Carkit Grandland x problemen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Carkit Grandland x problemen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364525

    dennis22
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 March 2019

    Sinds maart 2018 ben ik in het bezit van de Grandland X – 1.6 Business editie. De auto zelf is prima, alleen de carkit, wat een ellende.

    Na tot 5 keer terug te zijn geweest bij de dealer, drie vervangende microfoontjes, een nieuwe Iphone en vele irritaties en pogingen kwam vandaag, 50.000 km na aanschaf het verlossende antwoord van de dealer; het is een fout in de software en meerdere Grandland eigenaren hebben er last van. Opel moet een software update uitvoeren, alleen is niet bekend wanneer deze uitkomt.

    Nu zit ik per dag rond de 5 uur in de auto en is bellen één van de hoofdzaken die ik doe. Het is echt armoede om met een headset eerst de kabel in je Iphone te moeten steken, vervolgens de radio zachter te moeten zetten om te bellen. Het klinkt anders of je in een blikken emmer zit en de andere partij kan je zeker niet horen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

    #18364526

    rednas_3ssen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 22
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 January 2019

    Laatste update al wel gedaan neem ik aan? Bij mijn Grandland van maart 2018 werden namen die bij telefoonummers hoorde niet goed weergegeven. Na update wel. Is wel een heel ander probleem maar je weet maar nooit. Link naar update via peugeot site is hier op het forum wel ergens te vinden… deze dus:

    https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

    Daar kun je updates voor navi en updates voor firmware vinden. In dit topic https://opel-forum.nl/forums/topic/navi-systeem-updates/ lees je hoe je dat moet doen. Aandachtspunten: grootte van de USB stick, FAT geformateerd, mapstructuur.

    Grandland X 1.2 MT (2018)

    #18364530

    Jan Driebeen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 183
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 February 2018

    Ik heb totaal geen problemen met de Carkit in mijn GLX van juli 2018. Zowel via Bluetooth als via Apple CarPlay ( iPhone Xs) werkt bellen / navigeren prima. Volgens de website van Peugeot is mijn software up-to-date.

    Grandland X 1.2, automaat, 19”velgen, Quartz grey met zwart dak, innovation+pakket, 2-12-2017 besteld en 14-7-2018 geleverd

    #18364635

    dennis22
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 March 2019

    Inmiddels contact gehad met de dealer, welke aangeeft dat het inmiddels een bekend probleem is bij de eerste Grandland X series welke zijn uitgeleverd en nog een Opel systeem hadden ipv PSA. Ze hebben al een tiental berijders met dezelfde klacht. Het is wachten op een software update, helaas kan de update zoals hierboven niet op mijn systeem worden geinstalleerd.

    #18364663

    Jan Driebeen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 183
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 February 2018

    Inmiddels contact gehad met de dealer, welke aangeeft dat het inmiddels een bekend probleem is bij de eerste Grandland X series welke zijn uitgeleverd en nog een Opel systeem hadden ipv PSA. Ze hebben al een tiental berijders met dezelfde klacht. Het is wachten op een software update, helaas kan de update zoals hierboven niet op mijn systeem worden geinstalleerd.

    Fijn dat Opel weet wat het probleem is. Nu maar duimen dat Opel snel met een oplossing komt.

    Grandland X 1.2, automaat, 19”velgen, Quartz grey met zwart dak, innovation+pakket, 2-12-2017 besteld en 14-7-2018 geleverd

    #18364813

    markmen
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 6
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 January 2019

    Mijn Grandland is van 10-2017.

    Nergens problemen mee carkit doet het perfect.

    en updaten via de genoemde site gaat ook prima.

    Dus lijkt mij een beetje vreemd dat het updaten met een nieuwere auto dan niet zou moeten lukken..

    #18366095

    dicjo221
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 March 2019

    Ben aantal keren terug geweest met dit probleem. Klacht was een zeer blikkerig en schel geluid aan de ontvangende kant. Geluid in Grandland prima. Eerst een software-update, hielp niet. Toen nieuwe microfoon, hielp niet. Vervolgens na tussenkomst van Opel Nederland weer een afspraak gemaakt voor de volgende te proberen oplossing, een of andere nieuwe module inbouwen. Toen ik de auto weer ging ophalen bleek er alleen een software-update uitgevoerd te zijn. Dit was de oplossing!! Ik meen dat ze het de april-update noemden. Ik word weer prima verstaan.

    #18366602

    Niels Stegehuis
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2019

    Beste dicjo221,

    ik heb hetzelfde probleem en wordt er helemaal gek van.

    Kun je mij aangeven welke garage je bent geweest? Mijn garage wil me (ze zeggen kunnen) niet helpen.

    Groet,
    Niels

    #18367063

    dicjo221
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 March 2019

    PB gestuurd

     

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.