Carterontluchting – olielucht

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Carterontluchting – olielucht

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    erve156

Kan iemand me vertellen waar de carterontluchting precies zit (Zafira A OPC).(filmpje, plaatje)

Ruikt een lichte olielucht als de ventilator aan staat….Ga dit eerst checken voordat ik de turbo nakijk.

Zie wel dat mijn kleppendeksel wat zweet, maar zie geen olielekkages.

Iemand nog meer ideeën waar de lucht aan kan liggen ?

dion87

als je ervoor staat, links boven het blok. je ziet em moeilijk zitten vanwege de crossover pijp (als je die er nog op hebt..)

het zijn dus de 2 slangen die op de kleppendeksel zitten vlakbij de brandstofdrukregelaar.

turbo kan je gemakkelijk checken door de slang vanaf de turbo er af te halen. overdreven veel olie mag niet.

kleppendeksel pakking komt wel vaker voor bij z20let, ik heb de mijne laatst nog gedaan.

wim-v6
        Deelnemer

Als je door de Ventilatie olie ruikt komt dit meestal door:

– Open Carterventilatie systeem (zo’n geinig filtertje erop ofzo)
          – Lekkage Carterventilatie
          – Lekkage kleppendeksel op uitlaat
          – Lekkage uitwendig turbo (niet inwedig of in de slangen dus, maar echt naar buiten / Komt Vaker voor dan je denkt)

Willem

erve156

Wat bedoel je met een geinig filtertje erop zetten, en waar koop ik die en hoe monteer ik deze.

Verder, waar zit de slang die naar de turbo gaat…

erve156

Ben net alles aan het controleren en zie dat aan de rechterkant bij mijn spruitstuk er wat olie zit.
              Heb de laatste tijd ook last van een rare suis als ik gas geef; heb zonet even gekeken en denk dat er een klein scheurtje zit in het spruitstuk….is hier iets aan te doen, of moet er dan een gehele nieuwe turbo op ??

belgium turbo
              Deelnemer

heb al spruitstukken gezien die gelast zijn , maar hoelang dit goed blijft :???:

dion87

Ik heb nog wel een let lader liggen. Kan je et spruitstuk eraf halen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.