Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › carterpan pakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2014 om 14:45 #17266128
ik heb een opel manta A met een c20xe motor in. ik heb een lekkage aan de pakking van de carterpan. heb je verschillende pakkingen voor c20xe motor of zijn dit al dezelfde weet namelijk niet uit welke auto hij komt. ik heb ook een lekkage aan de versnellingsbak.
Het betreft hier de dichtingsring achteraan in de staart van de versnellingsbak alwaar de cardan dient gekoppeld te worden (type versnellingsbak 90 216 210 199 staat erop)
waar zou ik deze kunnen vinden? en heeft iemand ervaring hiermee moet de versnellingsbak gedemonteerd worden hoe hoe zou ik te werk moeten gaan iemand een idee? welke olie zou er in de versnellingsbak moeten?
dan laatste vraagje terwijl ik de lekkages opspoorde kwam ik dit tegen (kzou foto tonen maar weet niet hoe op deze site) namelijk de ontsteking denk ik die aan gedreven is met een gekarteld riempje. deze lig los doordat de bevestiging afgebroken is mag ik deze zo verwijderen of moet het goed aangeduid worden hoe het riempje lag of speelt het geen rol hoe de stand van de ontsteking is?31 mei 2014 om 21:54 #18236448Lekke carterpakking komt ook vaak zat door overdruk, en dat komt vaak door gebrekkig vacuum op de kleppendeksel. Erg belangrijk dat ed dunne slang op de kleppendeksel goed ademt richting inlaat. Zo niet, banjo even opboren op inlaat op 2mm… Heeft meer voordelen mbt soepelheid van de motor. Veelal zit deze doorgang compleet geblokkeerd door vervuiling, en dan ligt er ook al snel een plasje olie op de gaskleppen, omdat er overdruk in de motor ontstaat, olie komt dan op allerlei plaatsen waar het niet thuis hoort.
Verdere vragen zijn echt aw aandrijver vragen, en daar heb ik zo niet uit mijn hoofd antwoord op.
4 juni 2014 om 10:10 #18236449Als je de aandrijfas eruit hebt, kan je zo bij de keering. De boel goed schoonmaken en dan kan de nieuwe keering erin. Versnellingsbak olie is volgens mij 75 of 80w90 maar kunnen ze zo bij de onderdelen grossier zo zien.
14 juni 2014 om 10:11 #18236450Zou met een bak daar mooi mee oppassen, veel oude handbakken werken nov het beste met sae80, en gaan helemaal niet zo lekker op een moderne gl4 of gl5 multigrade olie. Een bak wordt voor een bepaald type olie ontworpen om zo optimaal te werken en dat is best wel kritisch.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.