Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › carterpan c20ne vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2009 om 19:30 #17210167AnoniemLid sinds:
1 January 1970nu heb ik net gehoord, c20ne en c20xe carterpannen zijn gelijk. maar zijn de oliedruksensors ook gelijk?
en wat voor carterpanpakking is het beste, aangezien deze nogal eens willen lekken?
15 juni 2009 om 16:43 #17488762Goed ontvetten en eventueel vlakken van de carterpan en dan monteren met een dun laagje vloeibare pakking.
Welk type pakking ? De ene zegt dit, de andere zegt dat, ik monteer wat ik voorhanden heb.
15 juni 2009 om 20:01 #17488763AnoniemLid sinds:
1 January 1970oke, originele c20ne pakking dus :D
uiteraard maak ik het even goed schoon :thumbup16 juni 2009 om 04:31 #17488764ik gebruik altijd de pakking en de spatplaat die je zo kunt halen.
Je weet wel zo’n gevulcaniseerde plaat.Volgens mij kost die een paar tientjes.. Maar goed minder lekkerij.
Orgineel werkt ook wel maar dan moet je er f een likje vloeibare pakking rond omheen doen..18 juni 2009 om 19:29 #17488765AnoniemLid sinds:
1 January 1970originele c20ne pakking zit nu ertussen, zon rubberen geval…. met vloeibare pakking op alle delen. is dicht nu… dus topic kan dicht.
19 juni 2009 om 14:41 #17488766hier zon carterpan van een astar daar zit nog een stekker aan is dit alleen voor waarschuwingslampje of kn je daar de olie druk ook vanaf halen voor een VDO-oliedruk meter ?
29 juni 2009 om 15:54 #17488767is voor oliepeil. niet voor oliedruk.
2 juli 2009 om 06:16 #17488768Er is mij dus verteld dat als je de carterpan voor een C20NE (Astra GSI) wilt vervangen, dat het blok dan een stuk omhoog moet of er zelfs uit moet…
Is dat werkelijk zo? Of is het zelf ook goed te doen :)?
3 juli 2009 om 20:47 #17488769origineel gepost door Big Sexy
nu heb ik net gehoord, c20ne en c20xe carterpannen zijn gelijk. maar zijn de oliedruksensors ook gelijk?Niet altijd. Onder veel C20XE´s zit een aluminium carterpan. Deze heeft een grotere inhoud dan de stalen. Ook zit hierin de oliepeilsensor, die in een stalen carterpan niet zit. De oliedruksensor heeft niets met de carterpan te maken, die zit op het blok en kan van een C20NE, 20SEH, C16sei en nog wel wat meer blokken zitten. Ik heb onder mijn C20SEH een aluminium carterpan zitten en die bevalt prima. Deze heeft ook koelribben, waardoor deze ook iets gemakkelijker de warmte kwijt kan. Ook heb je dus iets meer olie (ik dacht 0,5L) aan boord.
De carterpakking zou je kunnen nemen van de 135pk Ecotec 2.0 16V. Deze heeft een rubberen pakking meteen op de spatplaat gevulcaniseerd. Wel moet je er even goed op letten dat één van de lippen in de spatplaat naar beneden moet worden gebogen aan versnellingsbakkant, want daar kan je krukas tegenaan tikken.
Groeten,
Mischa19 juli 2009 om 12:38 #17488770mij hebben ze ook al eens gezegt als je de pan van een c20ne onder je c20xe zet je vraagt om problemen.
Maurice uit roermond heeft daardoor ook vaak kapot gelopen xe blokjes19 juli 2009 om 15:07 #17488771ik heb zelf een c20ne carterpan onder mijn c20xe.
nu 3 jaar,geen problemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.