Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › CD30 Mp3 afmelden of niet, dat is de vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2014 om 20:33 #17264481
Sinds 2012 heb ik een 2005 Corsa “Full Rythm” model waar ik nu de radio van wil vervangen door een radio met Bluetooth handsfree mogelijkheden. De te vervangen radio is een “CD30 MP3” model die, als ik het allemaal goed heb begrepen, afgemeld zou moeten worden middels de radiocode. Die code heb ik inmiddels opgevraagd bij de dealer waar de wagen oorspronkelijk werd gekocht maar met geen mogelijkheid laat de radio me de toegang tot het menu. Volgens informatie (youtube/google) moet eerst de AS knop worden ingedrukt en dan de ‘aan/uit’ knop terwijl het contact aan staat maar het werkt niet. De radio gaat aan zoals ook wanneer je slechts de aan/uit knop zou indrukken en van een ‘menu’ op de display is geen enkele sprake.
Wat ik me nu dus afvraag is of de Corsa uit 2005, en dus ook de CD30 MP3 uit dit model, wel een dergelijke beveiliging voert :shock:
Ik wil de radio graag heel en functioneel uit de auto demonteren, voor eigen gebruik of voor de verkoop (het is immers nog een goed functionerende radio), maar dat wordt lastig als er geen code ingevoerd kan worden.
Kan iemand me het (geheim van de smid) vertellen ? is dit model ‘gewoon zonder code’ of betreft het een model radio wat een andere wijze van code-invoeren vraagt ?
Mijn dank is alvast groot :)
2 maart 2014 om 20:38 #18221302Volgens mij moet je de radio afmelden met een opcom of andere diagnose aparatuur.
(zo ging het bij mijn cd30 uit mijn astra h)2 maart 2014 om 20:54 #18221303Volgens de tutorials op youtube kan het via de toetsen van de radio zelf.
Het is dezelfde als deze radio overigens: http://i132.photobucket.com/albums/q8/Lutons/IMG_0178.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het vreemde is echter dat ik de volledige documentatie van de radio erbij heb (twee boekjes zelfs) maar dat nergens wordt gerept over het afmelden/aanmelden.
2 maart 2014 om 21:56 #18221304De code waar je het over hebt is een security code en geen radio code.
Als je de radio zelf wilt houden hoef je niks af te melden en kan je hem er gewoon uithalen en een aftermarket plaatsen.
Wil je de radio wel gaan verkopen moet je hem afmelden d.m.v een tech-2 of een op-com dit moet met je security code, doe je dit niet gaat hij niet werken in een andere auto.
Klopt dat er niks in het boekje staat over aan/afmelden want dat doe je dus met de computer en niet met de radio.
Radio is dus gekoppeld aan de auto, en heeft dus zelf geen radio code meer.
2 maart 2014 om 22:58 #18221305Dus toch…aan de ene kant best jammer omdat de radio dan onverkoopbaar wordt, immers rekent de dealer flink voor het afmelden (Opel dealer in Rotterdam rekent alleen al 42,50 voor eenmalig uitlezen van een sensor melding), maar aan de andere kant heb ik dan altijd nog een reserve radio beschikbaar.
Dank voor de informatie!
3 maart 2014 om 11:43 #18221306ik kan je aanraden een op-com te bestellen op ebay of iets dergelijks.
kost minder als 1x uitlezen. en is erg handig in gebruik3 maart 2014 om 16:46 #18221307Wat je ook kan doen is in het op-com gedeelte even een oproep plaatsen of er een lid in de buurt is die hem voor je wil afmelden, is sowieso goedkoper als de dealer ;)
3 maart 2014 om 18:06 #18221308@thereaper wrote:
ik kan je aanraden een op-com te bestellen op ebay of iets dergelijks.
kost minder als 1x uitlezen. en is erg handig in gebruikGeniaal idee!
@Opeltje17 wrote:
Wat je ook kan doen is in het op-com gedeelte even een oproep plaatsen of er een lid in de buurt is die hem voor je wil afmelden, is sowieso goedkoper als de dealer ;)
Ook een briljante oplossing!
4 maart 2014 om 18:45 #18221309Waar woon je? Ik wil wel ff kijken of ik hem af kan melden..
4 maart 2014 om 20:12 #18221310Da’s erg aardig maar ik zit in Rotterdam helaas.
Ben al op de uitkijk naar een op-com maar het is me allemaal nog wat vreemd op dit punt (weet bijv. niet eens waar je ‘m aan de auto koppelt).
4 maart 2014 om 20:21 #18221311In je middenconsole zit boven je 12 v stekker een gat:)
4 maart 2014 om 22:53 #18221312@chieltjuh wrote:
In je middenconsole zit boven je 12 v stekker een gat:)
Dank! :thumb
UPDATE
Zojuist een Op-Com (ebay) besteld, nogmaals dank voor de tip(s)!13 maart 2014 om 19:28 #18221313[UPDATE]
Nieuwe bluetooth autoradio (Kenwood BT43U) vanmiddag met succes ingebouwd, dus nu ook handsfree bellen/Ipod ingang/USB poort aan boord, maar anders dan de informatie die overal vergeven wordt was in deze Corsa ’05 niet de bruine draad (van de sigarettenaansteker) de geschakelde plus maar juist de zwarte.Kan overigens een ieder die nog steeds de standaard radio (‘MP3 CD30’) aan boord heeft van harte een andere (aftermarket – ‘Kenwood/Pioneer/Clarion’ etc.) radio aanbevelen want het verschil in geluidskwaliteit is fenomenaal :thumb
[/UPDATE]10 februari 2015 om 09:08 #18221314misschien een idee om te vertellen welke stappen je hebt gedaan met opcom om de radio af te melden :)
10 februari 2015 om 12:13 #18221315Mocht hij niet zijn afgemeld is dat ook geen problem, kan de CD30 zonder te veel moeite hard ressetten :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.