Ik heb lekkage langs de carterpan. Het is niet zo heel erg veel, af en toe een paar druppels. Ik heb weleens iets gelezen over carterpannen die roesten. Is het noodzakelijk om meteen actie te ondernemen of kun je hiermee doorrijden en het gewoon beetje in de gaten houden?
Is een carterpan vervangen een lastige klus of valt het mee?
Carterpan vervangen is niet moeilijk.
Even leeg laten lopen, boutjes er uit draaien en dan valtie er zo af.
Nieuwe er tegenaan met een nieuwe pakking, boutjes er in, oliedopje er in (als die er nog niet in zat) en dan weer vullen met olie.
Loopt er geen uitlaat onderdoor?? Als dat zo is en je kunt hem er zo langs krijgen dan ist het wel makkelijk. anders moet je het eerste deel van je uitlaat ook weg halen
Aanhaalmoment voor de carterpan is volgensmij 10nm voor staal en 12nm voor alu.
Vastzetten met je met (bijna) alles kruislinks doen. Dus zet je linksachter vast, doe je daarna rechtsvoor (bij wijze van). Niet per bout gelijk 10/12 nm erop zetten. Gewoon eerst licht handvast (kruislinks) en daarna alles op het aanhaalmoment zetten kruislinks.
Auteur
Berichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.