Carterpan 8v…doen of niet?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Carterpan 8v…doen of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213322
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ben een c20xe aan het opbouwen….
      Heb geen carterpan bij dit blok, maar wel een stalen 8klepper pan.
      Past perfect, maar ik meen me een discussie te herrinneren. Dat het niet safe was dacht ik?

      Klopt het?

      #17539845
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        ik heb ook met een carterpan van een 8v op mijn 16v gereden….

        niks geks gebeurd

        #17539846
        TRPower
          Lid sinds:
          13 October 2008

          ik heb ook een 8v pan op de 16v

          ok,hij is van staal,dus koelt iets minder als alu…
          je rijd m in elk geval niet in 1x aan stront:p

          als je m wil monteren, doe dan wel de oliekoeler gebruiken

          #17539847
          Calibrainpower
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Hier nog iemand met een stalen pan op een c20xe en geen trubbels ;).

            #17539848
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Ik was eigenlijk niet van plan om met oliekoeler te gan rijden…
              Maar wat niet is kan nog komen…
              Sjoerd? jij oliekoeler op dan?

              #17539849
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                kijk
                het kan best zonder koeler hoor,alleen word je olie wel warmer…

                #17539850
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  mmm….ja zon alu pan heeft wel koelribben er in he.
                  Denk dat ik gewoon een 16v pan opzoek, zo duur zijn ze ook weer niet.

                  #17539851
                  TRPower
                    Lid sinds:
                    13 October 2008

                    als je m flink omlaag gooit, de auto dus…
                    dan zou ik lekker die stalen eronder hangen want die rij je niet zo snel kapot

                    Marc

                    #17539852
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Dat doe ik dus idd….
                      Maar daarbij zit er ook nog een stuk traanplaat tussen de stabistang…

                      Toch maar voor een oliekoeler kijken dan?

                      #17539853
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        idd dat is de enige reden waarom die stalen pannen gemonteerd worden ivm het stuk rijden.

                        dat de olie minder koelt bla bla dat merk je echt niet!

                        dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

                        #17539854
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Dr komt wel een olietemp meter bij op, dus kan het zat in de gaten houden.

                          Denk dat ik het dan maar zo laat, als et zover is kan ik nog van alles aanpassen.

                          Heren bedankt voor de ino!
                          Sjoerd…suc6 overmorgen!

                          #17539855
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            ik heb altijd met oliekoeler gereden, maar dat is omdat ie er toch al opzat toen ik de pan verving.

                            Kan me ook niet voorstellen dat het veel scheelt, een stalen pan met een alu.

                            heb eventueel wel nog een alu pan voor je.
                            u2u

                            #17539856
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Waar gaat die oliekoeler op nomaal gesproken? sandwichplate onder het oliefilter?
                              Heb er 1 ligge waar een tempsensor met drukmeter op zit…
                              En nog 2 boutgaten over, drukmeter kan dr iig wel af. Omdat ik zon dubbele zender/schakelaar heb liggen.

                              #17539857
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                normaal idd aan de oliepomp met een sandwichplate.

                                maar op zoon tuning ding kun je geen oliekoeler aansluiten.

                                aansluitingen zijn veeeel te klein.

                                olietemp meter kun je ook ergens anders plaatsen

                                heb eventueel wel nog zoon originele plaat liggen.

                                #17539858
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  origineel gepost door sw16v

                                  dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

                                  Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:

                                  – VW diesels
                                  – Volvo diesels
                                  – 1 ford diesel
                                  – SAAB turbo

                                  dus dit is zeker geen onzin.

                                  het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.

                                  Willem

                                  #17539859
                                  Rens_Corsa
                                    Lid sinds:
                                    12 November 2008

                                    origineel gepost door wim-v6

                                    origineel gepost door sw16v

                                    dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

                                    Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:

                                    – VW diesels
                                    – Volvo diesels
                                    – 1 ford diesel
                                    – SAAB turbo

                                    dus dit is zeker geen onzin.

                                    het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.

                                    Willem

                                    Idd
                                    Plus dat als je je motor af zet je oliedruk ook wegvalt terwijl je turbo nog met een rotgang door draait…
                                    Heb er al een aantal in m’n handen gehad met flink wat speling op het asje….

                                    #17539860
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      heb gisteren nog n stalen pan van freek
                                      gekocht

                                      enkel dan met aan andere reden

                                      een stalen pan is voor mij makelijker te bewerken
                                      dan een alu versie

                                      kan hier makelijker een slingerschot in lassen en de vorm
                                      veranderen
                                      ivm inbouw achterwielaandrijver

                                      heb ook wel 1,8s pannen maar wil es wat anders proberen;)

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.