carter pakking 1.2s

Forumindex Forums Techniek Overige motor types carter pakking 1.2s

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233617
    heineken
      Lid sinds:
      2 August 2005

      kan iemand mij op een duidelijke manier zeggen hoe ik op de goede manier een nieuwe carterpakkking plaats bij een 1.2 ohv pakking bestaat namelijk uit 4 stukken en ik krijg hem niet fatsoenlijk dicht en van het werkplaats handboek wordt ik ook niet veel wijzer :argue:argue

      #17828014
      heineken
        Lid sinds:
        2 August 2005

        niemand

        #17828015
        jojonopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2006

          Ik zal het maar proberen,

          als de motor eruit is gaat het makkelijk, je draait het blok om en je kan overal goed aan. Met gemonteerde motor is het moeilijker . Best met twee man doen, een om de pan op zijn plaats te houden,de andere om te vijzen.
          Je begint met een reepje vloeibare pakking in de vier hoeken van het motorblok te leggen. Voor het gemak, om de kurken helften beter op zijn plaats te houden een paar klodders vloeibare pakking op de grote vlakken te leggen. Dan duw je de twee kurken helften tegen het motorblok. Je legt terug vier reepjes pakking in de vier hoeken op de kurk. Dan duw je de twee halve manen op zijn plaats. Zien dat ze goed vastgeplakt zitten op de kurk. Op de carterpan zelf wordt in principe geen pakking geplakt.
          Dan pas je voorzichtig de pan op zijn plaats. Goed kijken of de pakking niet verschoven is . Dan vastvijzen. Op elke bout een klodder vloeibare pakking doen alsvorens ze in te vijzen. Voorzichting kruisgewijs de boutjes aanvijzen. NIET te vast trekken of je perst de kurk kapot.
          Geduld hebben is een mooie deugd !
          Grtz, John

          #17828016
          Koendettc
            Lid sinds:
            16 December 2009

            hier wat foto’s van toen ik de mijne heb gestoken:

            vond het eigenlijk niet eens zo moeilijk om te doen,
            alleen had ik eerst die maantjes erop geplakt, je doet beter eerst de lange erop want anders moet je die maantjes weer lossen omdat die kleine randjes erachter moeten…

            maar verder heb ik niet al te veel vloeibare pakking gebruikt en hij is toch goed dicht. Gewoon een klein lijntje aan boven en onderkant en niet teveel spanning inderdaad.

            gewoon doen…

            #17828017
            jojonopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2006

              Duidelijke foto’s ! Proficiat !

              #17828018
              schuitje
                Lid sinds:
                28 April 2009

                idd een beetje vloeibare pakking of de juiste kit in die halve maantjes en licht op de rest van de pakking, dan voorzichtig aan draaien.

                groetjes

                #17828019
                heineken
                  Lid sinds:
                  2 August 2005

                  gaan we het nog maar eens probeeren

                  #17828020
                  Manta-aero
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Zelf gebruik ik “blue silicone” vloeibare pakking van Loctite bij die kurkenpakkingen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.