Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › carterpan calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2011 om 21:27 #17242493
Hallo,
Als ik de carterpan onder een calibra 2.5 v6 weg wil krijgen moet dan
het subframe losgemaakt worden?bedankt alvast!
28 november 2011 om 21:46 #17930623subframe kom je wel langs, uitlaat kan wel dwars liggen ;)
29 november 2011 om 18:20 #17930624uitlaat had ik inderdaad al los, ook loopt er een slang van de airco (dacht ik). die is ook wel los
genoeg.maar als ik de carterpan naar beneden laat zakken lijkt het alsof
hij nog verder omlaag moet voor iets wat er aan de onderkant uit steekt (een deel wat normaal dus in de carterpan
hangt ong. bover de balk van het subframe)dus de carterpan zit klem tussen dat uitsteeksel en de frame balk dacht ik?
maar als het is zoals drakos zegt dan moet ik nog maar eens goed kijken en schuiven zeker..
Haal je de uitlaatpijp helemaal weg of laat je hem hangen in het fexibele stuk?JP
29 november 2011 om 19:12 #17930625@jpb wrote:
maar als ik de carterpan naar beneden laat zakken lijkt het alsof
hij nog verder omlaag moet voor iets wat er aan de onderkant uit steekt (een deel wat normaal dus in de carterpan
hangt ong. bover de balk van het subframe)dus de carterpan zit klem tussen dat uitsteeksel en de frame balk dacht ik?
Olie aanzuig buis ?
29 november 2011 om 22:59 #17930626waarschijnlijk aanzuigbuis inderdaad, moet je m wel een stuk langs kunnen schuiven/draaien
uitlaat kan je aan de flex laten hangen maar ondersteun m dan wel. anders heb je kans dat het flexdeel beschadigd
gewoon touwtje omheen oid ;)30 november 2011 om 20:25 #17930627ik snap er :swear :swear :swear (…) niks van.
weer 1,5 uur bezig geweest maar hij wil er zo echt niet onder vandaan…nu begonnen met sub-frame los te maken, morgen alleen ff groffer geschut nodig voor de bouten
bij de draagarmen los te krijgen….hmmm nu een slecht humeur ervan :hmmz :cry
4 december 2011 om 15:34 #17930628gelukt :thumbup van de week ff oude pakking eraf krabben…
weet iemand het aanhaalmoment van de boutjes van de carterpan?
4 december 2011 om 16:45 #17930629weet het ff niet uit mn hoofd ,maar heb hier ergens bij v6 een complete lijst gepost met alle waardes ;)
5 december 2011 om 21:02 #17930622daar had ik in gekeken ja, maar kon niet precies zeggen welke ik nou moest hebben…?
Oil drain bolt to oil pan (inner Torx bolt)
10
Oil drain bolt to oil pan (hex bolt)
55
Oil pressure switch to oil pump
40
Oil filter to cylinder block
15
Oil filter casing to cylinder block
45
Oil lines (banjo bolt) to heat exchanger
30 + 30° + 15° (1)
Oil lines to cylinder block
30
Oil pump to cylinder block (up to MY ’99) – M6 bolt
8 + 10 (7) 8 )
Oil pump to cylinder block (as of MY ’99) – M8 bolt
12 + 20 (8) 9)
Oil intake pipe to oil pump and to crankshaft bearing bridge
8
Oil baffle plate to crankshaft bearing bridge
8
Oil feed and return lines to cylinder block
30
Upper part of oil pan to transmission housing – M8 bolt
20
Upper part of oil pan to transmission housing – M10 bolt
40
Upper part of oil pan housing to cylinder block and oil pump
15
Lower part of oil pan housing to upper part of oil pan housing
8 + 30° (1) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.