carkit inbouwen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum carkit inbouwen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225550
    luger
      Lid sinds:
      4 September 2010

      hallo ik ben lu 23 jaar uit anna paulowna :) en nieuw op deze site :)

      en ben sinds kort een trotse bezitter van een opel vectra 2.2 uit 2002
      hiervoor reed ik een opel astra 3d 1.6 uit 1998 (was mn eerste autotje en reed heerlijk maar word
      bijna papa van mijn eerste kleine:wub dus moest wel overstappen naar een 4deurs) maar nu had ik wat vraagjes
      waar ik zelf niet uitkwam; ik wilde graag een carkit aanschaffen de Parrot MKi9200 Bluetooth ik heb een CDR 2005 VDO. ik ben zelf niet zo een autotechniek guru maar heb wel wat verstand van elektro. nu waren mijn
      vragen of ik de parrot uberhaupt wel kan inbouwen en aansluiten op de CDR 2005 VDO en of ik nog extra kabels etc etc zou moeten aanschaffen van te voren? heb geprobeerd de radio eruit te halen maar kreeg dit niet voor
      elkaar dus heb geen idee hoe en wat voor connectoren er aan de achterzijde zitten? hopelijk kunnen jullie mij
      helpen.? :D
      B.V.D,

      Lu

      #17724675
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        Hoi Lu,

        welkom hier.

        Volgens mij zit er een 36 polige ISO stekker achterop.
        Je kunt gewoon bij de plaatselijke autoshop een Parrot adapter kabel halen.
        Die klik je tussen de auto en de radio.

        Tussen die stekker kun je je parrot klikken en dan werkt alles naar behoren.

        Om je radio er uit te halen, moet je gewoon 4 stalen pinnen drukken in de gaten in de hoeken.
        Dan kun je de radio als het goed is gewoon naar voren schuiven.

        #17724676
        luger
          Lid sinds:
          4 September 2010

          hey bas,

          oke helemaal top, moet wel lukken denk ik als ik het zo lees. dus ff een parrot adapter halen
          en zo gelijk ff proberen de radio eruit te halen :) maar dat kan toch geen kwaad want las toevallig
          ergens op het net dat je het door de opel garage moest laten doen allemaal voor een goede werking!?
          en vroeg me nog wat dingetjes af; want er zit ook een microfoontje bij de parrot met een snoertje neem
          ik aan hoe? en waar? ik die het beste kan plaatsen/ trekken? En word mijn radio wel gemute toch lijkt mij
          als ik de parrot aansluit op de cdr 2005 vdo en hoor ik mijn mede beller toch gewoon over mijn speakers?
          nogmaals vast bedankt en super van de snelle reactie ;)

          #17724677
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            ik zou de mic gewoon aan je plafond hangen, bij je lamp.

            hoe je daar komt, moet je ff uitzoeken. Ik heb zelf een vectra B en dat is allemaal net ff anders als bij een C.

            Waarschijnlijk gewoon achter je dashboard kastje langs de stijl naar boven.

            Mute hoef je niet aan te sluiten
            constante en geschakelde plus wel even omdraaien ;) (check even of dat op die adapter kabel gebeurd is) EN weer terug na de parrot.

            tuurlijk gaat het geluid over je boxen . . . waarom koop je anders een carkit ;)

            en even je radio code opzoeken op je Autopas.
            die moet je waarschijnlijk invoeren nadat je de radio eruit hebt gehad.

            #17724678
            luger
              Lid sinds:
              4 September 2010

              oke zal wel ff kijken, en sorry als het een wat domme vraag is/was van het geluid over de speakers etc etc
              wilde het gewoon ff zeker weten.. maar in ieder geval harstikke bedankt voor je input. en ga ermee aan de
              slag.
              Gr.
              lu

              #17724679
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                domme vragen bestaan niet ;)

                als je het niet weet, moet je het gewoon vragen

                #17724680
                Rubyvectra_A
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  Ik heb mijn microfoon in het plafond. Bij je hemel verlichting zit als het goed is een klein roostertje. volgens mij zit daar ook altijd de microfoon van de opels met standaard carkit.

                  BTW. We wonen niet ver bij elkaar vandaan!

                  Groet Tim

                  #17724681
                  tuono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 January 2008

                    Hallo allemaal,

                    je hoeft geen andere stekker te halen, het enige probleem is dat je alleen je auto radio naar buiten haalt, de stekkers blijven zitten, je zal ook je radio kooi er uit moeten halen, dan de stekkers er uit halen, de bovenste moet je dan los zagen (met een ijzerzaagje), en uit de kooi zal je een stuk moeten knippen(ik heb de hele achterkant er uit gehaald) anders past door alle extra kabels je radio niet meer nu heb je ruimte genoeg, dan gewoon je parrot aansluiten, en het werkt.

                    Je zal ook je dashboard kast er uit moeten halen, nou moet niet maar het werkt een stuk makkelijker, daar zit genoeg ruimte om alle kabels en je mutebox naar toe te voeren en weg te werken, daarna langs een van de stijlen je microfoonkabel naar je interieur verlichting leggen, even je zonneklep los halen geeft je meer ruimte, dan de verlichting er en daar het microfoontje op plakken/schroeven, het lijkt veel werk maar valt erg mee hoor, ik was met een uurtje klaar,

                    grtjes arius

                    #17724682
                    luger
                      Lid sinds:
                      4 September 2010

                      hey buurman haha en opelguru’s,

                      dus ik hoef geen andere stekker/adapter te halen en kan hem zo tussen auto en radio inpluggen. oke dat scheelt dan alweer.. las en zag overal op het net idd van die parrot adapters voor opel en andere merken.
                      maar moet dus de boel zagen h:o dat hoor ik voor het eerst maar klinkt wel logisch en wat bedoel je precies met knippen? dat je de achterkant van je kooi eraf geknipt had? en oke dus trek hem via de passagiers zijde omhoog naar mn spiegel hmmm ja dat is natuurlijk veel makkelijker zat zelf te denken om hem via de bestuurders zijde te doen. en twijifelde of ik hem in mn stijl of bij mn spiegel zou plaatsen. maar bijna iedereen plaatst hem bij de spiegel en vind dat zelf ook
                      wel mooier. oke een uurtje haha maar dat is als je weet wat je doet, heb wel weer een projectje uitgekozen
                      he om is zelf te gaan hobbyen met mn auto haha nou hoop dat ik de boel heel laat met al dat gezaag en geknip. en oja ben denk ik toch van plan de parrot 3200 LS color te gaan halen lijkt mij wat makkelijker omdat de afstands bediending etc in 1 apparaatje zit. maar de aansluit en werkprocedures blijven neem ik aan wel gewoon hetzelfde toch?
                      nou vast bedankt voor alle support
                      Gr.
                      lu

                      #17724683
                      GTS Power
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        kleine tip:

                        :thumbup

                        #17724684
                        sw_reijnders
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 October 2005

                          @ tuono en luger

                          je gaat toch niet je originele stekker doormidden zagen!!!!!! :swear

                          #17724685
                          RAYMOND.design
                            Lid sinds:
                            14 February 2006

                            origineel gepost door sw_reijnders
                            ik zou de mic gewoon aan je plafond hangen, bij je lamp.

                            hoe je daar komt, moet je ff uitzoeken. Ik heb zelf een vectra B en dat is allemaal net ff anders als bij een C.

                            Waarschijnlijk gewoon achter je dashboard kastje langs de stijl naar boven.

                            Mute hoef je niet aan te sluiten
                            constante en geschakelde plus wel even omdraaien ;) (check even of dat op die adapter kabel gebeurd is) EN weer terug na de parrot.

                            tuurlijk gaat het geluid over je boxen . . . waarom koop je anders een carkit ;)

                            en even je radio code opzoeken op je Autopas.
                            die moet je waarschijnlijk invoeren nadat je de radio eruit hebt gehad.

                            Is de code datgene wat achter op het bedieningspaneel van de radio staat?:hmmz

                            #17724686
                            luger
                              Lid sinds:
                              4 September 2010

                              @ bas

                              neeee ben je gek ik ga geen kabels doorzagen of knippen nee lijk wel gek.. ik dacht dat arius bedoelde
                              de behuizing van de radio te bewerken zeg maar!??
                              en raymond zover ik weet is dat niet de code nee.. maar is dat de code die je aan de opel dealer moet
                              doorgeven wil je dus je code weten van je radio, en hiermee kunnen zij die dacht ik weer opvragen..
                              gr.

                              #17724687
                              tuono
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 January 2008

                                Hallo allemaal,

                                @ tuono en luger

                                je gaat toch niet je originele stekker doormidden zagen!!!!!!

                                :P:P ikke wel, met doorzagen bedoel ik even het bovenste blokje los zagen van de andere twee, de bekabeling is nog 100% in orde hoor ,in de vectra zitten in de radio drie blokjes en voor de parrot heb je er twee nodig, als je niet het bovenste blokje los maakt, gaat het niet passen.

                                Ik heb van de kooi de achterkant er uit geknipt, ik heb de ruimte nodig want i
                                er zit ook nog een vdo pc 5600 navigatie computer onder welke ook een berg kabels heeft,voordeel is dat je ruimte genoeg maakt, en je kan je radio er nog gewoon in en uit halen,

                                grtjes arius

                                #17724688
                                tuono
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 January 2008

                                  Hallo allemaal,

                                  @ luger je hebt een u2u,

                                  grtjes arius

                                  #17724689
                                  sw_reijnders
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2005

                                    origineel gepost door tuono
                                    Hallo allemaal,

                                    @ tuono en luger

                                    je gaat toch niet je originele stekker doormidden zagen!!!!!!

                                    :P:P ikke wel, met doorzagen bedoel ik even het bovenste blokje los zagen van de andere twee, de bekabeling is nog 100% in orde hoor ,in de vectra zitten in de radio drie blokjes en voor de parrot heb je er twee nodig, als je niet het bovenste blokje los maakt, gaat het niet passen.

                                    Ik heb van de kooi de achterkant er uit geknipt, ik heb de ruimte nodig want i
                                    er zit ook nog een vdo pc 5600 navigatie computer onder welke ook een berg kabels heeft,voordeel is dat je ruimte genoeg maakt, en je kan je radio er nog gewoon in en uit halen,

                                    grtjes arius

                                    hahahaha dat is dus echt NOT DONE in mijn auto he.
                                    daar wordt gewoon echt in geen enkele kabel geknipt of gezaagd.

                                    dan haal ik wel een verloopkabel

                                    #17724690
                                    sjouke
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 September 2006

                                      ik weet niet welke kabels jij wilt door ZAGEN in je auto … zo dik zijn ze niet ;) kniptang kan het over het algemeen wel doen

                                      anyways je hebt wel gelijk … geen kabels van de ori kabelboom door knippen is nergens voor nodig en ook niet verstandig :agent

                                      #17724691
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        dan haal je dus gewoon zo’n 36 polige kabel

                                        #17724692
                                        GTS Power
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 May 2008

                                          ik heb dat blok van 3 ook opgesplitst is 1×2 en 1×1.

                                          gewoon met een tang effe van elkaar knippen:thumbup

                                          lijkt mischien ”not done” maar het is ZO makkelijk!:P

                                          #17724693
                                          g.klijn
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 April 2005

                                            nou ik heb het ook zo aangesloten de bovenste stekker was bij mij ook al losgeknipt ooit terwijk ik dacht dat er nog nooit een carkit in had gezeten maar goed de parrot werkt nu naar behoren de display werkt ook alleen mijn stuurwielbediening doet het niet meer:( is dit normaal en kan dit niet anders of is er ergens iets niet goed aangesloten?? ik las op internet ook al iets over interface kabels om met je stuurwielbediening je carkit te bedienen moet er zoiets tussen dan?:vertag ik dacht dat de bovenste stekker voor de display en de stuurwielbediening was wie kan mij hiermee helpen??
                                            bvd gijs

                                            #17724694
                                            GTS Power
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 May 2008

                                              origineel gepost door g.klijn
                                              nou ik heb het ook zo aangesloten de bovenste stekker was bij mij ook al losgeknipt ooit terwijk ik dacht dat er nog nooit een carkit in had gezeten maar goed de parrot werkt nu naar behoren de display werkt ook alleen mijn stuurwielbediening doet het niet meer:( is dit normaal en kan dit niet anders of is er ergens iets niet goed aangesloten?? ik las op internet ook al iets over interface kabels om met je stuurwielbediening je carkit te bedienen moet er zoiets tussen dan?:vertag ik dacht dat de bovenste stekker voor de display en de stuurwielbediening was wie kan mij hiermee helpen??
                                              bvd gijs

                                              die bovenste stekker is daar iid van.

                                              mischien de stekker een keer loshalen en weer vastklikken:hmmz

                                              #17724695
                                              sw_reijnders
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 October 2005

                                                Nee de bovenste stekker is alleen voor extern display (en nog wat andere dingetjes)
                                                PIN 1 is voor de stuurwielbediening.

                                                #17724696
                                                g.klijn
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 April 2005

                                                  oke bedankt hier kan ik mee aan de slag zal eens ff de draden volgen van pin 1 hopelijk kom ik daar verder mee

                                                  bedankt gijs

                                                  #17724697
                                                  GTS Power
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 May 2008

                                                    origineel gepost door sw_reijnders
                                                    Nee de bovenste stekker is alleen voor extern display (en nog wat andere dingetjes)
                                                    PIN 1 is voor de stuurwielbediening.

                                                    sorry:angel

                                                    altijd gedacht dat het bovenste blok daarvan was!

                                                    #17724698
                                                    sw_reijnders
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 October 2005

                                                      oh ja geeft niet :)

                                                      heb het toen helemaal uitgeplozen met het inbouwen van mijn ncdr.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.