Carter pakking vervangen ???

Forumindex Forums Modellen Astra Carter pakking vervangen ???

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    mik83

hallo allemaal

ik ben gister tot ontdenking gekomen dat mijn carter-pakking behoorlijk zweet,mis een heel klein beetje lekt drupjes

Gelijk olie effe gepeild maar zoals altijd netjes op peil. ( nog nooit hoeven bijvullen !!) uiteraard word ie vervangen om het jaar

Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies in ze werking gaat het vervangen van je carter pakking ??? en hoe lang je erover doet op een brug ??

ik denk zelf namelijk dat ding der onder uit schroeven oude der tussen-uit halen mis beetje schoonmaken,en nieuwe der tussen,waarschijnlijk op moment bouten weer vast draaien,wat is dan de idiale moment stand ??

kan het ook fout hebben hahha

ben benieuwd naar de reacties,gaat trouwens om astra G 1.7 dti 2002

gr mik83

koenelsenaar
      Deelnemer

bij mijn F x16xel moest het subframe naar beneden worden gedrukt, ivm olieleiding van de oliepomp.

verder klopt het.

Melvin-Opl

Heb geen ervaring met een 1.7 DTI maar heb het nu wel onderhand bij twee 1.6 8v’s benzine gedaan. Zelf was ik daar een eerste keer ongeveer een uurtje mee bezig. Ik heb toen inderdaad de carter gewoon losgemaakt, resten verwijderd, nieuwe ertussen en aangedraaid met ” vast is vast”, en na twee weken nog een keer gecontroleerd. Maar het ligt er ook aan of het een kurk of vloeibare pakking is en of je er een beetje makkelijk bij kunt.

2cv6
          Deelnemer

Ik heb het bij een X1.7DTL gedaan. Geen problemen met sub frame of zo. Je moet wel een put of brug hebben om er bij te komen. En volgens de garage moest je bij dit type kit gebruiken i.p.v. een pakking.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.