CD30 MP3 met AUX ingang vragen

Forumindex Forums Modellen Astra CD30 MP3 met AUX ingang vragen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Anoniem

Ik wil mijn huidige CD30 MP3 dus vervangen voor een CD30 MP3 met aux ingang, zodat ik in ieder geval een spelertje erop aan kan sluiten. Ik ben nu wel klaar met cd’s branden. Iemand een idee of dit (mits afgemeld natuurlijk) zo passend is op mijn GID scherm en dergelijke?

En waar zou ik makkelijk zo’n radio vandaan kunnen halen, waar moet ik op letten?

dark-divx
      Deelnemer

voor uw scherm zal dit geen problemen geven.
        ik was ook eerst op zoek achter een radio met aux in.
        maar ik heb er uiteindelijk een car kit tussen gezet met streaming mogelijkheden.
        werkt ook handig en dan moet je geen kabeltjes insteken.
        gewoon blue tooth op en spelen maar.

gwn
        Deelnemer

@dark-divx wrote:

voor uw scherm zal dit geen problemen geven.
          ik was ook eerst op zoek achter een radio met aux in.
          maar ik heb er uiteindelijk een car kit tussen gezet met streaming mogelijkheden.
          werkt ook handig en dan moet je geen kabeltjes insteken.
          gewoon blue tooth op en spelen maar.

hier ben ik ook wel naar opzoek…. welke car kit heb je en is deze mooi in te bouwen… via bluetooth alles zonder ruis e.d. af te spelen?

Opeltje17
          Deelnemer

Parrot MKI9200 bijvoorbeeld.

dark-divx
            Deelnemer

ik heb een bury cc9048
              geen storing om muziek af te spelen en heel goede kwaliteit voor te bellen ook.
              ziet er bij mij ook zo uit gelijk hieronder (is foto van hier op het forum is niet in mijn auto.):

WillemR
              Deelnemer

Er bestaan CD30 MP3 met en zonder aux aansluiting.

Op de radio zit een witte sticker met de pinout, hieraan kan je zien of er een aux in aansluiting opzit.

Op Marktplaats staan er meestal verschillende.
                Dus als iemand zo’n ding aanbied even vragen om een foto van die sticker.
                En wel zorgen dat ie afgemeld is.

Hier kan je zien wat ik beddoel.

http://www.ycarlink.com/pd_18188_Opel-Vauxhall-Digital-Media-Changer-YT-M07-USB-SD-iPod-AUX-interface-adapter-with-Bluetooth-extension.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Lijkt mij trouwens wel een leuk ding zo’n Yatour echter een CD30 MP3 in mijn G inbouwen is nogal een gedoe, misschien leuk project voor later.

dark-divx
                Deelnemer

Dit doet uiteindelijk hetzelfde of een carkit module steken met blue tooth.
                  Maar bij een carkit heb je geen aux in nodig op je radio.
                  nog een voordeel van een carkit is dat je dan handenvrij kan bellen. ;)

gwn
                  Deelnemer

@dark-divx wrote:

ik heb een bury cc9048
                    geen storing om muziek af te spelen en heel goede kwaliteit voor te bellen ook.
                    ziet er bij mij ook zo uit gelijk hieronder (is foto van hier op het forum is niet in mijn auto.):

cool dingetje lijkt me dit.. ook prijs technisch… kan dit op elke radio aangesloten worden? Zo ja is dit eenvoudig te doen? Waar heb je de microfoon weg kunnen werken?

Kun je hier ook met een USB kabel iets op aansluiten?
                    Tevens de vraag hoe je met deze door je telefoonboek kunt bladeren aangezien er geen schermpje op/bij zit?

Anoniem

Leuke oplossingen allemaal, maar ik vind het hakkietakkie om weer zo’n lelijke losse module in de auto te hebben. Ik hou van origineel, dus wil ik hem toch weer even terugbrengen naar de hamvraag van dit topic.. Waar haal ik zo’n ding vandaan..

dark-divx
                      Deelnemer

pixels, Voor een andere radio zal je iets gelijk 2dehands, of marktplaats moeten in de gaten houden?
                        of keer proberen op rekup.net. Daar heb ik ook al veel gevonden.

gwn, dit werkt op iedere radio. en mijn microfoon zit bovenaan mijn A stijl.
                        Als ik het niet vergeet wil ik eens foto nemen.

gwn
                        Deelnemer

dus radio eruit halen..aansluiten…microfoon inbouwen (zie ik het meeste tegenop) en that’s it?

dark-divx
                          Deelnemer

Ik weet niet of je de sleutels hebt voor de radio uit te halen?

Maar ik heb als volgt gedaan.
                            – 4 nagels in de gaatjes duwen van de radio.
                            – handschoenenbakje eruit gehaald.
                            – dan kan je duw geven op de radio en komt hij er gemakkelijk uit.
                            – dan iso connector (soms moet je die nog apart bijkopen) aansluiten op de kabels van de radio.
                            – car cit module zit achter mijn handschoenbakje vastgemaakt. (plaats genoeg daar)
                            – dan kabel van module in de radio pluggen.
                            – geschakelde plus halen bij de sigarettenaansteker. (want dit zit niet op de connector van de radio.)
                            – dan het stuk plastiek losmaken aan onderkant dashboard kant bestuurder.
                            – dan kan je heel gemakkelijk de kabel van de microfoon doorsteken tot aan de car kit module.
                            – deurrubber losmaken en zo kan je heel gemakkelijk met de kabel van de micro langs de A stijl tot bovenaan komen.
                            – deurrubber terug steken.
                            – dan plastiek onderaan dashboard weer vastmaken
                            – radio terug plaatsen ( dit eerst want via het handschoenenbakje kan je eventueel nog beetje de kabels goed leggen indien nodig)
                            – handschoenbakje terugplaatsen

gwn
                            Deelnemer

thanks dark-divx… nu wachten op de foto’s:D

maare hoe scrol je nu door je telefoonboek zonder schermpje?

WillemR
                              Deelnemer

Er staan er ook altijd veel te koop op http://www.onderdelenlijn.nl en op marktplaats.nl staan er meestal ook wel een paar.

En je moet wel je huidige radio afmelden voor het uitbouwen en de andere moet je weer aanmelden, dit kan je alleen zelf doen met een Tech2 of bij de dealer laten doen.

En nogmaals je kan alleen aan de witte sticker op de radio zelf zien of hij wel of geen aux heeft.

opel-mark
                                Deelnemer

Met de opcom kun je ook radio’s aan en afmelden, daar heb je niet perse een tech2 voor nodig

dark-divx
                                  Deelnemer

foto’s bij mij.

en scrollen voor telefoonnummers doe ik gewoon op gsm. Is in mijn ogen hetzelfde of ik nu op zo een schermpje lig te scrollen of mijn gsm.
                                    Zo moet er minder geinstalleerd worden want zo een schermpje vind ik altijd lomp in de auto.
                                    De toesten van bury kan ik mee leven.

gwn
                                    Deelnemer

netjes ingebouwd… waar je de microfoon geplaatst hebt, is dit gewoon los te trekken en terug te drukken? Er kan ook een telefoon laadkabel vanuit de carkit heb ik begrepen, is dit vanuit de knoppen unit of vanuit de box die bij de radio moet? Ik zou dan eig. de laadkabel ergens in de hoek van de microfoon willen laten uitkomen omdat ik daar een telefoonhouder heb…

dark-divx
                                      Deelnemer

als je de deurrubber eruit haalt kan je kabel er gewoon achter steken. Dan moet A-stijl zelfs niet losgetrokken worden.
                                        laadkabel komt vanuit de box.

gwn
                                        Deelnemer

@dark-divx wrote:

als je de deurrubber eruit haalt kan je kabel er gewoon achter steken. Dan moet A-stijl zelfs niet losgetrokken worden.
                                          laadkabel komt vanuit de box.

heey dark-divx… ik ben van plan aankomende zaterdag mijn nieuwe koplampen in te bouwen.. als ik dan toch bezig ben wil ik eigenlijk ook meteen een bluetooth kit inbouwen… ik heb na het zien van je fotos en je info toch nog een paar vragen:

: Hoe kom je met de kabel uit de luchtventilatie om zo de knoppenunit te hangen?
                                          : Als ik bluetooth verbonden ben met de telefoon; speelt de carkit dan alle geluiden van de telefoon af zeg maar? Dus ook smsjes enz..? En zo ja, dan stopt de radio de muziek enkele seconden voor het geluid van de telefoon?
                                          : Als er geluid wordt afgespeeld op de radio van de gsm, wat komt er dan in het GID scherm?
                                          : BELANGRIJK: is er een car2iso kabel nodig of is het zonder echt plug en play?
                                          : Wat zijn volgens jou minpunten in het gebruik?

Is het verder goed te doen de kabels e.d. mooi weggewerkt in te bouwen? En/of zijn er nog dingen die handig zijn om te weten of om op te letten?

dark-divx
                                          Deelnemer

– voor de kabel, deze kan je door de rooster steken, en de luchtkanalen zitten in mekaar geschoven, daar kan je de draad dan tussen steken.
                                            – alle geluiden komen er door
                                            – op het scherm komt er “extern in”
                                            – er is een car2iso stekker nodig. en enkel een geschakelde plus moet je halen aan uw sigarettenaansteker.
                                            – tot nu toe heb ik eigenlijk geen minpunten voor het te gebruiken, ben heel blij van de geluidskwaliteit en dit in 2 richtingen.
                                            – kabels kunnen gemakkelijk weggewerkt worden. plaats genoeg achter het handschoenenbakje. maar hier heb ik geen foto van.

gwn
                                            Deelnemer

Kom ik daar aan met enkel de radio uit te nemen om de kabel in het rooster te doen?

thanks

dark-divx
                                              Deelnemer

zo heb ik het toch gedaan.

gwn
                                                Deelnemer

Nice! Ja ik vraag altijd liever uitvoerig voordat ik zelf dingen open ga maken en erna achter kom dat wat ik eigenlijk wil toch veel lastiger is of onmogelijk:)

Ik ga me tevens van de 3.5mm aux mogenlijkheid die de bluetooth kit heeft een MP3 aansluiting maken, moet ik alleen kijken waar ik zo een plug kan uithalen, dan heb ik dit toch zoals “opel origineel” vanaf bouwjaar 2007. En ik heb mijn telefoonhouder in dezelfde hoek hangen als waar de microfoon komt, wellicht dat ik daar een micro usb laadkabel laat uitkomen ergens….

Ik hoop alleen dat mijn Z3 compact (sony) ondersteund wordt. Op de lijst van Bury zie ik enkel tot de Z2… het is dezelfde serie en alle 2 hebben ze AD2P.

gwn
                                                  Deelnemer

zaterdag de module ingebouwd.. wat een F*%&$^#@!**&%&*ing werk om die radio er terug in te krijgen met die kram car2iso stekker…. helaas werkt de laad functie niet en de aux (minijack) ook niet…. gisteren de bury module opgestuurd voor een omruiling… (kabels werken)… iemand een idee hoe dit kan buiten dat het aan de module kan liggen?

dark-divx
                                                    Deelnemer

bij mij werkte alles direct.
                                                      geen problemen mee gehad.
                                                      ook niet voor de radio terug te steken eigenlijk. was plaats genoeg vond ik.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.