Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Casco GSI voor 300 euro….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 17:53 #18114166
Daar heb je absoluut een punt!!
Op die manier ben ik het er zeker mee eens,en niet eens uit eigen belang.
De regeling deels in stand houden voorkomt het uitsterven van juist die laatste paar honderd exemplaren.21 maart 2013 om 18:07 #18114167Ja, kijk, rechtvaardig en leuk hou je het voor iedereen, zonder scheve gezichten als vooral auto’s die onder je kont vandaan roesten en dus enorm veel onderhoud en aandacht vergen zo tóch in het straat beeld blijven bestaan. Ook al zijn het er dan nog maar weinig. Nu is dat voor velen onmogelijk. Volgens mij scheid je zo feilloos de ronduit profiteurs van de liefhebbers en stimuleer je de eigenaars die echt handig zijn met het onderhoud en opknappen van oudere auto’s. En dat is leuk, want als er dan eentje voorbij rijdt is dat niet zo’n roestige krentebol met een blauwe pluim uit de uitlaat, waarvan enkel de eigenaar zich in de handen wrijft terwijl hij alleen maar uitstraalt dat de rest van de wereld de schijt kan krijgen. Volgens mij is dit dé manier om de kerngedachte van de voormalige oldtimer regeling in stand te houden, zonder mensen te benadelen, zonder mensen die gelijk wraakgevoelens er van hoeven te krijgen. En laat import maar gewoon plaats vinden, als het dan van die knakenrijders zijn dan is het voor diegenen toch wel plezier van korte duur, want dan haalt het achterstallige onderhoud je vroeg of laat gewoon in….
Gewoon wie hem het langst mooi houdt betaalt het minst (of niks vanaf een bepaald aantal)
21 maart 2013 om 18:53 #18114168Ik weet hem misschien nog wel beter. Gewoon de originele Nederlandse kentekens en oldtimer import scheiden in aantallen. Als je dan een ‘exclusieve’/’zeldzame’ oldtimer importeert krijg je belastingvoordeel (weinig of helemaal geen belasting afhankelijk van voorwaarden) en als dat er veel te veel worden dan worden ze steeds iets duurder in wegenbelasting. Bijvoorbeeld de eerste honderd geimporteerde auto’s van een bepaald type kosten de eigenaars geen wegenbelasting (blijvend, tot er een afgeschreven wordt, dan komt nr 101 in aanmerking) dan kost het de volgende tot 500 stuks een klein bedrag, de volgende 1000 kost het meer, enzovoorts. Zo gaat het heel onaantrekkelijk worden voor de veelvraat profiteurs.
Dus origineel Nederlands kenteken gaat procentueel, en dan misschien een beter idee om te kijken naar het hoogst aantal ooit binnen Nederland op kenteken en het aantal dat nu nog over is. Zijn er dan van ooit anderhalf miljoen nog maar 1000 over dan is dat 0,06% van het totaal wat er geweest is en dat is wel exclusief te noemen. En dan een Ferrari, waar er misschien 60 van zijn geweest en nog 48 van over zijn is dan nog 80% over van het totaal en komen in aanmerking voor minder ‘korting’ Auto’s die er ooit in mindere aantallen zijn geweest waren of wel heel duur, of onaantrekkelijker (minder mooi bijv.) En hebben dan in beide gevallen minder reden om voor wegenbelasting korting of kwijtschelding in aanmerking te komen.
Wellicht moet je nog rekening houden met het aantal geschorst (voor onderdelen of latere restauratie) en vrijgewaard (dus écht gesloopt), hoewel ik me afvraag of dit veel uit gaat maken….
Zo kun je het voor import oldtimers ook nog wel aantrekkelijk maken tot het punt er is dat het de markt gaat overspoelen en dat ga je dan zo effectief tegen….
Ik snap niet dat het onze politiek zo veel moeite kost om een regeling te bedenken die voor iedereen acceptabel en rechtvaardig is en de doelen bereikt die het moet bereiken. Ik ben maar een simpele techneut denk ik dan en verwacht van onze politieke ‘experts’ eigenlijk minstens dat ze het beter bedenken dan ik het kan!! :swear
1 april 2013 om 20:39 #18114169moet niet alles op de politiek schuiven
als deze aanbieder een liefhebber was geweest had hij hem kompleet aangeboden
en niet gesloopt :vertagBeetje kortzichtige opmerking… Mijn 5 deurs gsi wilde ook niemand in zijn geheel hoor.
En in onderdelen wilde opeens iedereen wel een stukje :sleeping1 april 2013 om 20:44 #18114170Ja, dat klopt wel, een auto waar werk aan zit willen mensen vaak nog niet eens voor de oud ijzer prijs hebben!!
1 april 2013 om 20:48 #18114171@kaneelschep wrote:
moet niet alles op de politiek schuiven
als deze aanbieder een liefhebber was geweest had hij hem kompleet aangeboden
en niet gesloopt :vertagBeetje kortzichtige opmerking… Mijn 5 deurs gsi wilde ook niemand in zijn geheel hoor.
En in onderdelen wilde opeens iedereen wel een stukje :sleepingWas dat ook de schuld van de politiek? :jerry
3 april 2013 om 14:34 #18114172Was dat ook de schuld van de politiek?
Hahaha Neeee.. :) De schuld van het allesopetende bruine gevaar. Maar met een droge plek en wat tijd kon er makkelijk weer wat van gemaakt worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.