carrosseriekit spuiten

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling carrosseriekit spuiten

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Caravan-E
    Deelnemer

Ik weet niet precies waar ik dit moet zetten, vandaar maar in restauratie. Ik heb laatst een kitspuitpistool geleend (deze) om onder op mijn restauratie kadett carrosseriekit te spuiten. Echt perfect gewoon, veel beter dan die spuitbusrommel, maar ik kan hem nu niet meer lenen. Ik ben daarom van plan of zelf iets dergelijks te kopen, liefst 2ehands, maar dit kitpistool kan ik niet vinden of is veel te duur.

Nu vond ik op een site van berner (klik) dat het ook met een gewoon pneumatisch kitpistool kan.

Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe dit werkt….

Want kan ik gewoon een goedkoop pneumatisch kitpistool kopen? bijvoorbeeld deze waar ik dan een carrosseriekit cardridge in stop met een bepaalde spuitmond of begrijp ik het nu verkeerd?

En als dit dan zo is, waar kan ik die spuitmonden vinden, want dat krijg ik nog niet gegoogled. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon een veel beter idee dan dit?

GTS2.2DTI
      Deelnemer

Jup, das een goeie, je kunt er kitdrollen mee leggen maar je kunt er ook spetterkit mee doen. Spetteren doe je doormiddel van speciale bijgeleverde kapjes. Dit is een mooie pistool, heb er veel mee gewerkt toen ik nog in de autoschade herstel werkte.

Volgens mij kun je die spuitmonden ook los bestellen bij Berner. Moet haast wel want ze gaan niet zo heel lang mee.

Edit: Die op de foto van Marktplaats kun je alleen mee kitten en verder niets, die blauwe van Berner die moet je hebben.

GREY ILLUSION
        Deelnemer

ik werk ook met dit pistool,je krijgt bij de spetterkit 2 kapjes bijgeleverd,1 voor op de kit,blauwe knop dicht en rood open en je legt een rechte lijn,2e kapje erover en de blauwe knop openen met de rode samen en je krijgt spetters.

hoop hiermee genoeg te hebben uitgelegt

Caravan-E
          Deelnemer

OK bedankt, helemaal duidelijk :thumbup

Christian-tsx
            Deelnemer

en dit spul is goed voor de bodem ofniet? zit er origineel ook op. na een laag ijzermenie dit erop spuiten, en daarna aflakken in kleur? (of tektyl)

ik kan erover heen lezen, maar wat kost dat ding van Berner?

ding moet ik ook hebben voor de kadett. met dat spul verberg je alle laswerk ook goed, en dat komt bij de rdw weer van pas:jerry

Caravan-E
              Deelnemer

Ik ben ondertussen ook aan het zoeken geweest, maar kan ook geen prijs vinden. Verkopen zij uberhaupt wel aan particulieren??

Christian-tsx
                Deelnemer

ik vraag het mij af, ik zal vanavond eens langs een zaak gaan die volgens mij berner dealer is. anders kunnen ze denk ik wel 1 van een ander merk leveren. hoeft natuurlijk niet perse berner te zijn.

GREY ILLUSION
                  Deelnemer

origineel gepost door Christian-tsx
                    en dit spul is goed voor de bodem ofniet? zit er origineel ook op. na een laag ijzermenie dit erop spuiten, en daarna aflakken in kleur? (of tektyl)

ik kan erover heen lezen, maar wat kost dat ding van Berner?

ding moet ik ook hebben voor de kadett. met dat spul verberg je alle laswerk ook goed, en dat komt bij de rdw weer van pas:jerry

in principe kun je idd grondverf/menie dan kit en dan eventueel lak voor een mooi effect.tectiel kan maar is overbodig.

je kunt zelfs kitten en zo laten dat zonderlak erop.dat gebeurt ook bij nieuwe autos.

denk dat de spuit ongeveer 250 euro kost

kadett4x4
                    Deelnemer

origineel gepost door Christian-tsx

ik denk dat ze bij het rdw wel even naar je lasnaden willen kijken, dus alles bedeken zou ik niet zo snel doen.
                      het zou zonde zijn als je er alles af moet halen, omdat hun je laswerk willen zien.
                      je hebt er toch aardig wat aan verlast.

groeten.

GREY ILLUSION
                      Deelnemer

origineel gepost door kadett4x4

ik denk dat ze bij het rdw wel even naar je lasnaden willen kijken, dus alles bedeken zou ik niet zo snel doen.
                        het zou zonde zijn als je er alles af moet halen, omdat hun je laswerk willen zien.
                        je hebt er toch aardig wat aan verlast.

groeten.

moet de rdw de lassen kunnen zien?
                        en foto’s mag dat ook of niet

giuliettaevo
                        Deelnemer

Bij schadeherstel van een auto waarvan het kenteken is ingenomen (WOK melding)is het zelfs zo dat je weggestuurd wordt als de lasnaden niet zichtbaar zijn… Bij de RDW moeten ze kunnen zien of het goed gebeurd is. goede duidelijke foto’s zou je misschien nog mee weg kunnen komen maar dan moet wel duidelijk zijn dat het om die specifieke auto gaat.

maar in het geval van de kadett zou ik het niet durven zeggen… kans is groot dat ze daar iet eens naar kijken, veel van die mannen weten niet eens meer hoe een d kadett eruit ziet van onderen tenslotte.;)

Christian-tsx
                          Deelnemer

daarom. het lijkt mij beter om het laswerk zo weg te werken dat je niet kunt zien dat het gelast is. geen slapende honden wakkermaken;)

in principe valt het laswerk mee, alleen de tunnel is gelast van voor naar achter, de chassisbalken, lopen vanuit de motorruimte totaan de dwarsbalk onder de stoelen, en achter zitten nieuwe balken voor de achterasophanging.
                            ik denk dat het beter is dat ik alles netjes afwerk, zodat je zou denken dat het altijd zo gezeten heeft.

daar is dit spul erg handig voor

ik weet wel dat niels van DHZ twente de lassen moet laten keuren bij de RDW, maar dan praat je ook over een ombouw naar een V12 dacht ik.

Caravan-E
                            Deelnemer

origineel gepost door GREY ILLUSION
                              in principe kun je idd grondverf/menie dan kit en dan eventueel lak voor een mooi effect.tectiel kan maar is overbodig.

je kunt zelfs kitten en zo laten dat zonderlak erop.dat gebeurt ook bij nieuwe autos.

denk dat de spuit ongeveer 250 euro kost

hmm, die ene die ik als eerste meldde, is rond de 170 euro…..

Christian-tsx
                              Deelnemer

ik ga vanavond even vragen, gister was ik te druk om daar te wachten.

GREY ILLUSION
                                Deelnemer

origineel gepost door giuliettaevo
                                  Bij schadeherstel van een auto waarvan het kenteken is ingenomen (WOK melding)is het zelfs zo dat je weggestuurd wordt als de lasnaden niet zichtbaar zijn… Bij de RDW moeten ze kunnen zien of het goed gebeurd is. goede duidelijke foto’s zou je misschien nog mee weg kunnen komen maar dan moet wel duidelijk zijn dat het om die specifieke auto gaat.

maar in het geval van de kadett zou ik het niet durven zeggen… kans is groot dat ze daar iet eens naar kijken, veel van die mannen weten niet eens meer hoe een d kadett eruit ziet van onderen tenslotte.;)

dit klopt echt niet,dat ze je weg stuuren,ik ga regelmatig op rdw met wok autos,stuk voor stuk 100% hersteld,zo dat de keurmeester zegt: ja mooi niks meer van tezien,hoeven we ook niet lang te kijken he…..

dus als je het goed maakt zal je op de rdw niks horen,alleen als ze vermoeden dat er gerotzooid is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.