CD 70 Navi gedeblokkerd tijdens het rijden!

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen CD 70 Navi gedeblokkerd tijdens het rijden!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Esrich
    Deelnemer

Hallo,
      Ik ben nieuw hier op dit Forum, en weet dus niet of het hier thuis hoort.

Betreft het navigatie systeem in mijn zafira (2010 “Cosmo”)
      Ik heb deze Zafira sinds een maand in het bezit, het valt me op dat als ik aan het rijden ben dat ik dan de navigatie niet (of slechts gedeeltelijk) kan bedienen.

Is er een mogelijkheid om deze blokkering op te heffen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie

gr

iquick
      Deelnemer

Dat is uit veiligheid. Tijdens het rijden kan je de navi niet bedienen en dat is alleen mogelijk als je stilstaat. Is bij mijn DVD90 ook zo en is niet mogelijk om het der af te krijgen. Heb ik ook geprobeerd.

Wat je wel kan doen is de bestemmingen opslaan. Daarna kies je gewoon opgeslagen bestemmingen en dan kan je direct navigeren. Maar zelf invoeren kan niet. Dus eerst opslaan en dan navigeren. Zo doe ik het ook altijd.

Esrich
        Deelnemer

@iquick wrote:

Dat is uit veiligheid. Tijdens het rijden kan je de navi niet bedienen en dat is alleen mogelijk als je stilstaat. Is bij mijn DVD90 ook zo en is niet mogelijk om het der af te krijgen. Heb ik ook geprobeerd.

Wat je wel kan doen is de bestemmingen opslaan. Daarna kies je gewoon opgeslagen bestemmingen en dan kan je direct navigeren. Maar zelf invoeren kan niet. Dus eerst opslaan en dan navigeren. Zo doe ik het ook altijd.

Klopt helemaal,
          Mijn vorige zafira had geen navigatie dus de TomTom tegen de voorruit geplakt en rijden maar.
          (tijdens het rijden de TomTom bedienen, geen probleem (handig !))

Nu heb ik gehoord dat het bij de garage eventueel (misschien) kan (mbv. een Tech 2) alleen hoop ik dat het mogelijk is
          om het systeem zelf in de auto (dmv. een handigheidje) vandaar dus dat ik deze vraag heb gepost.

Anoniem

Ik heb dvd90 en ik kan onder het rijden gewoon adressen invoeren enz. :jerry Simaan ook hier op het forum heeft het bij mij ook uitgeschakeld (tech-2) dus het is wel degelijk mogelijk :sleeping. Stuur heb een pm en hij kan je eventueel verder helpen

Astra H OPC-Line
            Deelnemer

Klopt kunt het via Tech 2 uitschakelen.
              Heb ik bij mijn cd 70 ook gedaan.
              Anders kun je alleen maar bestemming invoeren als je stil staat.
              is gedaan in het kader van veiligheid.

iquick
              Deelnemer

@Esrich wrote:

@iquick wrote:

Klopt helemaal,
                Mijn vorige zafira had geen navigatie dus de TomTom tegen de voorruit geplakt en rijden maar.
                (tijdens het rijden de TomTom bedienen, geen probleem (handig !))

Nu heb ik gehoord dat het bij de garage eventueel (misschien) kan (mbv. een Tech 2) alleen hoop ik dat het mogelijk is
                om het systeem zelf in de auto (dmv. een handigheidje) vandaar dus dat ik deze vraag heb gepost.

Met tech 2 kan alles :thumbup

iquick
                Deelnemer

@Helmer opelfan wrote:

Ik heb dvd90 en ik kan onder het rijden gewoon adressen invoeren enz. :jerry Simaan ook hier op het forum heeft het bij mij ook uitgeschakeld (tech-2) dus het is wel degelijk mogelijk :sleeping. Stuur heb een pm en hij kan je eventueel verder helpen

Ooh dan wil ik em der ook van af, en ik maar proberen met op-com :evil:

Anoniem

Geen idee ik heb zelf geen op-com

iquick
                    Deelnemer

Ja ik probeerde het met op-com alleen dat ging niet kon het nergens vinden ook. En de dealer deed het niet omdat het “veiligheid” was.

Esrich
                      Deelnemer

@Astra H OPC-Line wrote:

Klopt kunt het via Tech 2 uitschakelen.
                        Heb ik bij mijn cd 70 ook gedaan.
                        Anders kun je alleen maar bestemming invoeren als je stil staat.
                        is gedaan in het kader van veiligheid.

Weet je ook hoe het is gedaan met de tech 2 (welke code of zo) dat is makkelijk als ik deze week naar de garage ga.
                        Spaart nl. weer wat tijd uit voor de monteur, hoeft hij niet zo te zoeken en ik weet dan zeker dat ze niet liggen te klooien omdat het al vaker is gedaan.

ennie weej,
                        bedankt voor jullie reactie’s

Astra H OPC-Line
                        Deelnemer

Hebt er geen code voor nodig.
                          Hoeft alleen blokkering Navigatiemenu opnieuw te programmeren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.