wel kunnen. Radio op sturen en vervolgens heb je een vrijgeschakeld radio of display.Ik zei ook ” Officieel ” !
Toch kan je beter kijken of het er al bij staat. Scheelt weer een hoop moeite en geld !15 november 2009 om 13:02 #17550074origineel gepost door Simaan
Werken is een ander verhaal er zijn tegenwoordig genoeg mensen die het wel kunnen. Radio op sturen en vervolgens heb je een vrijgeschakeld radio of display.dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?!
15 november 2009 om 13:05 #17550075Klopt maar als je het voor een mooie prijsje bijvoorbeeld van de sloop krijgt.Die het niet kan dan betaal je een bedrag extra dan heb je een mooi systeem in je auto :D
15 november 2009 om 18:18 #17550076dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?! [/quote]
Hallo,
Ja dat kan wel, maar is omslachtig, dus niet plug and play :thumbdown
Wat wel kan is het volgende, als je bijvoorbeeld een kompleet uitgebouwd systeem kan kopen dus een Navi-Radio + CID/GID display uit de zelfde auto.
En deze is niet vrijgeschakeld, maar je hebt de Security-Code er bij gekregen, dan kun je deze wel vrijschakelen in je eigen auto :thumbup
Daarvoor bouw je het systeem in je eigen auto, je programeert het met de verkregen Security-Code, en zet deze daarna weer terug in levertoestand.
Daarna programeer je hem met je eigen Securiy-Code, zo heb ik dat destijds ook gedaan, met mijn achteraf ingebouwde systeem in mijn Vectra :) ;)
Groetjes, Joche
15 november 2009 om 18:24 #17550077Ik hoop dat je het zeker weet uit mijn ervaring kan dat niet maar zal het morgen direct proberen kijkenn wat de tech2 doet
15 november 2009 om 19:49 #17550078origineel gepost door Opel4all
dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?!
Hallo,
Ja dat kan wel, maar is omslachtig, dus niet plug and play :thumbdown
Wat wel kan is het volgende, als je bijvoorbeeld een kompleet uitgebouwd systeem kan kopen dus een Navi-Radio + CID/GID display uit de zelfde auto.
En deze is niet vrijgeschakeld, maar je hebt de Security-Code er bij gekregen, dan kun je deze wel vrijschakelen in je eigen auto :thumbup
Daarvoor bouw je het systeem in je eigen auto, je programeert het met de verkregen Security-Code, en zet deze daarna weer terug in levertoestand.
Daarna programeer je hem met je eigen Securiy-Code, zo heb ik dat destijds ook gedaan, met mijn achteraf ingebouwde systeem in mijn Vectra :) ;)
Groetjes, Joche [/quote]
opel4all
laast een een paar weken geleden
heb ik voor mijn astra h een cd70 en cid gekocht
waarvan het security code niet bekend was
het lukte gewoon allen het code index werd gedaan met de tech2 meer niet
als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden
en dan klaar is kees15 november 2009 om 20:15 #17550079jongens ik volg het niet meer,
kan het wel of niet :s
verkoper beweert dat het geen probleem is en heeft de security code erbij………………
15 november 2009 om 20:22 #17550080tuurlijk beweert hij dat … hij wil der vanaf lol :jerry
15 november 2009 om 20:49 #17550081origineel gepost door Simaan
Ik hoop dat je het zeker weet uit mijn ervaring kan dat niet maar zal het morgen direct proberen kijkenn wat de tech2 doetHallo,
Dat weet ik zeker, dit ging toen om een NCDR-2013 met CID, deze kocht ik bij een autodemontagebedrijf.
Deze was niet vrijgeschakeld, ik heb hem toen in mijn Vectra gebouwd en geprogrameerd met de bijgeleverde Security-Code!
Daarna vrijgeschakeld, en geprogrameerd met mijn eigen Security-Code.
Groetjes, Joche
15 november 2009 om 20:57 #17550082Klopt met dat system kon het omdat de radio een eigencode had maar met nieuwe systeem kan dat niet en dat weet ik 100% omdat de radio met de auto samen gekoppeld wordt en niet met en extra radiocode maar gewoon met securtycode maar dit is wat ik weet mischien dat er mensen zijn die een manier hebben uitgevonden wie weet
15 november 2009 om 21:01 #17550083opel4all
als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden
en dan klaar is kees [/quote]Hallo,
Dan heb je gewoon een set gekocht die al vrijgeschakeld was, dus was je de Security-Code daarvoor ook niet nodig, omdat die er dus al niet meer inzat.
Daarna heb je hem geprogrameert in je eigen auto, daarvoor ook de Code Index.
Als ik de set nu uit je auto haal/steel:D, dus zonder dat ik de Security-Code ken, krijg ik hem na inbouw in mijn auto niet meer op de Originele manier werkend :thumbdown
Groetjes, Joche
15 november 2009 om 21:04 #17550084origineel gepost door Simaan
Klopt met dat system kon het omdat de radio een eigencode had maar met nieuwe systeem kan dat niet en dat weet ik 100% omdat de radio met de auto samen gekoppeld wordt en niet met en extra radiocode maar gewoon met securtycode maar dit is wat ik weet mischien dat er mensen zijn die een manier hebben uitgevonden wie weetHallo,
De NCDR-2013 en NCDR-2015 hebben geen eigen code hoor, deze zijn gelijk aan de nieuwere radio’s, dus met Security-Code!!!
Daarom staat er bij deze radio’s, ook allemaal xxxx op de Carpas bij de radiocode:)
Groetjes, Joche
15 november 2009 om 21:44 #17550085origineel gepost door Opel4all
opel4all
en dan klaar is keesAls ik de set nu uit je auto haal/steel:D, dus zonder dat ik de Security-Code ken, krijg ik hem na inbouw in mijn auto niet meer op de Originele manier werkend :thumbdown
Groetjes, Joche [/quote]
het is wel helaas zo dacht ook van niet
zie link http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307
het was mijn vectra de dvd90 deed het gelijk na het inbouw zonder enige melding en die kwan ook uit een demontage auto15 november 2009 om 22:02 #17550086het is wel helaas zo dacht ook van niet
zie link http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307
het was mijn vectra de dvd90 deed het gelijk na het inbouw zonder enige melding en die kwan ook uit een demontage auto [/quote]Hallo,
Die link zegt mij niets, wie zegt mij dat de radio niet eerst vrijgeschakeld is bij het demontagebedrijf, de meeste demontagebedrijfen zijn hier nu wel van op de hoogte.
Ik heb na mijn inbouw van de NCDR-2013, nog een NCDR-2015 met CID + Telematik gekocht, deze was al uitgebouwd en ook netjes vrijgeschakeld.
Deze kwam ook, bij een demontagebedrijf weg.
Groetjes, Joche
16 november 2009 om 05:46 #17550087Ik ben 3 jaar geleden in noord-brabant bij een auto-demontage bedrijf geweest en die vertelde mij toen dat je een hele hoop onderdelen eerst met tech2 moet vrijschakelen in de huidige auto voordat je hem kan uitbouwen , zodat de nieuwe eigenaar er ook nog wat aan heeft. Neem aan dat dit nog niet veranderd is!
8 december 2009 om 15:20 #17550088Denk dat je misschien nog onderweg bent of misschien al thuis, hangt maar net van de files af. Mooi dat de blokkering toch is opgeheven voor het invoeren van adressen tijdens het rijden. Hier heb je even snel een deel van de foto’s
Standaart CD30 mp3 met een GID
http://nl.tinypic.com/m/6on1bn/4Vrijschakelen van het huidige systeem zodat deze weer in andere auto’s geprogrammeerd kunnen worden
Alles gedemonteerd zodat de extra kabels (rgb, gps) erin kunnen.
De CD70 en CID programmeren
http://nl.tinypic.com/m/6on1br/4Eindresultaat
Veel plezier er mee!!
8 december 2009 om 21:35 #17550089origineel gepost door speaker
Ik ben 3 jaar geleden in noord-brabant bij een auto-demontage bedrijf geweest en die vertelde mij toen dat je een hele hoop onderdelen eerst met tech2 moet vrijschakelen in de huidige auto voordat je hem kan uitbouwen , zodat de nieuwe eigenaar er ook nog wat aan heeft. Neem aan dat dit nog niet veranderd is!EN sinds dien durf je niet meer te komen zeker :D
Ik weet niet hoe het met de C’s is, maar de B navi’s kun je zo over zetten in een andere auto zonder TECH2. MITS je de set uit 1 en dezelfde auto haalt.
Zodra je schermen en radio’s uit verschillende auto’s haalt, moet je ze eerst los koppelen met de TECH2
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.