Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Carterpan blijft lekken zafira opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2012 om 18:29 #17252055
Hallo,
Misschien doe ik wat fout, ik heb een lekkage tussen de carterpan en het blok, deze heb ik 2 x toe laten herstellen dus de pan eraf gehaald nieuwe pakking tussen incl speciale carterpan kit, de eerste keer na 2 dagen op het zelfde punt blijft hij lekken. 2e keer opnieuw de carterpan gedemonteerd nieuwe pakking tussen incl locktite carterpan kit die blauwe ook er tussen voor extra stevigheid, met monteren is natuurlijk alles netjes opgeschuurd voor hij erop gaat, toch ook nu blijft hij er tussen lekken dit kan je heel goed zien en het komt nergens anders vandaan….iemand een idee?
Gr Stef
6 september 2012 om 20:03 #18064237Laat je die pakking kit ook drogen. Heb het eens geprobeerd bij een zafira 1.8 16v carter er van onder. het onderblok van binnen kurk droog gespoten met remreiniger en een lucht spuit. zodat er dus geen enkel druppeltje olie meer langs de afdichting kan komen. Daarna carter monteren met pakking kit. een dag laten staan. Daarna pas olie er in gedaan en hij is nog steeds kurk droog.
spuit ook alle bout gaatjes uit en allemaal op moment zetten !
6 september 2012 om 20:19 #18064238@Vannos wrote:
Laat je die pakking kit ook drogen. Heb het eens geprobeerd bij een zafira 1.8 16v carter er van onder. het onderblok van binnen kurk droog gespoten met remreiniger en een lucht spuit. zodat er dus geen enkel druppeltje olie meer langs de afdichting kan komen. Daarna carter monteren met pakking kit. een dag laten staan. Daarna pas olie er in gedaan en hij is nog steeds kurk droog.
spuit ook alle bout gaatjes uit en allemaal op moment zetten !
Helaas ben ik aangewezen op een plaatselijke dealer /garage die dit echt niet gaat doen, maar dit lijkt me idd de juiste oplossing.
6 september 2012 om 20:44 #18064239als je het goed wilt doen. Moet je het toch op deze manier doen. Het moet gewoon KURK droog zijn 1 drupje olie of vloeistof is al genoeg.
6 september 2012 om 21:17 #18064240ff afspreken met je dealer dat hij het doet als laatste klusje op dag1 en dan dag2 als eerste olie erin en dan buiten zetten, droogt het toch zeker 14 uur.
iemand die een beetje service verleent wilt dit vast wel doen. kan de auto op de brug blijven, voor hem geen extra werk. Worden de boutjes niet te vast gedraaid?7 september 2012 om 05:09 #18064241Klein scheurtje in de pan?
7 september 2012 om 16:12 #18064242Even bij je Opeldealer kit met nummer 1503305 halen, dit is de grijze kit.
Werkt veel beter dan de voorgeschreven zwarte silicone kit.Succes Esox
PS Die boutjes doe ik altijd reinigen en gewoon met iets grijze kit monteren.
7 september 2012 om 20:23 #18064243@Esox Lucius wrote:
Even bij je Opeldealer kit met nummer 1503305 halen, dit is de grijze kit.
Werkt veel beter dan de voorgeschreven zwarte silicone kit.Succes Esox
PS Die boutjes doe ik altijd reinigen en gewoon met iets grijze kit monteren.
Locktite lijkt me toch de beste……
8 september 2012 om 07:57 #18064244Ja ,inderdaad je kan er beter locktite op smeren
8 september 2012 om 08:49 #18064245Welke pakking kan ik beste gebruiken, zit er nog verschil in?
8 september 2012 om 20:53 #18064246Ik gebruik nooit kit.
Alleen een beetje vloeibarepakking op de naatjes van de oliepomp tegen blok en hoofdlager bij bak.
Ik haat kit :swear
Er zit of een scheurtje in je pan of er komt ergens boven olie vandaan nokkenaskering, kleppendekselpakking.Gr André
9 september 2012 om 09:53 #18064247lijkt me sterk de pan zelf lek is, je ziet duidelijk tussen het blok en de pan het er tussen uit komt rest is droog!
9 september 2012 om 13:59 #18064248pakkingen van een x20xev gebruiken… ;) en controleer of je carter onluchting open is..
die voor op zit naast je pijlstok.. en die van kleppendeksel..
ik heb het zelfde probleem met mijn c20xe.. tot ik goed ging kijken.. slang bijna dicht die naast
de pijlstok zit,aan buiten kant niks aan te zien… en heb direct (in mijn geval) de kleppendeksel ontluchter weer aangesloten op de inlaat..
lekt nu al duidelijk minder (moet er nog nieuwe pakkingen in doen).. alleen met echt blazen
komt het oliegeurtje weer.. lekt precies op mijn uitlaat..
sucses..14 oktober 2012 om 13:46 #18064236AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn carterpan lekte ook helaas ik heb het eerst met hitte bestendige kit proberen te dichten werkt niet.
Lassen is ook geen optie opdat de meeste carterpannen zijn gegoten (alluminium) en als je dat wilt lassen (het kan wel)
maar het houd niet lang omdat je een smeltbad crèerd en dus de sterkte uit het matriaal haalt en scheurt later gewoon weer verder.
nu zag ik in de schuur bij mij thuis nog Kimband staan wat je bij het aanleggen van je douche gebruikt (Natte ruimtes) het een soort rubber wat je aanbrengt
en dan matjes aanbreng tis gewoon het zelfde als polyesteren nou ik heb het geprobeerd ik was er niet al te positief over maar het was t proberen waard
het zit dicht !! ik dacht eerst dat als de motor warm zou zijn dat het los zou laten maar gelukkig niet het werkt top !Dus heb je een lekkende carterpan breng gewoon wat kimband aan ! misschien beetje een beunoplossing maar wil je geld en tijd besparen
dan is dit de ideale oplossing15 oktober 2012 om 16:21 #18064235Ik neem aan de onderste carterpanpakking, een Z20LET/L/R/H heeft een onder en bovencarter gedeelte. De onderste carterpan (de zwarte) die heeft een stalen pakking met een rubber rand eromheen welke voor de afdichting zorgt. Daar moet je geen kit tussen doen want dit werkt averechts. Het kan ook zijn dat de oliepeilsensor lekt, deze zit op de voorzijde van het blok boven de carterpan.
15 oktober 2012 om 16:55 #18064234Ik hab het bij mijn Bitter 3.9 Automaat. Als je goed keek zou je zweren dat het de pakking was van de bak. Maar na 2x de pakking vervangen van de automaat en nog steeds een natte pakking, bleek het de afdichting van de kickdownkabel te zijn. Nieuwe kabel met nieuwe rubbertjes en klaar!! Het is bijna onmogelijk dat als je de pakking op de juiste manier vervangt, dat hij nog lekt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.