CD30 MP3 ?

Forumindex Forums Modellen Corsa CD30 MP3 ?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Amsterdam

Hallo allemaal

mijn vraag is kan ik een kabeltje usb of aux hier op aansluiten
      op een cd30 mp3 ?

of is het makkelijker en andere radio der in te zetten ?

het gaat om een corsa twinsport 1.2 bj 2004
      :)

Maik-Corsa

Ik zit met hetzelfde probleem.
        Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een Aux kabel er op aan te sluiten.
        Enige oplossing die ik kan bedenken is zo’n fm-zender (dan kun je muziek van je telefoon via een FM-Kanaal luisteren)

Andere radio inbouwen is niet heel lastig, dan even een 1 din inbouwframe en een verloopkabel kopen. Enige nadeel daarvan is dat je stuurbediening in veel gevallen niet meer werkt (als je die hebt)

johanhummer9
        Deelnemer

Moet een extra adapter voor kopen als je je stuurbediening wilt houden

opelkadetje
          Deelnemer

k heb nog een cd30 mp3 te koop (zonder aux ) is uitgeleerd :) mocht je willen expirimenteren.

ZakhooiTM
            Deelnemer

Bij sommige modellen gaat het wel bij sommige niet.
              Wat je kan doen is kijken op de radio, das dus radio eruit wippen en boven op de radio staat een grote sticker kijken of er iets over AUX staat.
              Zoiets dus :

Maik-Corsa

Waar zou het dan ongeveer moeten staan of er een AUX mogelijkheid is?
                En hoe/waar zou die kabel dan aangesloten moeten worden?

Dennis120506

Goed kijken wil wel eens helpen……

SimpleFace

Er zijn ook mensen die intern een aux aansluiting op hebben gesoldeerd via de radio audio. Krijg je een 3.5mm front aansluiting op je radio, zodra je er een stekker indoet val radio weg en speel je externe audio af. Trek je stekker eruit, dan vallen de verbindingen weer terug naar de radio audio. Als je handig bent met een soldeerbout is het wel te doen. Ik stond op het punt om dat te doen (en dan ook nog met een bluetooth receiver) totdat ik een mooi aanbod kreeg voor een Zendai dubbeldin radio.

Maik-Corsa

Sorry, ik zie het inderdaad.
                      Hoe is die kabel daar op aan te sluiten? Verloopstekker of moeten daar losse kabels aan worden gemaakt?

Dennis120506

Er in klikken

johanhummer9
                        Deelnemer

@SimpleFace wrote:

Er zijn ook mensen die intern een aux aansluiting op hebben gesoldeerd via de radio audio. Krijg je een 3.5mm front aansluiting op je radio, zodra je er een stekker indoet val radio weg en speel je externe audio af. Trek je stekker eruit, dan vallen de verbindingen weer terug naar de radio audio. Als je handig bent met een soldeerbout is het wel te doen. Ik stond op het punt om dat te doen (en dan ook nog met een bluetooth receiver) totdat ik een mooi aanbod kreeg voor een Zendai dubbeldin radio.

Maar als je hem erop soldeert was het dan niet zo dat het geluid niet versterkt werd?

Firezi
                          Deelnemer

@ZakhooiTM wrote:

Bij sommige modellen gaat het wel bij sommige niet.

De modellen met de CD gleuf boven zijn de oude modellen, die hebben geen aux.
                            Modellen met de CD gleuf onder zijn de nieuwe modellen, die hebben wel aux.

(Overigens heb ik voor de geinteresseerden nog een nieuw type cd30mp3 te koop liggen, met aux dus)

lucas-

Voor een Corsa 1.4 Z14XEP uit 2004 (na de facelift). Is een CD30 hier in plaatsen redelijk plug&play? Ik heb momenteel overigens ook geen BC knop op de radio, dus op m’n display zie ik alleen tijd en temperatuur. Is het zo dat hier dan ook de BC waarden op af te lezen zijn, of hebben modellen met de optie bc een ander display?

Astra 1.4 NZ
                              Deelnemer

Heb de cd30 er gewoon uitgegooid. Geluid bleef na andere speakers te slecht. Nu een Pioneer en geluid is top!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.