Forumindex › Forums › Modellen › Astra › cd wisselaar trekt accu leeg bij stilstand [OPGELOST]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2015 om 16:26 #17274022
Beste forumleden.
Ik heb nu zo’n twee jaar een Astra G in bezit, rijdt prima.
Ben nu een beetje aan het proberen er een cd wisselaar in te zetten.
Er zat een Philips DC247F radio in, heb deze vervangen door een CCR600, precies dezelfde aansluitingen , plug and play geen problemen.De reden dat ik er geen nieuwere radio inzet is dat hier in de stad het nogal een risico is om een mooie radio erin te zetten, of als ze zien dat er een leeg vak is dan breken ze de auto toch nog open om even te zoeken of hij niet in het kastje of onder de stoel ligt, vandaar liever een zichtbaar ouder model waar ze hopelijk geen interesse hebben.
Er heeft nog nooit een CD wisselaar in de Astra gezeten, de stekkertjes waren achter het dashboardkastje nog ingepakt in een soort grijs schuimfolie.
Nu dus opnieuw een setje gekocht, radio CCR 600 olus een Philips CDC3 cd wisselaar.
Bij de sloop een kastje gevonden waar de wisselaar inpast.
De wisselaar deed het natuurlijk niet, oud spul allemaal, nu na schoongemaakt en alles weer gesmeerd te hebben, deed hij het met 1 cd op plek 2, hij werkte dus.
Beter iets als niets.Nu echter is mijn accu al twee keer helemaal leeggelopen, na paar dagen stilstand.
Weet iemand of dit aan de cd wisselaar kan liggen, dat de bedrading niet helemaal goed op de goede plekken aangesloten is?
Moet er iets geactiveerd worden met een Tech2, het is geen canbus dus dit leek mij sterk, en als setje Radio plus Wisselaar gekocht dus dan zou die waarschijnlijk al geactiveerd zijn?
Moet je bij de CD wisselaar soms altijd de cassette uitwerpen als je de auto voor de nacht parkeert, omdat ie anders blijft draaien ?Hoop dat iemand een antwoord weet.
Mvgr Willem.
29 oktober 2015 om 16:38 #18300374Heb je gemeten aan de voedingskabels van de radio en de wisselaar als die van het contact af is? Waarschijnlijk zit de voedingskabel van de wisselaar op de permanente 12V van de auto. Altijd prutsen met de gele en rode draad.
29 oktober 2015 om 16:59 #18300375Ja ok, zal dat eens proberen te meten.
Zou alleen betekenen dat het bij alle Opels van die periode met dat type radio verkeerd om zou zitten.
Nee correctie, zou kunnen betekenen dat ze dat bij het klaarmaken van deze auto,dit niet aangepast hebben natuurlijk.
Is i.d.d. bij mij bekend dat die Phillips radio’s i.d.d. de aansluitingen andersom hebben zitten.29 oktober 2015 om 18:54 #18300377N.b. op het schema heeft cd wisselaar geen aparte geschakelde en constante 12V aansluing wel een aparte 12V antenne power aansluiting.
Zou ik die antenne power als geschakelde 12 V kunnen zien?29 oktober 2015 om 19:13 #18300378Inderdaad, idee is waarschijnlijk dat als de radio aangaat, de wisselaar meelift op het antenne signaal en dus net als de antenne aan gaat. Oldskool zo een uitschuifantenne. Zat ook op mijn vec A gls. Mooie tijden :)
29 oktober 2015 om 20:51 #18300376Wisselaar krijgt altijd stroom ook als de sleutel uit het contact is, wat zou kunnen, zeker omdat de wisselaar niet helemaal goed werkt is dat hij blijft wisselen proberen te wisselen, luister eens goed naar de wisselaar met het contact uit.
29 oktober 2015 om 21:07 #18300379Zit ik toch te denken om de hele wisselaar op de geschakelde 12 V te zetten, is mijn probleem waarschijnlijk opgelost.
Nog wel de vraag of die geschakelde 12V genoeg stroom kan doorgeven of aankan. op schema van de wisselaar staat 10A bij die pin.30 oktober 2015 om 14:46 #18300380Het schijnt vaker voor te komen bij de CDC3.
Volgens het duitse opelproblemforum moet je de diagnose draad uit de stekker v/d wisselaar halen. CDC3 stekker, Pin4 kleur bruin/wit.30 oktober 2015 om 15:32 #18300381Heb zelf een CCRT700 met CDC2 in de kofferbak.
Kan de auto rustig 6weken in de winter laten staan.
Starten doet hij prima.
Lampje op de CDC2 Knippert altijd, dus krijgt wel een constante voeding.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 oktober 2015 om 15:39 #1830038230 oktober 2015 om 15:43 #18300383Constante voeding heeft een wisselaar nodig zodat hij verdergaat met afspelen van het gekozen nummer. (Geheugen)
30 oktober 2015 om 18:01 #18300384Jup, maar mag niet de rede zijn voor het leeg geraken van de accu.
Kan het wel zijn uiteraard, vaak hoor je m ook werken dan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 januari 2016 om 21:31 #18300385Na de diverse tips van forumleden.
En ongeveer in dezelfde periode zag ik een nog bijna nieuwe (eigenlijk ongebruikte Blaupunkt CDC 2 ) op marktplaats.Beetje uitgezocht wat de verschillen waren in de aansluiting van de wisselaars CDC3 en CDC2.
Het veranderen van de bedrading zou toch nog wel vrij veel werk zijn, o.a. een nieuwe extra snoer trekken dus een donorsnoer op de kop tikken.Had besloten om dan maar de tip van PVB uit te voeren.
Echter toen ik de bedrading aan het bekijken was, bleek het dat de bedrading al eigenlijk helemaal voorbereid was op een Blaupunkt CDC2.
Dus de CDC2 maar gekocht en ja hoor tijden testen bleek dat hij het deed.
Met enige moeite ingebouwd in het handschoenenkastje (zelf beugels laten maken), en nu dus blije gebruiker van ccr600 met CDC2.Het leeglopen van de accu werd dus veroorzaakt door een aansluiting die geschikt was voor een CDC2 op een CDC3 te gebruiken.
Misschien beetje vreemd dat in een Astra G de bedrading voor cd wisselaar klaargemaakt is voor een CDC2 achter dashboardkastje . bestaan volgens mij geen kant en klare dashboardkastjes voor de CDC2 zoals voor de CDC3.
Maarja gelukt en werkt.
N.b. toevallig nog iemand zo’n cassette voor de CDC2 over, ter overname, zou er graag nog 1 a 2 bij hebben.
Groet Willem
14 januari 2016 om 09:53 #18300386Mooi om te horen dat het probleem van de lege accu nu is opgelost. :thumb
14 januari 2016 om 10:19 #18300387Voor de cdc2 bestaat er een orgneel bracket voor in het dashboard kastje.
Sterker nog de CDC2 is ook orgineel geleverd in de astra g. Ik had hem orgineel in mijn astra g.14 januari 2016 om 11:30 #18300388Dat dacht ik ook maar kon daar zo snel niets over vinden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.