Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CC valt iedere keer uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2010 om 14:49 #17226653
Liefhebbers,
Mijn cruise control valt telkens uit. Ongeacht welk van de 2 knopjes ik in druk: het groene logo licht op me dashboard gaat aan en daarna direct weer uit. En soms blijft die enkele seconden aan staan en valt dan weer uit.
Ik heb mijn CC hendel er al uitgehaald en even de contacten schoongemaakt en ook de knopjes (met dank aan de how2 van Hans), maar helaas geen enkel verschil.
Welke factoren zijn er nog meer die de CC kunnen laten uit gaan? En weet iemand of ik die los kan uittesten of proberen door ze te beinvloeden?
3 oktober 2010 om 14:52 #17737390aan de uitleeskast hangen en controleren welk signaal wegvalt.
signalen die nodig zijn om de cruise te activeren:
Snelheids signaal (boven 30km/u)
Contact+
Massa
continu + via stuurschakelaar en remlichtschakelaar (een kring dus)(deze laatste is meestal het probleem).
Continu + via koppelings schakelaar.Willem
3 oktober 2010 om 15:14 #17737391origineel gepost door wim-v6
aan de uitleeskast hangen en controleren welk signaal wegvalt.signalen die nodig zijn om de cruise te activeren:
Snelheids signaal (boven 30km/u)
Contact+
Massa
continu + via stuurschakelaar en remlichtschakelaar (een kring dus)(deze laatste is meestal het probleem).
Continu + via koppelings schakelaar.Willem
Bedoel je dat de kring het probleem is, of de remlichtschakelaar?
3 oktober 2010 om 16:00 #17737392remlichtschakelaar vaak.
maar dat kan je controleren als je op de CC gaat rijden, met een uitleesapparaat eraan (Op-Com of Opel Tech-II)
Willem
3 oktober 2010 om 16:21 #17737393Ok, ga ik dat eerst eens proberen. Wil toch nog zo’n opcom kopen dus heb ik meteen mijn 1e praktische project ervoor al :P
3 oktober 2010 om 18:47 #17737394ow ik lees een Vectra-C, daarvan wil de hendel ook wel eens kapot gaan.
13 januari 2011 om 07:41 #17737395Is het probleem met de Cruise Control opgelost? Zo ja hoe is het opgelost? Ik heb nu hetzelfde verschijnsel en het schoonmaken van de cruise control hendel heeft geen zin meer.
13 januari 2011 om 11:31 #17737396Ik heb dit 2x gerepareerd.
De contactpunten op de stekker sluiten niet meer goed aan waarom deze uitvallen.
1. Gebruik de paperclip methode en haal de hendel uit de stuurkolom.
2. buig de contactpunten in de stuurkolom voorzichtig iets om zodat deze beter contact maken. (ik heb dit ook met een paperclip gedaan).
3. Hendel met contactpunten goed schoonmaken en terugplaatsen.Dit was de eerste keer, hierna nog circa 20.000 km mee gereden zonder problemen.
Hierna begon deze weer uit te schakelen. Dit kwam echter door het inlaatspruitstuk, in ieder geval ware alle problemen voorbij toen deze vervangen is/was. Dus technische storingen kunnen ook een reden zijn van uitvallen. Helaas gaf deze niks aan bij het uitlezen.
Groeten Joris
13 januari 2011 om 11:58 #17737397[rquote=1840870&tid=134387&author=jorisor]2. buig de contactpunten in de stuurkolom voorzichtig iets om zodat deze beter contact maken. (ik heb dit ook met een paperclip gedaan).[/rquote]
Nadat ik dit eveneens had geprobeerd was het beter geworden. Maar nog blijft die uitvallen, alleen minder sporadisch.
De echte oplossing in mijn ogen is iets te bedenken zodat die signalen/lijnen permanent vastzitten aan mijn hendel. Dus zonder (sleep)contacten ertussen want die schijnen gewoon een waardeloze verbinding te hebben. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.